Hanasabtseo

ثبت شرکت، ثبت برند،

Hanasabtseo

ثبت شرکت، ثبت برند،

ثبت تغییر نام شرکت

ثبت تغییر نام شرکت 


انتخاب نام شرکت، ملاک هویتی و از جمله مراحل اصلی برای تاسیس شرکت است. اغلب شرکت هایی که نام مناسب و درستی انتخاب نموده اند، بسیار موفق تر بوده و از این بابت منفعت زیادی در زمینه کارها و فعالیتهای خویش بدست خواهند آورد. چنانچه  بعد از ثبت اسم شرکت، به هردلیلی قصد تغییر نام شرکت را داشته باشید، سامانه اداره ثبت شرکتها، امکان تغییر نام شرکت را پس از طی مراحل قانونی فراهم کرده است. شرکت هانا ثبت در این مطلب به توضیحاتی در رابطه با تغییر اسم شرکت خواهد پرداخت.

انتخاب نام شرکت چه شرایطی دارد؟

  • شایسته است نامی که برای شرکت انتخاب می کنید خاص بوده و عمومیت کمتری برخوردار باشد تا به تایید آن کمک کند.
  • براساس دستورالعمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اسم شرکت نباید لاتین یا واژه بیگانه باشد. اداره ثبت شرکت ها نامهای فارسی و ایرانی را تایید می نماید.
  • نام شرکتی که برمی گزینید بایستی متشکل از سه سیلاب یا بخش باشد. اسامی که دو بخش دارند در صورت تکراری نبودن تایید می شوند.
  • اسم انتخابی شرکت باید مطابق با موازین جمهوری اسلامی و عرف جامعه بوده و از کلمات بی معنا و مفهوم، الفاظ قبیح و مستهجن و مخالف اخلاق حسنه استفاده نگردد.

نام شرکت می‌تواند یک سیلابه باشد ؟

انتخاب نام شرکت دارای اهمیت است چرا که می‌تواند مشخص کننده اهداف شرکت و روند فعالیت آن باشد. با توجه به پُر شدن ظرفیت نام‌های یک سیلابه و دو سیلابه در اکثر موارد نمی‌توان به دنبال انتخاب نام یک سیلابه بود، لذا اگر بخواهید نام یک سیلابه برای شرکت خود انتخاب کنید قطعاً با پیام پر شدن ظرفیت مواجه خواهید شد. اما در برخی موارد وجود اسامی خاص باعث می‌شود تا شما بتوانید آن را در قالب برند و با توجه به شرایط در نظر گرفته از آن استفاده کنید.

[f]

آیا می توان هر زمانی درخواست تغییر نام شرکت را داد؟

بعضی از شرکتها ممکن است پس از نام شرکت در سامانه اداره ثبت شرکتها، به دلایل مختلفی تمایل داشته باشند نام یا اسم شرکت خود را تغییر دهند. درخواست تغییر نام شرکت منوط به گذران مراحل اداری و رعایت شرایط خاصی می باشد. پس از تغییر اسم شرکت، اطلاعاتی از قبیل شماره ثبت، تاریخ ثبت و سایر موارد مربوطه تغییری نمی کند. امکان تغییر نام شرکت در هر زمانی پس از ثبت اولیه نام شرکت امکانپذیر بوده و بایستی مجوزهای لازم را اخذ نمود.

تغییر نام شرکت چه شرایط و مراحلی دارد؟

تغییر نام شرکت

درخواست تغییر نام شرکت دارای شرایط و گذراندن مراحل خاصی است که عبارتند از :

