انتخاب نام شرکت، ملاک هویتی و از جمله مراحل اصلی برای تاسیس شرکت است. اغلب شرکت هایی که نام مناسب و درستی انتخاب نموده اند، بسیار موفق تر بوده و از این بابت منفعت زیادی در زمینه کارها و فعالیتهای خویش بدست خواهند آورد. چنانچه بعد از ثبت اسم شرکت، به هردلیلی قصد تغییر نام شرکت را داشته باشید، سامانه اداره ثبت شرکتها، امکان تغییر نام شرکت را پس از طی مراحل قانونی فراهم کرده است. شرکت هانا ثبت در این مطلب به توضیحاتی در رابطه با تغییر اسم شرکت خواهد پرداخت.
انتخاب نام شرکت دارای اهمیت است چرا که میتواند مشخص کننده اهداف شرکت و روند فعالیت آن باشد. با توجه به پُر شدن ظرفیت نامهای یک سیلابه و دو سیلابه در اکثر موارد نمیتوان به دنبال انتخاب نام یک سیلابه بود، لذا اگر بخواهید نام یک سیلابه برای شرکت خود انتخاب کنید قطعاً با پیام پر شدن ظرفیت مواجه خواهید شد. اما در برخی موارد وجود اسامی خاص باعث میشود تا شما بتوانید آن را در قالب برند و با توجه به شرایط در نظر گرفته از آن استفاده کنید.
[f]
بعضی از شرکتها ممکن است پس از نام شرکت در سامانه اداره ثبت شرکتها، به دلایل مختلفی تمایل داشته باشند نام یا اسم شرکت خود را تغییر دهند. درخواست تغییر نام شرکت منوط به گذران مراحل اداری و رعایت شرایط خاصی می باشد. پس از تغییر اسم شرکت، اطلاعاتی از قبیل شماره ثبت، تاریخ ثبت و سایر موارد مربوطه تغییری نمی کند. امکان تغییر نام شرکت در هر زمانی پس از ثبت اولیه نام شرکت امکانپذیر بوده و بایستی مجوزهای لازم را اخذ نمود.
درخواست تغییر نام شرکت دارای شرایط و گذراندن مراحل خاصی است که عبارتند از :
[f]
شرکت با مسئولیت محدود توسط دو یا چند نفر جهت انجام امور تجاری تشکیل می گردد. هریک از شرکاء براساس میزان سرمایه خود در شرکت، نسبت به بدهکاریها و دیگر موارد تعهد می دهند. نام این شرکت همچون دیگر شرکتها پس از گذران مراحل ثبت نام در اداره ثبت شرکتها تعیین می گردد. البته اگر شرکاء یا هیأت مدیره قصد داشته باشند پس از مدتی اقدام به تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود کنند بایستی مراحل و شرایط ذیل را به اجرا برسانند :
شرکت سهامی عام شرکتی است که صاحبان تاسیس آن قسمتی از سرمایه ی شرکت را از طریق سهام به مردم تأمین می کند. مبلغ فروش این سهام صرف انجام اموری از قبیل استخراج معادن، تجارت با کشورهای دیگر، تاسیس کارخانه، ایجاد سدها و تاسیس بانک ها می گردد. نام شرکت سهامی عام از طریق ثبت نام در سامانه اداره ثبت شرکتها انتخاب می شود که می توان بعد از مدتی در صورت تمایل اقدام به تغییر نام شرکت سهامی عام نمود.
اقدامات لازم برای درخواست تغییر نام در سامانه اداره ثبت شرکتها عبارتند از :
بعد از انجام تمامی مراحل درخواست تغییر نام شرکت و تحویل به اداره ثبت شرکتها، نام شرکت مورد بررسی قرار می گیرد. در نهایت پس از تایید نام جدید، تغییر نام شرکت صورت می پذیرد.
[f]
در این مقاله می خواهیم درباره مالکیت تجاری صنعتی صبحت کنیم و به طور مفصل توضیح دهیم تفاوت این دو در چیست و مالکیت صنعتی به چه می گویند. با هانا ثبت همراه باشید تا تمام نکات در این زمینه را بررسی کنیم.
