Hanasabtseo

ثبت شرکت، ثبت برند،

Hanasabtseo

ثبت شرکت، ثبت برند،

گواهی تایید ثبت علامت تجاری

گواهی تایید ثبت علامت تجاری


نشان تجاری به عنوان یک تصویر، حرف، عبارت، مهر، رقم و غیره است که برای متمایز کردن محصولات و خدمات یک شرکت از سایر شرکت‌ها کاربردی است. وجود یک علامت تجاری می‌تواند برای یک شرکت دارای مزایای زیادی باشد که بسیاری از کسب و کارهای مختلف به دنبال ثبت نشان تجاری مخصوص به خود هستند. علامت تجاری مشخص کننده یک محصول به صورت خاص بوده که در بازار عرضه می‌شود و برای تمایز بین محصولات مختلف اهمیت دارد.

در صورتی که علامت تجاری به شکل صحیح به ثبت رسیده باشد می‌توان طبق ماده 2 قانون ثبت علائم و اختراعات به صورت انحصاری در اختیار فرد قرار بگیرد. پس از ثبت نشان تجاری گواهی تأیید ثبت علامت تجاری به شخص داده می‌شود. علامت تجاری ثبت شده منحصراً در اختیار یک فرد بوده و دیگران حق استفاده از آن را ندارند، در غیر این صورت به جرائم مختلف محکوم می‌شوند.

نکات مهم در ثبت علامت تجاری

علامت تجاری به عنوان یکی از نشان‌های قانونی برای عرضه محصولات و خدمات یک شرکت است که در اختیار یک فرد قرار گرفته و برای تمایز بین محصولات مختلف کاربرد دارد. علامت تجاری ثبت شده به صورت انحصاری بوده و سایر اشخاص نمی‌توانند از این علامت برای فعالیت تجاری خود استفاده کنند در غیر این صورت دچار جرائم سنگین می‌شوند. نکات مهم در ثبت علامت تجاری در دفتر مخصوص وجود داشته که به شرح زیر است:

  • ثبت تاریخ و شماره اظهارنامه
  • الصاق یک نمونه از علامت و مشخصات و اقامتگاه صاحب علامت
  • ثبت تاریخ و شماره ثبت علامت و مشخصات اقامتگاه صاحب علامت
  • ثبت امضاء درخواست کننده یا قائم مقام وی
  • دریافت هزینه حق الثبت و حقوق دریافتی

[f]

گواهی تایید ثبت علامت تجاری

زمانی که یک علامت تجاری به صورت قانونی به ثبت رسیده باشد، گواهی تایید ثبت علامت تجاری در چارچوب مشخص شده به صاحب نشان تجاری داده می‌شود که در آن به یک سری از نکات کلیدی تاکید شده است. نکات ذکر شده در گواهی تایید ثبت علامت تجاری باعث می‌شود تا از میزان اعتبار آن مطلع شد. برخی از مهم‌ترین اطلاعاتی که در گواهی ثبت نشان تجاری وجود دارد به شرح زیر است:

  • تاریخ دریافت اظهارنامه و شماره ثبت آن که به صورت دقیق در دفتر ثبت مشخص شده است
  • تاریخ ثبت علامت تجاری و شماره ثبت شده آن
  • مشخصات مالک علامت و اقامتگاه وی به صورت دقیق
  • نوع مال‌التجاره و طبقه قرار گرفته شده علامت تجاری
  • در صورت ثبت علامت در خارج از کشور، ثبت تاریخ و شماره‌ی آن
  • ارائه تاریخ صدور تصدیق نشان تجاری
  • مدت اعتبار علامت ثبت شده
  • امضاء رئیس شعبه ثبت علائم تجاری و مدیر کل اسناد و مدارک کشور

[f]