  • ابتدا مجمع عمومی فوق العاده تشکیل می شود که این مرجع اقدام به تصمیماتی در خصوص تغییر نام شرکت اتخاذ می نماید.
  • تنظیم صورت جلسه و امضای تمامی شرکاء شرکت و مشخص نمودن میزان سهام آنها
  • لزوم ارایه مدارک و طی نمودن تشریفات دعوت طبق اساسنامه شرکت و قانون تجارت
  • انتخاب هیأت نظارت که بایستی تعداد شرکاء بیش از 12 نفر باشند.
  • امضای صورت جلسه توسط هیأت نظارت
  • مراجعه یکی از شریکان یا وکیل رسمی دادگستری شرکت طی یک ماه به اداره ثبت شرکتها و پرداخت هزینه تغییر نام شرکت
  • امضای اشخاص ذی سمت بر روی تمامی صورتجلسات روی سربرگ شخصیت حقوقی و دفاتر ثبت
  • لزوم رعایت دعوت شرکت طبق اساسنامه یا فانون تجارت همراه با ارائه مستندات در صورت تشکیل جلسه با احضار شرکاء
  • امضای صورتجلسه با قید عنوان سمت شرکا در صورت اصالتی یا ولایتی بودن، ارایه وکالت رسمی با کپی برابر اصل به عنوان امضای وکالتی.
  • انتخاب هیأت نظارت متشکل از سه نفر از شرکاء (در صورتی که تعداد شرکا بیشتر از 12 نفر باشد بایستی در صورتجلسه نام اعضای هیئت نظارت قید شده و امضا گردد).
  • تهیه سه نسخه از صورت جلسه و امضای اعضای هیأت مدیره ، ارسال یک نسخه از آن ظرف مدت سه روز پس از پذیرش نهایی در سامانه از طریق پست به اداره ثبت شرکتها.
  • درج بارکدپستی در سیستم اداره ثبت شرکت ها
  • انجام کلیه اقدامات پذیرش صورتجلسات در سامانه جهت تغییر نام شرکت به آدرس اینترنتی irsherkat.ir

[f]

تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود توسط دو یا چند نفر جهت انجام امور تجاری تشکیل می گردد. هریک از شرکاء براساس میزان سرمایه خود در شرکت، نسبت به بدهکاریها و دیگر موارد تعهد می دهند. نام این شرکت همچون دیگر شرکتها پس از گذران مراحل ثبت نام در اداره ثبت شرکتها تعیین می گردد. البته اگر شرکاء یا هیأت مدیره قصد داشته باشند پس از مدتی اقدام به تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود کنند بایستی مراحل و شرایط ذیل را به اجرا برسانند :

  • ابتدا باید یک مجمع عمومی فوق العاده تشکیل گردد و در آن صورتجلسه تنظیم و به امضای اعضا و شرکاء شرکت برسد.
  • چنانچه مجمع فوق العاده با بیشترین تعداد شرکاء تشکیل شود، تحویل مدارک مثبته و رعایت تشریفات دعوت طبق اساسنامه شرکت و قانون تجارت ضرورت دارد.
  • اگر تعداد شرکاء شرکت بیشتر از 12 نفر باشند، انتخاب و قید اسامی اعضای بازرسی در بالای متن صورتجلسه الزامی بوده و بازرسین بایستی این صورتجلسه را امضاء نمایند.
  • ظرف مدت یک ماه یکی از شرکا یا نماینده رسمی شرکت باید به اداره ثبت شرکتها مراجعه نموده و هزینه ثبت تغییر نام را پرداخت کند. سپس رسید بانکی را به همراه اصل صورتجلسه به واحد تعیین نام ارائه دهد. بعد از تایید نام جدید توسط مسئول مربوطه، صورت جلسه باید به قسمت پذیرش تحویل گردد. لازم به ذکر است که وکیل یا یکی از شرکاء ملزم به امضاء اسناد تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود در اداره ثبت هستند.

تغییر نام شرکت سهامی عام

شرکت سهامی عام شرکتی است که صاحبان تاسیس آن قسمتی از سرمایه ی شرکت را از طریق سهام به مردم تأمین می کند. مبلغ فروش این سهام صرف انجام اموری از قبیل استخراج معادن، تجارت با کشورهای دیگر، تاسیس کارخانه، ایجاد سدها و تاسیس بانک ها می گردد. نام شرکت سهامی عام از طریق ثبت نام در سامانه اداره ثبت شرکتها انتخاب می شود که می توان بعد از مدتی در صورت تمایل اقدام به تغییر نام شرکت سهامی عام نمود.