بخشی از حقوق تجارت، مالکیت صنعتی است. این بخش شامل حقوق مادی نشده و فقط موارد غیر مادی را پوشش می دهد. حقوق غیر مادی یک شرکت از علائم مشخص کننده آن نشات می گیرد. مانند اسم تجاری، علائم صنعتی یا تجاری خدماتی، علامت یا سمبل و در کل مشخصات منشاً کالای مورد نظر. همچنین این مالکیت شامل حقوقی که خلاقیت و نوآوری حاصل می شود نیز تعلق دارد. از قبیل برگه های اختراع، گواهی اشیای مصرفی و غیره. در نهایت این حقوق به اشکالات و ترسیمات و مسائل مربوط به رقابت ناسالم و نامشروع می پردازد و سوء استفاده کردن از حقوق مالکیت تجاری صنعتی را بررسی می کند.
امروزه حقوق صنعتی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار می گیرد. چرا که هر کالایی می بایست به طور جدی حمایت شود و به مخترع یا مبتکر آن فضای مناسب برای انحصار طلبی اختراع خود داده شود. چه در سطح بین المللی و چه در سطح داخلی، به دلیل ارتباطاتی که بین کشورها وجود دارد و الزامات بازرگانی بین المللی، از حقوق صنعتی حمایت می شود. این حقوق به فرد خلاق این امکان را می دهد که به صورت انحصاری از اختراع یا علامت خود استفاده کند و همینطور با شخص متجاوز از طریق مجاری قانونی یا جزائی برخورد شود. این مساله در ماده 528 تا 530 قانون مدنی اسلامی آورده شده است.
همانطور که گفتیم اگر علامت یا اختراع کالایی به صورت قانونی ثبت شده باشد، قانون از آن حمایت خواهد کرد. در ماده های 528 تا 530 قانون مدنی اسلامی ایران هم در این باره صحبت شده است. در ادامه سه بند اصلی این ماده را با هم بررسی خواهیم کرد.
بر اساس ماده 589 قانون تجارت هر تاجری می بایست برای معرفی بنگاه تجاری یا شرکت خود، یک نام تجاری انتخاب کند. این نام بعد از طی روال اداری قانونی آن ثبت شده و از آن به بعد مشتریان به اعتبار این نام تجاری به معامله با آن شرکت می پردازند.
به همین خاطر افراد یا کسب و کار های دیگری حق ندارند از این نام تجاری در محصولات و خدمات خود استفاده کنند. حتی اگر آن نام با نام خانوادگی فرد مذکور یکی باشد. ولی طبق ماده 579 و 580 قانون تجارت، قابلیت انتقال و خرید و فروش این نام وجود دارد. از نظر اعتبار، از زمان ثبت نام تجاری تا 5 سال امکان استفاده وجود دارد و پس از آن می بایست برای تجدید ثبت آن اقدام کرد.
یکی دیگر از بخش هایی که می بایست در مالکیت تجاری صنعتی یک کسب و کار مورد توجه قرار گیرد، علائم تجاری آن است. بر اساس ماده 1 قانون ثبت علائم تجاری، علامت تجاری شامل هر علامتی اعم از تصویر، نقش، حروف، رقم و .... است که برای شناساندن و امتیاز یک محصول از آن استفاده می شود. علائم تجاری باید ویژگی هایی داشته باشند که آن ها را از سایر برندها متمایز کند. یک اینکه باید تازه باشد. یعنی برای جنس یا محصولی که استفاده می شود جدید باشد. سبب گمراه شدن مشتریان نشود. برای مثال آنقدر مشابه یک برند معروف باشد که مشتری برای خرید دچار تردید شود. و اینکه مبتکرانه باشد و وجه تمایز داشته باشد. علائم تجاری نیز مانند نام تجاری، قابلیت نقل و انتقال دارند و این انتقال تنها بعد از ثبت در برابر اشخاص ثالث امکان پذیر است.