همان طور که در بالا به آن اشاره شد زمانی که یک نشان تجاری به صورت قانونی به ثبت رسیده باشد منحصراً در اختیار صاحب علامت قرار گرفته و افراد حقیقی و حقوقی دیگر نمی‌توانند از نشان تجاری ثبت شده برای اهداف خود استفاده کنند. اگر شخص به هر دلیل قصد جعل نشان تجاری ثبت شده را داشته باشد به عنوان مجرم شناخته شده و طبق قانون با وی برخورد می‌شود:

  • مطابق قانون ماده 529 مجازات اسلامی تعزیرات: هر شخص، علامت یکی از شرکت‌های دولتی و غیر دولتی را جعل نماید یا اقدام به این کار داشته باشد علاوه بر جبران خسارت وارده، به حبس محکوم خواهد شد. طبق قوانین در نظر گرفته شده حبس برای جعل نشان تجاری سه ماه تا 2 سال خواهد بود.
  • همچنین قانون 530 مجازت اسلامی تعزیرات بیان می‌دارد که هر گاه شخص مهر یا علامت تجاری یک شرکت دولتی و غیر دولتی را به هر طریقی به دست آورد و یا باعث استفاده آن به وسیله سایرین شود در صورت ایجاد خسارت به علامت وارد شده، باید خسارت وارده را جبران نماید که علاوه بر آن به حبس نیز محکوم خواهد شد.

سخن پایانی

پس از ثبت قانونی علامت تجاری، گواهی تایید ثبت علامت تجاری با درج موارد مختلف که در بالا به آن اشاره شد به صاحب علامت داده می‌شود. صاحب علامت می‌تواند برای گسترش فعالیت تجاری خود از نشان ثبت شده در سطح بین‌المللی نیز استفاده نماید. زمانی که نشان تجاری طبق قوانین برای یک شخص به ثبت رسیده باشد، سایر افراد حق استفاده از نشان تجاری ثبت شده را ندارند. طبق قانون ثبت و اختراعات اگر شخص به هر دلیل بخواهد از نشان تجاری افراد دیگر استفاده نماید قطعاً مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

باید توجه داشته باشید که ثبت نشان تجاری دارای مراحل مختلف است و اگر می‌خواهید نشان تجاری خود را ثبت کنید و سپس گواهی تایید ثبت علامت تجاری دریافت کنید بهتر است با یک مجموعه معتبر مشورت کنید. ثبت شرکت هانا به عنوان یک شرکت معتبر در زمینه ثبت برند و نشان تجاری است که می‌تواند شما را در دریافت گواهی تأیید ثبت نشان تجاری یاری نماید.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.

مشاوره ثبت شرکت

 مشاوره ثبت شرکت

برای انجام کسب و کار قانونی بهتر است مراحل آن به درستی طی شود تا بتوان چشم اندازهای دقیقی را برای آن تعیین کرد. اگر بخواهید یک شرکت راه اندازی کنید باید به دنبال مراحل ثبت شرکت باشید تا بتوانید به صورت قانونی به فعالیت خود ادامه دهید. ثبت شرکت باعث اعتبار بخشیدن به شرکت شده و این امر به مدیران کسب و کار کمک می‌کند تا بتوانند در چارچوب مقررات قانونی به فعالیت خود ادامه دهند.

برای ثبت شرکت مراحل مختلفی وجود داشته که هر کدام دارای تبصره‌های مخصوص به خود است. همان طور که می دانید شرکت‌های مختلفی در ایران وجود داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت سهامی عام، سهامی خاص، شرکت‌های تعاونی و شرکت‌های با مسئولیت محدود اشاره کرد. اگر در زمینه ثبت شرکت مهارت ندارید بهتر است از مشاوره ثبت شرکت استفاده کنید که می‌تواند بسیار موثر باشد.

شرکت‌های مختلفی وجود داشته که با آگاهی دقیق از وضعیت نظام حقوقی حاکم بر برندهای موجود در ایران می‌توانند تصمیم گیری مناسبی در زمینه ثبت شرکت داشته باشند. شما به مدیران مدیر کسب و کار اگر می‌خواهید شرکت خود را به درستی ثبت کنید و در مراحل ثبت شرکت دچار مشکلات مختلف نشوید بهتر است از مشاوره ثبت شرکت استفاده کنید.