مدارک و شرایط تغییر نام شرکت سهامی عام؟

اقدامات لازم برای درخواست تغییر نام در سامانه اداره ثبت شرکتها عبارتند از :

  • تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده و امضای صورتجلسه توسط هیات مدیره شرکت
  • پرداخت هزینه تغییر نام شرکت و حق الثبت، مراجعه به واحد تعیین نام برای ثبت نام جدید
  • انجام تشریفات دعوت براساس قانون تجارت و اساسنامه شرکت
  • اصل صورتجلسه و فهرست سهامداران حاضر در جلسه و امضای آن، فیش پرداخت هزینه تغییر نام شرکت، اصل روزنامه آگهی دعوت و تحویل مجوز دریافت شده به اداره ثبت شرکتها

بعد از انجام تمامی مراحل درخواست تغییر نام شرکت و تحویل به اداره ثبت شرکتها، نام شرکت مورد بررسی قرار می گیرد. در نهایت پس از تایید نام جدید، تغییر نام شرکت صورت می پذیرد.

[f]

ثبت مالکیت صنعتی

ثبت مالکیت صنعتی  با هانا ثبت 


در این مقاله می خواهیم درباره مالکیت تجاری صنعتی صبحت کنیم و به طور مفصل توضیح دهیم تفاوت این دو در چیست و مالکیت صنعتی به چه می گویند. با هانا ثبت همراه باشید تا تمام نکات در این زمینه را بررسی کنیم.

مالکیت صنعتی چیست؟

بخشی از حقوق تجارت، مالکیت صنعتی است. این بخش شامل حقوق مادی نشده و فقط موارد غیر مادی را پوشش می دهد. حقوق غیر مادی یک شرکت از علائم مشخص کننده آن نشات می گیرد. مانند اسم تجاری، علائم صنعتی یا تجاری خدماتی، علامت یا سمبل و در کل مشخصات منشاً کالای مورد نظر. همچنین این مالکیت شامل حقوقی که خلاقیت و نوآوری حاصل می شود نیز تعلق دارد. از قبیل برگه های اختراع، گواهی اشیای مصرفی و غیره. در نهایت این حقوق به اشکالات و ترسیمات و مسائل مربوط به رقابت ناسالم و نامشروع می پردازد و سوء استفاده کردن از حقوق مالکیت تجاری صنعتی را بررسی می کند.

امروزه حقوق صنعتی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار می گیرد. چرا که هر کالایی می بایست به طور جدی حمایت شود و به مخترع یا مبتکر آن فضای مناسب برای انحصار طلبی اختراع خود داده شود. چه در سطح بین المللی و چه در سطح داخلی، به دلیل ارتباطاتی که بین کشورها وجود دارد و الزامات بازرگانی بین المللی، از حقوق صنعتی حمایت می شود. این حقوق به فرد خلاق این امکان را می دهد که به صورت انحصاری از اختراع یا علامت خود استفاده کند و همینطور با شخص متجاوز از طریق مجاری قانونی یا جزائی برخورد شود. این مساله در ماده 528 تا 530 قانون مدنی اسلامی آورده شده است.

در قانون درباره مالکیت تجاری صنعتی چه مسائلی مطرح شده است؟

همانطور که گفتیم اگر علامت یا اختراع کالایی به صورت قانونی ثبت شده باشد، قانون از آن حمایت خواهد کرد. در ماده های 528 تا 530 قانون مدنی اسلامی ایران هم در این باره صحبت شده است. در ادامه سه بند اصلی این ماده را با هم بررسی خواهیم کرد.

بند اول: نام تجاری

بر اساس ماده 589 قانون تجارت هر تاجری می بایست برای معرفی بنگاه تجاری یا شرکت خود، یک نام تجاری انتخاب کند. این نام بعد از طی روال اداری قانونی آن ثبت شده و از آن به بعد مشتریان به اعتبار این نام تجاری به معامله با آن شرکت می پردازند.

مالکیت تجاری صنعتی

به همین خاطر افراد یا کسب و کار های دیگری حق ندارند از این نام تجاری در محصولات و خدمات خود استفاده کنند. حتی اگر آن نام با نام خانوادگی فرد مذکور یکی باشد. ولی طبق ماده 579 و 580 قانون تجارت، قابلیت انتقال و خرید و فروش این نام وجود دارد. از نظر اعتبار، از زمان ثبت نام تجاری تا 5 سال امکان استفاده وجود دارد و پس از آن می بایست برای تجدید ثبت آن اقدام کرد.