برای ثبت علامت تجاری برند خود می بایست به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنید. برای اینکار کافیست به وب سایت این اداره رجوع و اظهارنامه خود را تسلیم کنید. این ثبت از سمت اشخاص ذی نفع باید صورت گیرد. مدت اعتبار ثبت 10 سال است که این تاریخ از زمان تسلیم اظهارنامه محاسبه می شود. ماده 46 قانون ثبت علائم و اختراعات می گوید که تمامی دعاوی جزایی و حقوقی مربوط به علائم تجاری در نزد محاکم تهران بررسی می شود.
حق اختراع یک محصول یا کالا به این معناست که مخترع برای مدت محدودی می تواند از اختراع خود استفاده انحصاری کند. تا از این طریق تشویقی برای مخترعین باشد. برگه اختراع هم سندی است که این حق را به صورت قانونی به مخترع می دهد. برای استفاده کردن از این حق، ابتدا باید اختراع مطابق با مقررات به ثبت برسد تا پس از آن مالکیت تجاری صنعتی آن اختراع در اختیار وی قرار گیرد.
هر اختراعی به طور کلی 2 حق را برای مخترع در نظر می گیرد. ابتدا حق اخلاقی که تا همیشه باقی خواهد ماند. و دوم حق مادی که محدود است و با توجه به قانون و تقاضای مطرح شده میتواند از پنج تا بیست سال متغیر باشد.
معمولاً حق مالکیت تجاری با حق مالکیت صنعتی به یک معنا استفاده می شوند. اما تفاوت هایی بین این دو وجود دارد. مالکیت تجاری مربوط به حقوقی است که در نتیجه فعالیت تجارتی به فرد تعلق می گیرد. حقوق مانند حق مایه تجارتی، سرقفلی. این در حالیتس که علامت تجارتی، اسم و مالکیت صنعتی مربوط به حقوقی است که در نتیجه فعالیت صنعتی به صاحب حرفه تعلق می گیرد. موارد مانند حق انحصاری اختراع، حق بر اشکال و ترسیمات صنعتی جزو این مالکیت به حساب می آید.
به این ترتیب می شود مالکیت تجاری و صنعتی را از یکدیگر مجزا کرد. اما چون حقوق مالکیت صنعتی به نوعی جزئی از دارایی موسسه تجارتی به حساب می آید، مالکیت تجاری صنعتی معمولاً توامان و با یکدیگر استعمال می شود. به طور کلی حق مالکیت تجاری صنعتی عبارت است از حق بهره برداری انحصاری که صاحب آن از اثر و فعالیت تجارتی و صنعتی خود دارد. که البته این حقوق اغلب محدود به زمان و مکان است.
به طور کلی میتوان گفت که یک راه عالی برای تمایز بین شناخت محصولات مختلف، وجود ثبت برند است که میتواند تفاوتهای قابل ملاحظهای را در بین محصولات مشابه ایجاد کند. زمانی که یک شرکت مراحل ثبت برند را به درستی طی کند و یک برند به خصوص را برای خود ثبت کند در واقع توانسته است با یک هدف مشخص به سوی رسیدن به مراحل سوددهی بیشتر گام بردارد. شرکتهای متنوع دارای برندهای مختلف بوده که هر کدام میتواند دارای مزایای زیادی برای آنها باشد.
در واقع برند به عنوان یک شناسه برای محصولات و خدمات شرکت است که دارای اهمیت بوده و میتواند به عنوان یک وجه تمایز مهم شناخته شود. ثبت برند شرکت دارای مراحل مختلف بوده و سختیهای به خصوصی دارد که اگر اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید میتوانید به راحتی به ثبت برند و یک علامت تجاری اقدام کنید.
برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.