در ایران، مراحل ثبت شرکت متنوع بوده و برای انجام آن نیاز به کسب اطلاعات حقوقی مناسب است. استفاده از مشاوره ثبت شرکت به شما این اطمینان را می‌دهد که در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه‌ی دلخواه برسید. در واقع اگر به دلیل عدم آگاهی‌های حقوقی می‌خواهید شرکت خود را ثبت کنید بهتر است به دنبال یک شرکت مناسب در زمینه ثبت شرکت‌ها باشید. یکی از شرکت‌هایی که در این زمینه به صورت تخصصی مشغول به فعالیت بوده، ثبت شرکت هانا است.

آشنایی با ثبت شرکت هانا

یکی از شرکت‌هایی که در زمینه ثبت برند یا علامت تجاری دارای رزومه‌ی موفق بوده که می‌تواند مدیران کسب و کار را در مراحل ثبت شرکت‌ها یاری کند، شرکت هانا است. این شرکت دارای مشاوره رایگان بوده که شما می‌توانید در زمان تعیین شده با شرکت تماس گرفته و مشکلات خود را با آنان در میان بگذارید. شرکت ثبت هانا می‌تواند با ارائه خدمات مناسب شما را در امر ثبت شرکت‌تان یاری کند و می‌تواند صفر تا صد کار را برای شما به بهترین نحو به انجام برساند.

اگر به دنبال ثبت شرکت فوری هستید یا می‌خواهید کارت بازرگانی دریافت کنید قطعاً استفاده از این شرکت توصیه می‌شود. از مراحل انجام خدمات شرکت هانا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشاوره اولیه که شامل مشورت با افراد متخصص است و این کار می‌تواند به صورت تلفنی انجام شود تا با بررسی اهداف شما، مراحل انجام کار به خوبی شناسایی شود.
  • عقد قرارداد که باعث اطمینان طرفین از انجام راحت معاملات می‌شود که این امر می‌تواند باعث کاهش استرس و اضطراب مدیران شود.
  • و انجام خدمات مربوطه که شرکت هانا با هماهنگی‌های انجام شده می‌تواند با سرعت مناسب، کار ثبت شرکت شما را به سرانجام برساند.

برای انجام ثبت شرکت می‌توان از مشاوره ثبت شرکت استفاده نمود، چرا که واگذاری کارها به افراد متخصص این اطمینان خاطر را به افراد می‌دهد که کار در سریع‌ترین زمان ممکن و با دقت بالایی انجام شود. در بین شرکت‌های موجود در زمینه ثبت شرکت‌ها می‌توان به شرکت هانا اشاره کرد که دارای خدمات مختلفی است.

از جمله خدمات این شرکت می‌توان به ثبت شرکت، ثبت تغییرات شرکت، ثبت برند، دریافت کارت بازرگانی، خدمات مالی و غیره اشاره کرد. اگر شما از جمله افرادی هستید که می‌خواهید ثبت شرکت را به بهترین شکل انجام دهید و نیاز به یک تیم مشاوره قدرتمند و متخصص دارید بهتر است نگاهی به خدمات ثبت شرکت هانا بیندازید و از مشاوره رایگان این شرکت نهایت استفاده را داشته باشید.


لطفا در فرم زیر اطلاعات خود را وارد کرده تا کارشناسان هاناثبت در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

درخواست مشاوره رایگان

انتخاب نام برتر برای ثبت علامت تجاری

انتخاب نام برتر برای ثبت علامت تجاری


با توجه به این که هر چه نام انتخابی نشان تجاری دارای جذابیت بیشتری باشد می‌تواند در آینده برای سوددهی شرکت بسیار موثرتر باشد. تأثیر یک نام تجاری مناسب به عنوان یک ساختار کلیدی برای رسیدن به یک وضعیت مالی بر هیچ کس پوشیده نیست چرا که وجود یک نشان تجاری استاندارد و برتر باعث تأثیرگذاری بر روی رفتار مشتریان می‌شود. از این رو انتخاب علامت تجاری مناسب برای یک شرکت به عنوان یک شاخص تأثیرگذار محسوب می‌شود.