بند دوم: علائم تجاری

یکی دیگر از بخش هایی که می بایست در مالکیت تجاری صنعتی یک کسب و کار مورد توجه قرار گیرد، علائم تجاری آن است. بر اساس ماده 1 قانون ثبت علائم تجاری، علامت تجاری شامل هر علامتی اعم از تصویر، نقش، حروف، رقم و .... است که برای شناساندن و امتیاز یک محصول از آن استفاده می شود. علائم تجاری باید ویژگی هایی داشته باشند که آن ها را از سایر برندها متمایز کند. یک اینکه باید تازه باشد. یعنی برای جنس یا محصولی که استفاده می شود جدید باشد. سبب گمراه شدن مشتریان نشود. برای مثال آنقدر مشابه یک برند معروف باشد که مشتری برای خرید دچار تردید شود. و اینکه مبتکرانه باشد و وجه تمایز داشته باشد. علائم تجاری نیز مانند نام تجاری، قابلیت نقل و انتقال دارند و این انتقال تنها بعد از ثبت در برابر اشخاص ثالث امکان پذیر است.

برای ثبت علامت تجاری برند خود می بایست به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنید. برای اینکار کافیست به وب سایت این اداره رجوع و اظهارنامه خود را تسلیم کنید. این ثبت از سمت اشخاص ذی نفع باید صورت گیرد. مدت اعتبار ثبت 10 سال است که این تاریخ از زمان تسلیم اظهارنامه محاسبه می شود. ماده 46 قانون ثبت علائم و اختراعات می گوید که تمامی دعاوی جزایی و حقوقی مربوط به علائم تجاری در نزد محاکم تهران بررسی می شود.

بند سوم: برگه اختراع


حق اختراع یک محصول یا کالا به این معناست که مخترع برای مدت محدودی می تواند از اختراع خود استفاده انحصاری کند. تا از این طریق تشویقی برای مخترعین باشد. برگه اختراع هم سندی است که این حق را به صورت قانونی به مخترع می دهد. برای استفاده کردن از این حق، ابتدا باید اختراع مطابق با مقررات به ثبت برسد تا پس از آن مالکیت تجاری صنعتی آن اختراع در اختیار وی قرار گیرد.

هر اختراعی به طور کلی 2 حق را برای مخترع در نظر می گیرد. ابتدا حق اخلاقی که تا همیشه باقی خواهد ماند. و دوم حق مادی که محدود است و با توجه به قانون و تقاضای مطرح شده میتواند از پنج تا بیست سال متغیر باشد.

تفاوت مالکیت تجاری و صنعتی در چیست؟

معمولاً حق مالکیت تجاری با حق مالکیت صنعتی به یک معنا استفاده می شوند. اما تفاوت هایی بین این دو وجود دارد. مالکیت تجاری مربوط به حقوقی است که در نتیجه فعالیت تجارتی به فرد تعلق می گیرد. حقوق مانند حق مایه تجارتی، سرقفلی. این در حالیتس که علامت تجارتی، اسم و مالکیت صنعتی مربوط به حقوقی است که در نتیجه فعالیت صنعتی به صاحب حرفه تعلق می گیرد. موارد مانند حق انحصاری اختراع، حق بر اشکال و ترسیمات صنعتی جزو این مالکیت به حساب می آید.

به این ترتیب می شود مالکیت تجاری و صنعتی را از یکدیگر مجزا کرد. اما چون حقوق مالکیت صنعتی به نوعی جزئی از دارایی موسسه تجارتی به حساب می آید، مالکیت تجاری صنعتی معمولاً توامان و با یکدیگر استعمال می شود. به طور کلی حق مالکیت تجاری صنعتی عبارت است از حق بهره برداری انحصاری که صاحب آن از اثر و فعالیت تجارتی و صنعتی خود دارد. که البته این حقوق اغلب محدود به زمان و مکان است.