مدارک لازم برای ثبت برند چیست
همان طور که مشاهده کردید مراحل ثبت برند متنوع بوده و شما برای آن که بتوانید مراحل را به درستی طی کنید باید برخی از پیش نیازها را رعایت کنید. برای طی کردن مراحل ثبت برند نیاز به مدارک ثبت برند مخصوص به خود دارید که این امر برای اشخاص حقیقی و حقوقی متغیر است. مدارک لازم برای اشخاص حقیقی و حقوقی برای ثبت برند به شرح زیر است:
مدارک لازم برای ثبت برند اشخاص حقیقی
- اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
- اصل و کپی کارت بازرگانی در صورتی که برند انتخابی لاتین باشد
- اصل و کپی مجوز فعالیت شخص حقیقی
- ارائه اطلاعات شخصی شامل کدپستی، آدرس الکترونیکی، شماره تلفن همراه و غیره
مدارک لازم برای ثبت برند اشخاص حقوقی
- اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مدیران و سهامداران
- اصل و کپی مجوز فعالیت شرکت
- کپی روزنامه رسمی ثبت شرکت و آخرین تغییرات انجام شده
- اصل و کپی کارت بازرگانی در صورتی که برند انتخابی لاتین باشد
- ارائه اطلاعات شخصی شامل کد پستی، آدرس الکترونیکی، شماره تلفن همراه و غیره
مشخص کردن اظهارنامه ثبت برند ( علامت تجاری ) در سایت اداره مالکیت
زمانی که شما مدارک مورد نیاز را به طور کامل آماده کرده باشید میتوانید با مراجعه به وب سایت اداره مالکیت و با ورود به بخش ثبت نام مراحل اولیه ثبت برند را دنبال کنید. مراحل ثبت برند به گونهای است که شما پس از تکمیل کردن یک مرحله میتوانید به مرحله بعدی بروید. پس از تکمیل اولیه فرم و تأیید حساب کاربری باید به یک دفترخانه رسمی رفته و گواهی امضا جهت تأیید حساب دریافت کنید. این امر برای تأیید حساب کاربری بسیار حائز اهمیت بوده و لازم است که حتماً انجام شود.
برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.
در مرحله بعدی باید به بخش کاربری خود مراجعه کرده و مدارک شخصی مورد نیاز را در وب سایت آپلود کنید. اظهارنامه درخواست شده توسط چند کارشناس مورد بررسی قرار گرفته و نتیجهی آن از طریق پیامک برای شما ارسال میشود. در این مرحله مدت زمان رسیدگی به مدارک ارسالی شما بین 10 تا 30 روز کاری است.
پرداخت هزینه اظهارنامه ثبت علامت تجاری (برند)
برای این که مدارک بارگذاری شده توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار بگیرید باید هزینه ثبت اظهارنامه را پرداخت کنید. پس از پرداخت هزینه ثبت برند اظهارنامه میتوانید فرمی مخصوصی که شامل اطلاعات کاربری است را دریافت کنید. در این مرحله حفاظت از نام کاربری و رمز عبور دارای اهمیت است چرا که شما در مراحل بعدی نیاز مبرم به نام کاربری و رمز عبور خود دارید.
انتشار آگهی تقاضای ثبت در روزنامه رسمی
زمانی که یک پیامک مبنی بر بلامانع بودن ثبت علامت تجاری خود دریافت کردهاید میتوانید درخواست خود را به صورت رسمی ارسال کنید. در این بخش پرداخت هزینه آگهی روزنامه رسمی برای آگهی درخواست ثبت برند الزامی بوده و این کار ممکن است حداکثر به مدت 7 روز کاری به طول بیانجامد. اگر در این مرحله شخص حقیقی یا حقوقی به ثبت برند شما اعتراض داشته باشد میتواند اعتراض خود را حداکثر تا یک ماه پس از انتشار آگهی تقاضای ثبت در روزنامه رسمی اعلام نماید.
اگر اعتراضی از طرف شخص ثالث برای ثبت برند صورت نگیرد میتوانید مدارک مورد نیاز را به اداره ثبت علامت تجاری ارسال کنید. آگهی شما در مدت معلوم در روزنامه رسمی پس از پرداخت هزینه آن منتشر میشود و اگر اعتراضی در مورد آن وجود نداشته باشد مجدد توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته و نتیجهی آن اعلام میشود.
برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.