نام تجاری مناسب می‌تواند در سطح بین‌الملل دارای اهمیت باشد، چرا که در بیشتر موارد وجود یک برند مناسب در سطح بین‌المللی معامله شده و می‌تواند یک مزیت رقابتی پایدار را ایجاد کند. برند به عنوان یک دارایی غیرملموس بوده که ارزش فراوانی برای فعالیت یک شرکت دارد. وجود یک نشان تجاری قوی می‌تواند به شرکت این امکان را بدهد که در یک سطح رقابتی قرار گرفته و سهم بازار بیشتری را در اختیار داشته باشد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد انتخاب نام برتر، برای ثبت علامت تجاری صحبت کنیم.

انتخاب نام برتر برای ثبت علامت تجاری

نشان تجاری ثبت شده به عنوان یک دارایی غیر ملموس برای شرکت است که می‌تواند ارزش کارکردی و احساسی را برای شرکت به دنبال داشته باشد. وجود یک نشان تجاری برتر به وضعیت حقوقی شرکت، بال و پر داده و باعث می‌شود تا فعالیت شرکت در یک مسیر درست قرار بگیرد. زمانی که شرکت دارای یک نشان تجاری معتبر باشد قطعاً بر روی کیفیت محصولات خود کار کرده و سعی می‌کند تا در آینده بتواند میزان کیفیت محصولات خود را حفظ نماید.

[f]

نشان تجاری برای مشتریان و مصرف کنندگان محصولات شرکت نیز دارای اهمیت است. چرا که یک علامت تجاری مشخص می‌تواند از سردرگمی مشتریان جلوگیری کند و باعث می‌شود تا افراد محصولات شرکت را با اطمینان خاطر خریداری کنند. در ادامه به عوامل مؤثر در انتخاب یک نام تجاری موفق اشاره خواهیم داشت:

  • خلاقیت و جذابیت در انتخاب

برای این که یک شرکت بتواند یک برند تجاری برتر داشته باشد، باید ایده‌های ذهنی خود را به کار گرفته تا بتواند یک ایده مناسب را خلق کند. نام انتخاب شده برای یک برند، باید دارای مفهوم مناسب باشد و از جذابیت کافی برخوردار باشد. این موضوع برای مشتریان نیز دارای اهمیت است که نام تجاری انتخاب شده جذاب و دارای معنی باشد.

  • تمایز

برای این که بتوانید یک نام تجاری متمایز داشته باشید باید اهداف، ارزش‌ها و فعالیت شرکت خود را در نظر بگیرید تا بتوانید یک هویت مستقل و متمایز برای شرکت تجاری خود ایجاد کنید. هویت یک برند به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید ویژگی‌های مناسبی را برای مشتریان در نظر بگیرید.

  • قابلیت ارتباط با مشتری

قطعاً توانایی ارتباط با مشتری این امکان را در اختیار یک شرکت تجاری قرار می‌دهد که بتواند نام مناسبی را برای برند خود انتخاب کند. ارتباط نزدیک به مشتری باعث می‌شود تا تفکر حرفه‌ای مشتریان در قبال وضعیت شرکت مشخص شود که یک راهنمای مناسب برای انتخاب علامت تجاری برتر است.

[f]

  • مزیت رقابتی

برای این که بتوانید ثبت برند تجاری خود را انجام دهید، قطعاً انتخاب یک نام که دارای مزیت رقابتی است به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید در رقابت با سایر برندهای مشابه در حیطه فعالیت خود موفق‌تر عمل کنید. ارزیابی کردن وضعیت نشان تجاری رقبا می‌تواند برای انتخاب نام تجاری مناسب تعیین کننده باشد.