مدارک ثبت برند ( علامت تجاری ) و مراحل و هزینه های آن در ایران

مدارک ثبت برند ( علامت تجاری ) و مراحل و هزینه های آن در ایران


به طور کلی می‌توان گفت که یک راه عالی برای تمایز بین شناخت محصولات مختلف، وجود ثبت برند است که می‌تواند تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای را در بین محصولات مشابه ایجاد کند. زمانی که یک شرکت مراحل ثبت برند را به درستی طی کند و یک برند به خصوص را برای خود ثبت ‌کند در واقع توانسته است با یک هدف مشخص به سوی رسیدن به مراحل سوددهی بیشتر گام بردارد. شرکت‌های متنوع دارای برندهای مختلف بوده که هر کدام می‌تواند دارای مزایای زیادی برای آن‌ها باشد.

در واقع برند به عنوان یک شناسه برای محصولات و خدمات شرکت است که دارای اهمیت بوده و می‌تواند به عنوان یک وجه تمایز مهم شناخته شود. ثبت برند شرکت دارای مراحل مختلف بوده و سختی‌های به خصوصی دارد که اگر اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید می‌توانید به راحتی به ثبت برند و یک علامت تجاری اقدام کنید.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.

مدارک لازم برای ثبت برند چیست

همان طور که مشاهده کردید مراحل ثبت برند متنوع بوده و شما برای آن که بتوانید مراحل را به درستی طی کنید باید برخی از پیش نیازها را رعایت کنید. برای طی کردن مراحل ثبت برند نیاز به مدارک ثبت برند مخصوص به خود دارید که این امر برای اشخاص حقیقی و حقوقی متغیر است. مدارک لازم برای اشخاص حقیقی و حقوقی برای ثبت برند به شرح زیر است:

مدارک لازم برای ثبت برند اشخاص حقیقی

- اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی

- اصل و کپی کارت بازرگانی در صورتی که برند انتخابی لاتین باشد

- اصل و کپی مجوز فعالیت شخص حقیقی

- ارائه اطلاعات شخصی شامل کدپستی، آدرس الکترونیکی، شماره تلفن همراه و غیره

مدارک لازم برای ثبت برند اشخاص حقوقی

- اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مدیران و سهامداران

- اصل و کپی مجوز فعالیت شرکت

- کپی روزنامه رسمی ثبت شرکت و آخرین تغییرات انجام شده

- اصل و کپی کارت بازرگانی در صورتی که برند انتخابی لاتین باشد

- ارائه اطلاعات شخصی شامل کد پستی، آدرس الکترونیکی، شماره تلفن همراه و غیره

مشخص کردن اظهارنامه ثبت برند ( علامت تجاری ) در سایت اداره مالکیت

زمانی که شما مدارک مورد نیاز را به طور کامل آماده کرده باشید می‌توانید با مراجعه به وب سایت اداره مالکیت و با ورود به بخش ثبت نام مراحل اولیه ثبت برند را دنبال کنید. مراحل ثبت برند به گونه‌ای است که شما پس از تکمیل کردن یک مرحله می‌توانید به مرحله بعدی بروید. پس از تکمیل اولیه فرم و تأیید حساب کاربری باید به یک دفترخانه رسمی رفته و گواهی امضا جهت تأیید حساب دریافت کنید. این امر برای تأیید حساب کاربری بسیار حائز اهمیت بوده و لازم است که حتماً انجام شود.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.

در مرحله بعدی باید به بخش کاربری خود مراجعه کرده و مدارک شخصی مورد نیاز را در وب سایت آپلود کنید. اظهارنامه درخواست شده توسط چند کارشناس مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه‌ی آن از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود. در این مرحله مدت زمان رسیدگی به مدارک ارسالی شما بین 10 تا 30 روز کاری است.

پرداخت هزینه اظهارنامه ثبت علامت تجاری (برند)

برای این که مدارک بارگذاری شده توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار بگیرید باید هزینه ثبت اظهارنامه را پرداخت کنید. پس از پرداخت هزینه ثبت برند اظهارنامه می‌توانید فرمی مخصوصی که شامل اطلاعات کاربری است را دریافت کنید. در این مرحله حفاظت از نام کاربری و رمز عبور دارای اهمیت است چرا که شما در مراحل بعدی نیاز مبرم به نام کاربری و رمز عبور خود دارید.

