Hanasabtseo

ثبت شرکت، ثبت برند،

Hanasabtseo

ثبت شرکت، ثبت برند،

ثبت علائم تجاری در ایران

ثبت علائم تجاری در ایران


ثبت علائم تجاری در ایران دارای مراحل مختلف بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به این که روزانه حدود چندین نشان تجاری در وب سایت ثبت علائم تجاری ثبت می‌شود اهمیت این موضوع را افزایش می‌دهد که اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. علائم تجاری به عنوان یک نشان مخصوص برای یک شرکت محسوب می‌شود که از نظر اقتصادی دارای اهمیت است.

اگر بخواهید به صورت قانونی محصولات خود را در بازارهای جهانی و بازار داخلی عرضه کنید و از خدمات و مزایای علائم تجاری استفاده کنید باید بتوانید نحوه ثبت آن را فرا بگیرید. وجود برند تجاری باعث خدمات رسانی بهتر به مشتریان شده و می‌تواند بازدهی مالی زیادی برای مدیران کسب و کارهای مختلف داشته باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد شیوه ثبت علائم تجاری در ایران مطالب مفیدی را قرار دهیم.

[f]

مراحل ثبت علائم تجاری در ایران

باید بیان کرد که مراحل ثبت علائم تجاری در ایران از طریق سامانه اینترنتی ثبت نشان تجاری قابل انجام بوده و بهتر است قبل از ثبت نام، مدارک خود را به صورت کامل تکمیل کنید. فرآیند ثبت نام متنوع بوده و شما پس از تکمیل فرم‌های در نظر گرفته شده می‌توانید با دریافت کد رهگیری در مراحل بعدی از روند ثبت نشان تجاری خود مطلع شوید. پس از ثبت درخواست، کارشناسان مربوطه علائم تجاری ثبت شده را بررسی کرده و نتیجه درخواست شما را اعلام می‌کنند.

تنوع موجود در مراحل ثبت علائم تجاری در ایران باعث شده است تا افراد قبل از هر اقدامی بخواهند اطلاعات خود را در زمینه ثبت نشان تجاری افزایش دهند. اگر برند شما مورد تأیید کارشناسان قرار بگیرد می‌توانید با طی کردن سایر مراحل به یک نشان تجاری مخصوص دست پیدا کنید.

چه نشان تجاری در ایران قابل ثبت است

طبق قانون ثبت برند تجاری متقاضیان می‌توانند برای ثبت علائم تجاری خود از کلمه یا حرف، عدد، شکل، رنگ، تصویر و یا برچسب‌های ترکیبی برای ثبت برند تجاری خود استفاده کنند. هر کدام از موارد بیان شده باید به گونه‌ای باشد که با موازین شرعی جمهوری اسلامی ایران منافات نداشته باشد. شخص پس از یک طراحی گرافیکی می‌تواند درخواست خود را به ثبت برساند تا درخواست ثبت شده توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار بگیرد.

[f]

نشان غیر قابل ثبت در ایران

برخی از علائم و تصاویر وجود داشته که با توجه به حساسیت قوانین در نظر گرفته شده نمی‌توان از آن برای ثبت علائم تجاری در ایران استفاده نمود. این موضوع شامل موارد زیر است:

  • استفاده از واژه‌های عمومی
  • استفاده از کلمات توصیف کننده مانند شور برای نمک
  • استفاده از کلمات گمراه کننده که باعث می‌شود تا مصرف کننده نتواند در مورد مبدأ ساخت، زمان تولید و غیره اطلاعات لازم را کسب کند.
  • استفاده از کلمات و تصاویری که با موازین شرعی دچار تضاد است
  • استفاده از پرچم، علائم و نشانه کشورهای دیگر
  • استفاده از نشانه‌هایی که در کالاهای غیر مشابه ثبت شده است

مدارک لازم برای ثبت برند در ایران

برای این که بتوانید برند را به صورت قانونی در ایران به ثبت برسانید باید مدارک خود را قبل از ثبت، آماده کنید. اشخاص حقیقی و حقوقی برای ثبت برند نیاز به مدارک مختلف داشته که به شرح زیر است:

شخص حقیقی

  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • کپی کارت بازرگانی (در صورتی که بخواهید از حروف لاتین برای برند خود استفاده کنید)
  • کپی مجوز فعالیت قانونی که شامل جواز کسب و جواز تأسیس است

شخص حقوقی

  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • کپی آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
  • کپی کارت بازرگانی (در صورتی که بخواهید از حروف لاتین برای برند خود استفاده کنید)
  • کپی جواز کسب و پروانه بهره برداری

[f]