  • وجود زیبایی ظاهری

انسان ذاتاً زیبایی را دوست دارد پس اگر بتوانید نشان تجاری خود را به شکل زیبا انتخاب کنید در جذب مشتریان بیشتر موفق‌تر خواهید شد. یک علامت تجاری که دارای زیبایی و پرستیژ خاص باشد به شرکت این اطمینان را می‌دهد که بتواند فعالیت خود را در راستای ذهنیت مشتریان افزایش دهد.

زمانی که محصول انتخابی از لحاظ زیبایی برای مشتریان در درجه زیادی قرار داشته باشد می‌تواند بر روی خرید تأثیرگذار باشد. بهتر است نام و لوگوی انتخابی نشان تجاری از جذابیت ظاهری مناسب برخوردار باشد.

  • صداقت و درستی

قطعاً یکی از معیارهای مهم در یک تجارت پرسود، داشتن صداقت و درستی در انتخاب یک نشان تجاری است. باید توجه داشت که نشان تجاری انتخاب شده با فعالیت شرکت هم راستا باشد. اعتبار نام تجاری باید به گونه‌ای باشد که به ذهنیت مشتریان در مورد محصولات و خدمات شرکت لطمه‌ای وارد نکند.

  • سادگی

قطعاً انتخاب یک نام پیچیده برای علامت تجاری نمی‌تواند آینده‌نگرانه باشد. بهتر است در انتخاب نام نشان تجاری از کلماتی استفاده شود که از پیچیدگی کمتری برخوردار باشد. تلفظ آسان برند تجاری به مشتریان نیز کمک می‌کند تا نام ثبت شده را به راحتی در ذهن خود تثبیت کنند.

سخن پایانی

یک نشان تجاری مناسب می‌تواند برای روند فعالیت شرکت و رسیدن به سوددهی مناسب تأثیر گذار باشد. همان طور که در بالا به آن اشاره شد عوامل زیادی برای انتخاب یک نام و نشان تجاری وجود داشته که رعایت کردن هر کدام باعث می‌شود تا نشان تجاری انتخاب شده به عنوان یک نشان برتر از لحاظ شرکت و مشتریان شناخته شود. پس از انتخاب یک نام تجاری مناسب، صاحبان کسب و کار باید به دنبال ثبت آن باشند.

ثبت علامت تجاری دارای مراحل مختلف است که نیاز به علم و دانش فراوان دارد. اگر بخواهید علامت تجاری خود را بدون دردسر و با هزینه معقول به ثبت برسانید می‌توانید از ثبت شرکت هانا استفاده کنید. این شرکت دارای فعالیت ثبت شرکت و ثبت برند تجاری است که با اطمینان خاطر می‌توانید مراحل قانونی کار را به این مجموعه واگذار کنید.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.

تمدید برند و علامت تجاری

تمدید برند و علامت تجاری


برند تجاری به عنوان یک نشان اختصاصی برای خدمات و محصولات یک شرکت است که می‌تواند دارای مزایای زیادی برای مشتریان و شرکت باشد. علامت تجاری دارای اعتبار ده ساله بوده که بعد از آن نیاز به تمدید دارد. تمدید برند و علامت تجاری به عنوان یک کار تخصصی محسوب شده که برای تمدید آن نیاز به داشتن تجربه و مهارت احساس می‌شود. بعد از انقضای اعتبار برند و علامت تجاری صاحب برند باید نسبت به تمدید آن اقدام کند.

تمدید برند دارای یک فرصت شش ماهه از زمان انقضای آن است که باید مورد توجه صاحب علامت قرار بگیرد. صاحب علامت تجاری اگر می‌خواهد از نشان تجاری برای مدت ده سال دیگر بهره‌مند شود باید مراحل مختلف را طی کند تا بتواند علامت تجاری خود را تمدید کند. ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد تمدید برند و علامت تجاری مطالب قابل توجهی را قرار دهیم.