انتشار آگهی تقاضای ثبت در روزنامه رسمی

زمانی که یک پیامک مبنی بر بلامانع بودن ثبت علامت تجاری خود دریافت کرده‌اید می‌توانید درخواست خود را به صورت رسمی ارسال کنید. در این بخش پرداخت هزینه آگهی روزنامه رسمی برای آگهی درخواست ثبت برند الزامی بوده و این کار ممکن است حداکثر به مدت 7 روز کاری به طول بیانجامد. اگر در این مرحله شخص حقیقی یا حقوقی به ثبت برند شما اعتراض داشته باشد می‌تواند اعتراض خود را حداکثر تا یک ماه پس از انتشار آگهی تقاضای ثبت در روزنامه رسمی اعلام نماید.

اگر اعتراضی از طرف شخص ثالث برای ثبت برند صورت نگیرد می‌توانید مدارک مورد نیاز را به اداره ثبت علامت تجاری ارسال کنید. آگهی شما در مدت معلوم در روزنامه رسمی پس از پرداخت هزینه آن منتشر می‌شود و اگر اعتراضی در مورد آن وجود نداشته باشد مجدد توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه‌ی آن اعلام می‌شود.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.

مراجعه به اداره مالکیت

در حال مطالعه مقاله مدارک ثبت برند هستید و توجه داشته باشید که پس از تأیید کارشناسان، شما باید به صورت حضوری به اداره مالکیت مراجعه کنید تا بتوانید مراحل بعدی کار را به صورت حضوری دنبال کنید. باید خاطر نشان کرد که اطلاعیه‌های لازم از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود و پس از دریافت پیامک تأیید می‌توانید به دنبال تشکیل پرونده باشید. بیان این نکته ضروری است که در هنگام مراجعه حضوری بهتر است تمامی مدارک خود را به صورت اصل و کپی همراه خود داشته باشید.

پرداخت هزینه روزنامه رسمی برای بار دوم

پس از طی کردن مراحل بالا و پرداخت هزینه ثبت برند، برند برای شما به ثبت رسیده و مالکیت شما در آن مشخص شده است که این موضوع باید به اطلاع سایر مردم برسد. برای این که بتوانید آگهی خود را در روزنامه رسمی به چاپ برسانید باید هزینه روزنامه رسمی را مجدد پرداخت کنید. اطلاع رسانی برای مشخص شدن برند شما در طبقه مخصوص به خود بوده و دارای اهمیت است.

تحویل گواهی ثبت برند

در مرحله آخر، گواهی ثبت برند برای شما به مدت ده سال صادر می‌شود و شما می‌توانید از برند خود بدون محدودیت برای مدت ده سال استفاده کنید. در این مرحله باید یکی از نسخه‌های روزنامه رسمی را به همراه اظهارنامه‌ی خود به اداره مالکیت معنوی ببرید و گواهی برند ثبت شده را تحویل بگیرید.

سخن پایانی

برند به عنوان یک اعتبار برای محصولات و خدمات یک شرکت می‌باشد که افراد می‌توانند برای تمایز محصولات خود از برندهای مناسب استفاده کنند. مدارک ثبت برند با توجه به موارد بالا متنوع بوده و اگر می‌خواهید برند خود را در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسانید بهتر است به موارد گفته شده توجه کنید. اگر از تهیه مراحل و مراحل ثبت علامت تجاری واهمه دارید و یا به دلیل مشغله‌های کاری نمی‌توانید برای ثبت علامت تجاری اقدام کنید می‌توانید از شرکت‌های مختلف در این زمینه کمک بگیرید.
برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.

ثبت شرکت در کرج

ثبت شرکت در کرج


کرج را با نام ایران کوچک می‌شناسند که در آن تقریباً تمامی اقوام ایرانی زندگی می‌کنند. تنوع نژادی و جمعیت بالای این شهر فرصت مناسبی را برای فعالیت‌های اقتصادی و درآمدزایی به وجود آورده است. برای ایجاد کسب و کار تجاری ثبت شرکت در آن الزامی است. این شرکت‌ها طبق ماده ۲۰ قانون تجارت به ۷ دسته شرکتها سهامی، شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت تضامنی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت نسبی و شرکت تعاونی تقسیم می‌شوند. در این مطلب می‌خواهیم ثبت شرکت و برند در استان البرز را شرح دهیم. در ابتدا در مورد کرج و ویژگی‌های آن توضیح دادیم و در ادامه روند ثبت شرکت و برند و مدارک مورد نیاز آن را در استان البرز را شرح می‌دهیم.