مزایای ثبت برند

ثبت برند دارای مزایای زیادی برای فعالیت شرکت‌هاست که می‌تواند باعث افزایش سودآوری در بلند مدت شود. اگر بخواهید محصولات و خدمات خود را در سطح بین المللی عرضه کنید نیاز دارید تا یک برند معتبر و مناسب داشته باشید. از مزایای ثبت برند می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • داشتن یک نشان تجاری باعث تمایز محصولات شما از سایر شرکت‌ها می‌شود
  • وجود یک نشان تجاری برای ایجاد تمایز کامل محصولات از دیدگاه یک شرکت دارای اهمیت است
  • نشان تجاری به عنوان یک پایه بازاریابی و شهرت شرکت‌ها محسوب می‌شود
  • وجود نشان تجاری برای موافقت نامه‌های اعطای نمایندگی ضروری است
  • نشان تجاری باعث افزایش ارزش دارایی‌های شرکت می‌شود
  • وجود نشان تجاری شرکت را ترغیب می‌کند که هر ساله بر روی کیفیت محصولات و خدمات خود کار کند و آن را افزایش دهد
  • نشان تجاری برای دریافت خدمات بانکی و مالی دارای اهمیت است

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.

نحوه انتقال مالکیت علامت تجاری

نحوه انتقال مالکیت علامت تجاری که به عنوان یک دارایی مالی برای شرکت محسوب می‌شود و دارای مزایای زیادی برای صاحب کسب و کار است. ثبت و دریافت نشان تجاری دارای مراحل مختلف بوده که می‌توان با طی کردن مراحل قانونی آن به یک نشان تجاری مخصوص و ویژه دست پیدا کرد. در این بین صاحب علامت تجاری می‌تواند علامت ثبت شده را به دیگری انتقال دهد یا صاحب نشان تجاری قادر خواهد بود تا بدون انتقال علامت تجاری، اجازه استفاده آن را به شخص دیگری بدهد.

نحوه انتقال مالکیت علامت تجاری موضوع مورد بحث و بررسی بسیاری از افراد است که قصد دارند تا به این کار دست بزنند. شخص می‌تواند در صورت وجود اجازه نامه معتبر، نشان تجاری دریافتی را به دیگران منتقل کند و اجازه استفاده از آن را بدهد. ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد نحوه انتقال مالکیت علامت تجاری مطالب جالبی را برای شما عزیزان همیشه همراه قرار دهیم.

نحوه انتقال مالکیت علامت تجاری

طبق قوانین مشخص شده در ایران شخصی که دارای نشان تجاری است می‌تواند با توجه به وضعیت خود، اجازه استفاده از نشان تجاری را به اشخاص دیگر بدهد. در زمان استفاده از نشان تجاری، صاحب علامت باید به صورت صریح اشاره کند که آیا می‌خواهد به صورت انحصاری از علامت تجاری استفاده کند یا خیر. اگر بخواهد اجازه استفاده از نشان تجاری را به شخص دیگری بدهد باید به آن اشاره داشته باشد چون در این صورت مجوز صادر شده غیر انحصاری بوده و قابل استفاده توسط دیگران نیز است.

باید توجه کنید که هر گونه انتقال علامت تجاری باید به صورت کامل در مرجع ثبت به ثبت رسیده باشد و اگر این کار به درستی انجام نشده باشد، صاحب علامت تنها می‌تواند بخشی از نشان تجاری را به دیگران منتقل کند و همچنان خود او مالک اصلی شناخته می‌شود. انتقال نشان تجاری توسط مالک آن می‌تواند به صورت کامل و یا بخشی از آن انجام شود.

[f]

مراحل انتقال علامت تجاری

قطعاً به مانند ثبت یک نشان تجاری که دارای مراحل مختلف است برای این که بتوانید انتقال علامت تجاری را در یک بستر قانونی انجام دهید باید مراحل مختلف آن را طی کنید. برای انتقال مالکیت علامت تجاری باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • حضور در یک دفترخانه اسناد رسمی برای تنظیم کردن صلح نشان تجاری
  • استعلام دفترخانه از اداره مالکیت صنعتی تا مشخص شود که آیا علامت ثبت شده در مالکیت شما قرار دارد یا خیر
  • امضای سند صلح در دفترخانه که باید این موضوع توسط طرفین به درستی انجام شود
  • درخواست کتبی صاحب نشان تجاری برای ثبت انتقال علامت تجاری به همراه ارائه اصل آخرین گواهینامه معتبر
  • پرداخت هزینه‌های قانونی که به اداره مالکیت صنعتی انجام می‌شود
  • منتشر کردن آگهی انتقال علامت در روزنامه‌های رسمی کشور