مدارک مورد نیاز برای تمدید علامت تجاری

می دانید که متقاضی تمدید نشان تجاری می‌تواند شخص حقیقی یا حقوقی باشد و برای تمدید برند نیاز به یک سری از مدارک احساس می‌شود که عبارت است از:

شخص حقوقی

  • ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی صاحب علامت
  • ارائه کپی روزنامه رسمی شرکت و تغییرات صورت گرفته
  • ارائه نمونه علامت تأیید شده و کامل کردن فرم اطلاعات
  • ثبت مهر و امضاء وکالت نامه

[f]

شخص حقیقی

  • ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی صاحب علامت
  • ارائه نمونه علامت تأیید شده و کامل کردن فرم اطلاعات
  • ثبت مهر و امضاء وکالت نامه

در صورتی که شخص بخواهد، علامت و نشان تجاری خود را به صورت رسمی تمدید نماید، باید مدارک گفته شده در بالا را به صورت کامل تکمیل کرده و درخواست خود را اعلام نماید.

درخواست تمدید نشان تجاری

زمانی که اعتبار نشان تجاری به تاریخ انقضاء خود نزدیک شود، شخص با آماده کردن مدارک خود با توجه به وجود شخصیت حقیقی یا حقوقی می‌تواند درخواست خود را جهت تمدید نشان تجاری ارائه دهد. طبق ماده 91 قانون ثبت، درخواست تمدید نشان تجاری باید دارای نکات گفته شده در زیر باشد:

  • متقاضی باید شماره و تاریخ ثبت اظهارنامه و نشان تجاری که قصد تمدید آن را دارد ارائه نماید.
  • مشخص کردن طبقه کالا و نشان تجاری که به ثبت رسیده است ضروری است.
  • متقاضی باید نام و آخرین نشانی کامل مالک علامت ثبت شده را ارائه دهد.
  • باید توجه کنید که درخواست تمدید نشان تجاری زمانی از طرف سازمان تمدید علامت تجاری پذیرفته شده است که هزینه آن به صورت کامل پرداخت شده باشد.
  • مالک علامت باید بداند که اگر می‌خواهد طبقه علامت تجاری ثبت شده را تغییر دهد با توجه به ویرایش جدید طبقه بندی بین‌المللی، باید هزینه آن را پرداخت نماید.
  • تغییر طبقه علامت باعث می‌شود تا هزینه انتشار آگهی در روزنامه‌های رسمی کشور بر عهده مالک آن باشد.
  • مالک نشان تجاری می‌تواند علاوه بر درخواست تمدید نشان تجاری، طبقه کالا و خدماتی که علامت در آن به ثبت رسیده است را کاهش دهد.

[f]

نکات کلیدی در زمان درخواست تمدید علامت

مرجع ثبت علامت تجاری وظیفه دارد پس از درخواست متقاضی مبنی بر درخواست تمدید نشان تجاری، مدارک مورد نظر را بررسی کرده و در صورت وجود هر گونه نقص در مدارک، آن را به اطلاع صاحب نشان تجاری برساند. طبق ماده 128 ثبت، برای ثبت نشان تجاری باید مراتب ذیل در دفتر ثبت به شکل صحیح درج شود:


  • اعلام نام و نشانی دقیق صاحب علامت
  • اعلام نشانی نماینده قانونی صاحب علامت در صورت وجود
  • الصاق نمونه علامت اختصاصی ثبت شده
  • بیان دقیق جزئیات علامت ثبت شده با ذکر رنگ و ویژگی‌های کامل
  • ارائه تاریخ و شماره ثبت اظهارنامه و تاریخ ثبت علامت تجاری