مفاد ثبت شرکت 

برای ثبت شرکت در کرج و دیگر شهرهای ایران باید از مجموعه قوانینی که قانون‌گذار تعیین کرده پیروی نمود. به طور مثال حداقل سن برای ثبت شرکت ۱۸ سال است. طبق قوانین ثبت شرکت تعداد شرکای لازم برای هر یک از نوع شرکت‌ها عبارتند از:

  • شرکت‌هایی که حداقل ۲ نفر شریک یا سهامدار نیاز دارد عبارتند از: شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت نسبی و شرکت مختلط سهامی
  • شرکت‌هایی به حداقل ۳ شریک نیاز دارند عبارتند از: شرکت مختلط سهامی و شرکت سهامی خاص

[f]

  • شرکت‌های سهامی عام حداقل به ۵ شریک احتیاج دارند
  • شرکت‌های تعاونی تولید و مصرف به ۷ شریک نیاز دارند

مدارک لازم برای ثبت شرکت 

پس از انتخاب نوع شرکت و تعیین شرکای شرکت، لازم است مدارکی را برای تاسیس شرکت تهیه کنید و آن‌ها را در پایگاه اینترنتی اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری بارگذاری کنید. اصل مدارک را در مرحله بعد به این اداره ارسال نمایید. مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در استان البرز عبارتند از:

  1. دو نسخه تقاضانامه تکمیل شده
  2. دو نسخه شرکت‌نامه کامل
  3. دو نسخه اساسنامه کامل شرکت
  4. در صورت نیاز به مجوز، مجوزهای فعالیت از مراجع ذی‌ربط
  5. تصاویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه شرکا، مدیران و هیئت نظارت
  6. اصل گواهی عدم سوءپیشینه اعضا هیئت مدیره و مدیر عامل
  7. دو نسخه صورت‌جلسه مجمع عمومی مؤسسین
  8. وکالتنامه معتبر وکیل رسیدگی‌کننده به پرونده
  9. ارائه اقرارنامه مدیران و بازرسان شرکت

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرج

شرکت با مسئولیت محدود از شرکت‌هایی است که در قانون تجارت می‌توان اقدام به تشکیل آن نمود و ثبت آن از ثبت دیگر انواع شرکت ساده‌تر است و از این رو رایج‌ترین نوع تشکیل شرکت است. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرج کافی است به پایگاه اینترنتی اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری به آدرس http://sherkat.ssaa.ir رفته و فرم‌ها و اطلاعات لازم را که در مطلب ثبت شرکت توضیح داده شده به دقت وارد می‌نمایید. پس از تکمیل فرم‌ها و اطلاعاتی مانند نام شرکت و تعیین افراد دارای امضا امور اداری ثبت شرکت آغاز می‌شود.

[f]

ثبت شرکت سهامی خاص در کرج

شرکت سهامی خاص از شرکت‌هایی است که سرمایه آن طبق قانون به سهم تقسیم می‌شود و شرکا به اندازه مبلغ اسمی سهام خود در این نوع شرکت مسئولیت دارند. همان‌طور که گفته شد برای تشکیل شرکت سهامی خاص شما به ۵ نفر نیاز دارید. ۳ نفر سهام‌دار شرکت و دو نفر به عنوان بازرس‌های اصلی و علی‌البدل. همچنین در این نوع شرکت در حین تأسیس باید حساب بانکی با نام شرکت به‌وجود آید که حداقل ۳۵ درصد سرمایه ذکر شده در آن باشد و تا پایان فرآیند ثبت شرکت سهامی خاص بلوکه می‌شود.