مدارک مورد نیاز برای انتقال علامت تجاری

قطعاً می دانید که افراد حقیقی و حقوقی دارای علامت تجاری می‌توانند با توجه به شرایط و ضوابط در نظر گرفته شده نشان تجاری را که تحت مالکیت آنان قرار دارد، به صورت کامل منتقل کنند. مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی و حقوقی جهت انتقال مالکیت نشان تجاری به شرح زیر است:

اشخاص حقیقی

  • ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی مالک جدید
  • ارائه اصل سند صلح
  • ارائه اصل گواهی ثبت نشان تجاری
  • پرداخت هزینه انتقال و ارائه قبض آن

[f]

اشخاص حقوقی

  • ارائه شناسنامه و کارت ملی افراد دارای حق امضاء
  • ارائه آخرین تغییرات اعضای هیئت مدیره
  • اصل سند اصلاح
  • ارائه اصل گواهی ثبت نشان تجاری
  • پرداخت هزینه انتقال و ارائه قبض آن

نکات کلیدی در زمان انتقال علامت تجاری

برای یک انتقال قانونی باید بتوان برخی از نکات کلیدی را به صورت کتبی ذکر کرد. اگر بخواهید نشان تجاری را به دیگران انتقال دهید باید این نکات را مدنظر داشته باشید:

  • ثبت دقیق شماره و تاریخ ثبت شده نشان تجاری در ایران
  • ثبت اسم و نشانی مالک جدید با حضور نماینده قانونی وی (در صورت داشتن نماینده)
  • در صورتی که نشان تجاری به صورت جزئی منتقل می‌شود، تمام جزئیات منتقل شده به صورت قانونی نگارش شود.

هزینه انتقال نشان تجاری چقدر است

باید بیان کرد که همان طور که برای ثبت نشان تجاری هزینه دریافت می‌شود برای انتقال نشان تجاری نیز باید هزینه آن را پرداخت نمود. هزینه دریافتی بابت انتقال علامت تجاری مربوط به مراجع مشخص بوده و بدون پرداخت هزینه نمی‌توان انتقال را به صورت رسمی انجام داد. با توجه به شرایط قانونی موجود و ارزش مادی برند نمی‌توان یک قیمت ثابت را برای انتقال نشان تجاری در نظر گرفت.

در واقع باید بیان کرد که نشان تجاری با توجه به موفقیت کسب شده و شهرتی که دارد قیمت گذاری می‌شود که این امر می‌تواند تأثیر زیادی در هزینه انتقال نشان تجاری داشته باشد. همچنین وجود توافق طرفین نیز می‌تواند باعث ایجاد یک قیمت مناسب شود و امکان قیمت گذاری یکسان برای برندهای متنوع امکان پذیر نیست.

[f]

سخن پایانی

برند یک شرکت به عنوان هویت ارائه شده برای محصولات و خدمات شرکت بوده که دارای ارزش مالی زیادی است و می‌تواند باعث اعتبار بخشیدن به فعالیت شرکت شود. برند دارای ارزش معامله زیادی است و صاحب نشان تجاری می‌تواند علامت تجاری ثبت شده را به دیگران منتقل کند. هر برندی که به صورت قانونی ثبت شده باشد با شرایط مشخص قابل انتقال بوده و دارای اصول و قواعد خاصی است.

برند به عنوان دارایی مالی دارای مراحل انتقال مالکیت بوده که در بالا به آن اشاره داشته‌ایم. اگر بخواهید به عنوان صاحب کسب و کار برند مورد نظر خود را منتقل کنید بهتر است با طی کردن مراحل بالا به راحتی این کار را انجام دهید. توجه کردن به نکات گفته شده در این زمینه به شما کمک می‌کند تا بدون دردسر بتوانید بخش یا تمام نشان تجاری خود را به شخص دیگری انتقال دهید.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.

ثبت شعبه شرکت خارجی

ثبت شعبه شرکت خارجی

می توان بیان کرد که اگر یک شرکت خارجی بخواهد در ایران به صورت قانونی فعالیت خود را آغاز کند باید در کشور اصلی خود به عنوان یک شرکت قانونی شناخته شود که پس از آن می‌تواند در اداره ثبت شرکت‌ها، شرکت خود را به ثبت برساند. اگر شرکت خارجی در کشور خود به عنوان یک شرکت معتبر و قانونی ثبت نشده باشد نمی‌تواند به صورت رسمی فعالیت خود را در ایران به عنوان یک شرکت مستقل راه اندازی کند.