مراجعه به اداره مالکیت
در حال مطالعه مقاله مدارک ثبت برند هستید و توجه داشته باشید که پس از تأیید کارشناسان، شما باید به صورت حضوری به اداره مالکیت مراجعه کنید تا بتوانید مراحل بعدی کار را به صورت حضوری دنبال کنید. باید خاطر نشان کرد که اطلاعیههای لازم از طریق پیامک برای شما ارسال میشود و پس از دریافت پیامک تأیید میتوانید به دنبال تشکیل پرونده باشید. بیان این نکته ضروری است که در هنگام مراجعه حضوری بهتر است تمامی مدارک خود را به صورت اصل و کپی همراه خود داشته باشید.
پرداخت هزینه روزنامه رسمی برای بار دوم
پس از طی کردن مراحل بالا و پرداخت هزینه ثبت برند، برند برای شما به ثبت رسیده و مالکیت شما در آن مشخص شده است که این موضوع باید به اطلاع سایر مردم برسد. برای این که بتوانید آگهی خود را در روزنامه رسمی به چاپ برسانید باید هزینه روزنامه رسمی را مجدد پرداخت کنید. اطلاع رسانی برای مشخص شدن برند شما در طبقه مخصوص به خود بوده و دارای اهمیت است.
تحویل گواهی ثبت برند
در مرحله آخر، گواهی ثبت برند برای شما به مدت ده سال صادر میشود و شما میتوانید از برند خود بدون محدودیت برای مدت ده سال استفاده کنید. در این مرحله باید یکی از نسخههای روزنامه رسمی را به همراه اظهارنامهی خود به اداره مالکیت معنوی ببرید و گواهی برند ثبت شده را تحویل بگیرید.
سخن پایانی
برند به عنوان یک اعتبار برای محصولات و خدمات یک شرکت میباشد که افراد میتوانند برای تمایز محصولات خود از برندهای مناسب استفاده کنند. مدارک ثبت برند با توجه به موارد بالا متنوع بوده و اگر میخواهید برند خود را در اداره ثبت شرکتها به ثبت برسانید بهتر است به موارد گفته شده توجه کنید. اگر از تهیه مراحل و مراحل ثبت علامت تجاری واهمه دارید و یا به دلیل مشغلههای کاری نمیتوانید برای ثبت علامت تجاری اقدام کنید میتوانید از شرکتهای مختلف در این زمینه کمک بگیرید.
برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.
کرج را با نام ایران کوچک میشناسند که در آن تقریباً تمامی اقوام ایرانی زندگی میکنند. تنوع نژادی و جمعیت بالای این شهر فرصت مناسبی را برای فعالیتهای اقتصادی و درآمدزایی به وجود آورده است. برای ایجاد کسب و کار تجاری ثبت شرکت در آن الزامی است. این شرکتها طبق ماده ۲۰ قانون تجارت به ۷ دسته شرکتها سهامی، شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت تضامنی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت نسبی و شرکت تعاونی تقسیم میشوند. در این مطلب میخواهیم ثبت شرکت و برند در استان البرز را شرح دهیم. در ابتدا در مورد کرج و ویژگیهای آن توضیح دادیم و در ادامه روند ثبت شرکت و برند و مدارک مورد نیاز آن را در استان البرز را شرح میدهیم.
برای ثبت شرکت در کرج و دیگر شهرهای ایران باید از مجموعه قوانینی که قانونگذار تعیین کرده پیروی نمود. به طور مثال حداقل سن برای ثبت شرکت ۱۸ سال است. طبق قوانین ثبت شرکت تعداد شرکای لازم برای هر یک از نوع شرکتها عبارتند از:
[f]
پس از انتخاب نوع شرکت و تعیین شرکای شرکت، لازم است مدارکی را برای تاسیس شرکت تهیه کنید و آنها را در پایگاه اینترنتی اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری بارگذاری کنید. اصل مدارک را در مرحله بعد به این اداره ارسال نمایید. مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در استان البرز عبارتند از:
شرکت با مسئولیت محدود از شرکتهایی است که در قانون تجارت میتوان اقدام به تشکیل آن نمود و ثبت آن از ثبت دیگر انواع شرکت سادهتر است و از این رو رایجترین نوع تشکیل شرکت است. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرج کافی است به پایگاه اینترنتی اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری به آدرس http://sherkat.ssaa.ir رفته و فرمها و اطلاعات لازم را که در مطلب ثبت شرکت توضیح داده شده به دقت وارد مینمایید. پس از تکمیل فرمها و اطلاعاتی مانند نام شرکت و تعیین افراد دارای امضا امور اداری ثبت شرکت آغاز میشود.