هزینه ثبت شرکت در کرج

با توجه به ارسال مدارک و امکان نقص یا رد پرونده زمان ثبت شرکت و برند در کرج متفاوت است. هانا ثبت با در اختیار داشتن کارشناسان باتجربه در زمینه ثبت شرکت و ثبت برند در کرج می‌توانند به شما کمک کنند که در کمترین زمان ممکن شرکت و برند خود را ثبت نمایید. همچنین هزینه‌های ثبت شرکت و برند در کرج با توجه به نوع فعالیت، تعداد اعضا و نوع شرکت متفاوت است. هزینه‌هایی مانند حق‌ الثبت، حق الدرج، درج آگهی در روزنامه کثیر الانتشار و روزنامه رسمی کشور شامل هزینه‌های ثبت شرکت و برند در کرج است.

مطالعه بیشتر: برای مطالعه بیشتر میتوانید مقاله هزینه ثبت شرکت را بخوانید

اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری در کرج

اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری در تمام ایران دفاتری دارند که برای پیگیری و رسیدگی به تقاضاهای ثبت شرکت و مؤسسات دایر شده‌اند. آدرس این دفتر در استان البرز، شهر کرج، میدان آزادگان، ابتدای خیابان مطهری، جنب پل آزادگان، اداره ثبت اسناد و املاک استان البرز است.

تلفن: ۳۲۵۵۰۶۲۰-۰۲۶

کد پستی: ۳۱۴۹۶۷۹۶۵۱


ثبت شرکت در کیش

ثبت شرکت در کیش

منطقه آزاد منطقه‌ای است که مشمول بعضی از مقررات در حال اجرای کشور متبوع نمی‌شود. این منطقه حراست شده می‌تواند منطقه‌ای بندری یا غیر بندری باشد. برخی از مزایای مناطق آزاد عبارتند از:

  • بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی
  • نداشتن تشریفات اضافی ارزی و اداری
  • بخشودگی سود و عوارض گمرکی
  • سهولت و سرعت در فعالیت‌های صادرات و واردات از طریق جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی
  • تسریع در انتقال فن‌آوری
  • عدم وجود مقررات دست و پا گیر که باعث کاهش سرعت فرایندها می‌شود.

[f]

ایران دارای ۸ منطقه آزاد تجاری صنعتی است. این مناطق عبارتند از: چابهار، کیش، قشم، اروند، انزلی، ماکو، ارس و سلفچگان

مزایای ثبت شرکت در کیش عبارتند از:

  1. مالکیت خارجی ۱۰۰%
  2. ورود و خروج اتباع خارجی بدون نیاز به روادید
  3. معافیت از مالیات برای هرگونه فعالیت اقتصادی به مدت ۲۰ سال
  4. انتقال ارز به دیگر مناطق آزاد در ایران یا کشورهای دیگر بدون هیچ‌گونه محدودیت
  5. انعطاف در خدمات پولی و بانکی
  6. حمایت قانونی و تضمین سرمایه‌گذاری خارجی
  7. گستردگی و تنوع خدمات بانکی و بیمه‌ای در بخش خصوصی و دولتی
  8. سهولت در انجام معاملات ارزی
  9. سهولت در ثبت شرکت‌ها و مؤسسات صنعتی و فرهنگی
  10. فعالیت “بورس اوراق بهادار” و “بورس نفت و محصولات پتروشیمی”
  11. عدم وجود مقررات سخت و پیچیده برای ورود کالاهای مجاز
  12. عدم وجود تشریفات دشوار برای صادرات مجدد و ترانزیت کالا
  13. معافیت از حقوق گمرکی برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی واحدهای تولیدی

[f]

تفاوت مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری

در جدول زیر به بیان بخشی از مهم‌ترین تفاوت‌های مناطق ویژه و آزاد می‌پردازیم:

عنوان مقرراتوضعیت در مناطق آزادوضعیت در مناطق ویژه اقتصادی
* معافیت مالیاتیبرای ۱۵ سال برقرار استبر اساس قوانین داخلی هر کشور، تخفیف مالیاتی اعمال می‌گردد.
* امکان خرده فروشیهم برای اتباع داخلی و هم خارجیمنحصراً برای اتباع خارجی
* روادید برای اتباع خارجیدر مرزهای ورودی اعطاء می‌گرددمقررات براساس ضوابط داخل کشور است
* مقررات کار و بیمه اجتماعی در استخدام اتباع خارجیتابع مقررات خاص مناطق می‌باشدتابع مقررات داخل کشور است

 

برای مشورت میتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا صحبت کنید.