متقاضی موظف هست حداکثر ظرف مدت یک ماه از تأیید کتبی درخواست تمدید علامت، نسبت به هزینه‌های آن اقدام کند. در صورتی که هزینه تعلق گرفته به تمدید علامت در مدت زمان مشخص شده انجام نشود، درخواست به صورت کامل لغو می‌شود. در صورت وجود هر گونه تغییر در تمدید علامت، باید تغییرات طبق قوانین در نظر گرفته شده انجام شود. تمدید علامت صورت گرفته با توجه به دنباله ثبت اصلی در دفتر مربوطه ثبت می‌شود و گواهی نامه تمدید به مالک اصلی علامت داده می‌شود.

سخن پایانی

با توجه به این که ثبت علامت تجاری دارای قوانین مخصوص به خود است و بسیاری از افراد اطلاعات کاملی در این زمینه ندارند بهتر است برای تمدید برند و علامت تجاری، از یک شرکت معتبر استفاده شود. در بین شرکت‌های مختلفی که در زمینه ثبت نشان تجاری فعال هستند، می‌توانید از ثبت شرکت هانا استفاده کنید. ثبت شرکت هانا به عنوان یک شرکت کاملاً تخصصی در زمینه ثبت تغییرات شرکت‌ها، ثبت برند و نشان تجاری و خرید و فروش شرکت است که می‌تواند خدمات منحصر به فردی را به شما ارائه دهد.

اگر بخواهید تمدید برند و علامت تجاری خود را در یک بستر کاملاً مناسب و قانونی قرار دهید می‌توانید از این شرکت استفاده کنید. وجود مشاوران تخصصی در این مجموعه به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید با مدیریت بهتر زمان و هزینه‌ها به یک نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

برای آگاهی از قیمت و میزان هزینه تمدید برند تجاری با مشاورین ما در هانا ثبت با شماره ۰۲۱-۴۴۲۸۸۳۶۰ تماس حاصل فرمایید.

الزامات تجار و ثبت برند تجاری

الزامات تجار و ثبت برند تجاری


زمانی که در مورد الزام ثبت برند تجاری برای تجار و سایر افراد فعال در تجارت صحبت می‌شود باید گفت که طبق قوانین در نظر گرفته شده افراد باید آن را رعایت کنند چرا که در صورت تخلف، جرائم مختلفی برای آنان اعمال می‌شود. با توجه به تخلف احتمالی صورت گرفته شده در صورت عدم تمکین قوانین، فرد می‌تواند به جزای نقدی، حبس، تعطیل شدن موسسه و غیره محکوم شود. در تجارت نیز به مانند قوانین راهنمایی و رانندگی یک سری از الزامات وجود داشته که افراد باید به آن توجه کنند و به آن پایبند باشند.

الزامات تجار و ثبت برند تجاری موضوع با اهمیتی است که می‌توان از زوایای مختلف به آن پرداخت. افرادی که در ایران دارای فعالیت تجاری هستند باید مکلف به انجام برخی از امور قانونی باشند تا بتوانند فعالیت خود را در یک بستر صحیح و مناسب انجام دهند. اگر می‌خواهید در مورد قوانین تجارت و ثبت برند تجاری بیشتر بدانید بهتر است ما را همراهی کنید.

[f]

الزامات تجار و ثبت برند تجاری

قوانین تجاری در نظر گرفته شده برای تمام کسانی که در بازار ایران در حال تجارت هستند لازم‌الاجراست. وجود قوانین مشخص باعث می‌شود تا بتوان در صورت تخلف به صورت مناسب و تحت شرایط مشخص رسیدگی‌های لازم را انجام داد. قوانین در نظر گرفته شده برای تجار به شرح زیر است:

  • هر تاجری باید در هنگام انجام امور تجارتی خود دفاتر قانونی داشته باشد. دفاتر قانونی می‌تواند شامل دفتر روزنامه، دفتر کل، دفتر دارایی و یا دفتر کپیه باشد. مطابق با ماده 6 قانون تجارت، هر تاجر وظیفه دارد دفاتر قانونی را که وزارت عدلیه به موجب نظامنامه قائم مقام این دفاتر قرار می‌دهد در اختیار داشته باشد.
  • دفاتر قانونی که در اختیار تجار قرار دارد قبل از نگارش باید به وسیله نماینده اداره ثبت شرکت‌ها به صورت رسمی امضاء شود. امضاء شدن دفاتر قبل از نگارش تجار این امکان را به مراجع قانونی می‌دهد که در صورت تخلف، جرائم مناسب را در نظر بگیرند. در صورت تخلف از قوانین و مقررات می توان گفت که دفاتر تجاری به عنوان یک معیار جریمه تعیین می‌شود.

[f]

  • طبق ماده 13 قانون تجارت، تاجر زمانی که قصد تعویض دفاتر قانونی را دارد باید توجه داشته باشد که این دفاتر قانونی باید به مدت ده سال نگهداری شود.
  • هر شخص فعال در زمینه تجارت باید بتواند یک نام مناسب برای تجارت خود در نظر بگیرد که به آن اسم تجاری گفته می‌شود. شخص باید بتواند حداکثر ظرف مدت شش ماه اسم تجاری خود را به ثبت برساند. مدت اعتبار نام تجاری 5 سال بوده و در صورت نیاز قابل تمدید است.
  • تجار ملزم به ثبت تجارتی هستند در واقع منظور از ثبت تجارتی ثبت مشخصات فردی به صورت کامل است و این موضوع نباید با نام تجاری اشتباه گرفته شود چرا که نام تجاری معرف یک تجارتخانه است ولی ثبت تجارتی می‌تواند بیان‌گر مشخصات کامل یک تاجر باشد. اگر تاجر در زمان تعیین شده اقدام به ثبت تجارتی نکند به موجب ماده 16 قانون تجارت به جزای نقدی محکوم می‌شود.
  • داشتن پروانه تجارتی برای یک تاجر دارای اهمیت است و باید نسبت به دریافت آن اقدام شود. پروانه تجارتی به تاجر این امکان را می‌دهد که تا بتواند در یک بستر قانونی به خرید و فروش کالا دست بزند. برای ترخیص کالا به صورت خاص از گمرک نیاز به پروانه تجارتی احساس می‌شود.
  • تاجر وظیفه دارد برای نگارش کاغذهای تجارتی و درج صورت‌های فروش و یادداشت‌های مختلف عنوان تجارتی و شماره ثبت تجارتی را به درستی قید نماید.
  • در صورتی که تغییرات مختلف در اظهارنامه ارائه شده تاجر رخ دهد، وی موظف است حداکثر ظرف مدت سه روز تغییرات انجام شده را در سه نسخه تهیه کرده و برای دفتر ثبت تجارتی ارسال کند تا تغییرات در سوابق وی ثبت شود.
  • در صورت وجود هر گونه تغییرات انجام گرفته در وضعیت موسسه یا شرکت فرد وظیفه دارد تا تغییرات صورت گرفته را اطلاع دهد. ممکن است موسسه به دلایل مختلف توقف یا منحل شود که این امر باید بدون تأخیر گزارش شود.
  • تاجر وظیفه دارد عملکرد فعالیت موسسه و شرکت خود را به صورت روزانه در سیستم‌های اطلاعاتی ثبت کند تا در صورت نیاز، ممیز مالیاتی بتواند به راحتی وضعیت مالیات را مشخص کند. مالیات به عنوان یک بخش مهم از درآمد دولت محسوب می‌شود که می‌تواند برای رسیدگی به امور کشور بسیار سودمند باشد.
  • باید توجه داشته باشید که الزامات بیان شده برای تجار تنها به موارد بالا محدود نمی‌شود و طبق قوانین مشخص می‌توان الزامات دیگری نیز برای فعالیت قانونی تجار در نظر گرفت.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.