[f]
شرکت سهامی خاص از شرکتهایی است که سرمایه آن طبق قانون به سهم تقسیم میشود و شرکا به اندازه مبلغ اسمی سهام خود در این نوع شرکت مسئولیت دارند. همانطور که گفته شد برای تشکیل شرکت سهامی خاص شما به ۵ نفر نیاز دارید. ۳ نفر سهامدار شرکت و دو نفر به عنوان بازرسهای اصلی و علیالبدل. همچنین در این نوع شرکت در حین تأسیس باید حساب بانکی با نام شرکت بهوجود آید که حداقل ۳۵ درصد سرمایه ذکر شده در آن باشد و تا پایان فرآیند ثبت شرکت سهامی خاص بلوکه میشود.
با توجه به ارسال مدارک و امکان نقص یا رد پرونده زمان ثبت شرکت و برند در کرج متفاوت است. هانا ثبت با در اختیار داشتن کارشناسان باتجربه در زمینه ثبت شرکت و ثبت برند در کرج میتوانند به شما کمک کنند که در کمترین زمان ممکن شرکت و برند خود را ثبت نمایید. همچنین هزینههای ثبت شرکت و برند در کرج با توجه به نوع فعالیت، تعداد اعضا و نوع شرکت متفاوت است. هزینههایی مانند حق الثبت، حق الدرج، درج آگهی در روزنامه کثیر الانتشار و روزنامه رسمی کشور شامل هزینههای ثبت شرکت و برند در کرج است.
مطالعه بیشتر: برای مطالعه بیشتر میتوانید مقاله هزینه ثبت شرکت را بخوانید
اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری در تمام ایران دفاتری دارند که برای پیگیری و رسیدگی به تقاضاهای ثبت شرکت و مؤسسات دایر شدهاند. آدرس این دفتر در استان البرز، شهر کرج، میدان آزادگان، ابتدای خیابان مطهری، جنب پل آزادگان، اداره ثبت اسناد و املاک استان البرز است.
تلفن: ۳۲۵۵۰۶۲۰-۰۲۶
کد پستی: ۳۱۴۹۶۷۹۶۵۱
منطقه آزاد منطقهای است که مشمول بعضی از مقررات در حال اجرای کشور متبوع نمیشود. این منطقه حراست شده میتواند منطقهای بندری یا غیر بندری باشد. برخی از مزایای مناطق آزاد عبارتند از:
[f]
ایران دارای ۸ منطقه آزاد تجاری صنعتی است. این مناطق عبارتند از: چابهار، کیش، قشم، اروند، انزلی، ماکو، ارس و سلفچگان
مزایای ثبت شرکت در کیش عبارتند از:
[f]
در جدول زیر به بیان بخشی از مهمترین تفاوتهای مناطق ویژه و آزاد میپردازیم:
عنوان مقررات | وضعیت در مناطق آزاد | وضعیت در مناطق ویژه اقتصادی |
* معافیت مالیاتی | برای ۱۵ سال برقرار است | بر اساس قوانین داخلی هر کشور، تخفیف مالیاتی اعمال میگردد. |
* امکان خرده فروشی | هم برای اتباع داخلی و هم خارجی | منحصراً برای اتباع خارجی |
* روادید برای اتباع خارجی | در مرزهای ورودی اعطاء میگردد | مقررات براساس ضوابط داخل کشور است |
* مقررات کار و بیمه اجتماعی در استخدام اتباع خارجی | تابع مقررات خاص مناطق میباشد | تابع مقررات داخل کشور است |
برای مشورت میتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا صحبت کنید.