عدم رعایت کردن دو مورد بالا باعث می‌شود تا نتوان ثبت شعبه شرکت خارجی را به صورت قانونی انجام داد و از دید قوانین و ضوابط کشور ایران، شرکت خارجی فوق موجودیت نداشته و نمی‌تواند فعالیت کند. ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد ثبت شعبه شرکت خارجی مطالب جالب توجهی را برای شما عزیزان همیشه همراه قرار دهیم.

نحوه ثبت شعبه شرکت خارجی چگونه است

طبق قوانین و مقررات در نظر گرفته شده در ایران و به موجب قانون 4 نظام نامه‌ی ثبت شرکت‌ها، برای این که یک شرکت خارجی بتواند به صورت قانونی فعالیت خود را در ایران دنبال کند باید اظهارنامه ثبت فارسی از طرف شخصی که دارای حق امضاء از شرکت مادر است تکمیل و ارائه شو دهد. اظهارنامه مربوطه باید به زبان فارسی نگارش شده باشد. در اظهارنامه ثبت فارسی باید نام کامل شرکت، نوع شرکت، مرکز اصلی آن به همراه آدرس، تابعیت شرکت و مقدار سرمایه اولیه آن به درستی بیان شود.

علاوه بر موارد بیان شده شخص باید آخرین بیلان شرکت را با توجه به اساسنامه شرکت تعهد کرده باشد و بیان کند که شعب شرکت در ایران در کدام نقطه قرار دارد. ذکر نماینده‌های شرکت مادر در ایران نیز از جمله مواردی است که در هنگام تکمیل کردن اظهارنامه ثبت باید به آن اشاره شود. تمام موارد بالا باعث می‌شود تا بتوان گفت که یک شرکت خارجی می‌تواند فعالیت خود را در ایران به صورت قانونی دنبال کند.

[f]

اظهارنامه ثبت شرکت اتباع خارجی در ایران

طبق آیین نامه در نظر گرفته شده در ایران هر شخص حقیقی یا حقوقی که بخواهد ثبت شعبه و نمایندگی شرکت‌های خارجی را بر عهده داشته باشد باید شامل شرایط عمومی زیر باشد:

  • ارائه خدمات فنی و مهندسی و دارا بودن دانش فناوری اطلاعات
  • ارائه خدمات بعد از فروش کالای شرکت‌های خارجی
  • انجام عملیات اجرایی با عقد قرارداد بین شرکت‌های ایرانی و خارجی
  • همکاری با شرکت‌های فنی و مهندسی موجود در ایران برای فعالیت در کشورهای دیگر
  • ایجاد زمینه‌های مختلف برای سرمایه گذاران شرکت‌های خارجی در کشور ایران
  • افزایش صادرات غیر نفتی کشور ایران

مدارک مورد نیاز برای ثبت شعبه شرکت خارجی

برای ثبت نمایندگی خارجی و این که شرکت‌های خارجی بتوانند به صورت قانونی در ایران فعالیت خود را آغاز کنند باید یک سری از مدارک و اطلاعات را به صورت قانونی و رسمی اعلام کنند. نماینده و فردی که دارای حق امضاء شرکت مادر است یا وکیل آن باید بتواند مدارک مورد نیاز زیر را به شکل دقیق مهیا و ارائه کند. مدارک مورد نیاز برای ثبت نمایندگی خارجی به شرح زیر است:

  • ارائه دو نسخه ترجمه اساسنامه شرکت مادر (اصلی)
  • ارائه دو نسخه ترجمه رسمی آگهی تأسیس و آخرین تغییرات صورت گرفته در شرکت مادر
  • ارائه یک نسخه گزارش توجیهی نماینده عمده
  • ترجمه و تصویر برابر با اصل گذرنامه در صورتی که نماینده شخص حقیقی خارجی باشد
  • تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت در صورتی که نماینده شخص ایرانی باشد (صرفاً شناسنامه و کارت ملی)
  • تصویر روزنامه رسمی آگهی شده و آخرین تغییرات شخصی حقوقی در مواردی که نماینده عمده شخص حقوقی ایرانی باشد
  • یک نسخه اصل و ترجمه رسمی گزارش بیلان مالی شرکت مادر
  • دو نسخه ترجمه رسمی و برابر با اصل قرارداد نمایندگی یا اختیار نامه
  • اصل تعهدنامه موضوع ماده 6 آئین نامه ثبت شعب و نمایندگی شرکت‌های خارجی

فرآیند ثبت شعبه شرکت خارجی گونه است

اگر علاوه بر ثبت شعبه اصلی قرار بر این باشد که شعبه‌های متعدد دیگری در ایران نیز ایجاد شود ابتدا باید محل شعبه به صورت کامل و دقیق مشخص شود که این امر مستلزم معرفی یک نماینده با حق امضاء است. باید شعبه به صورت کامل و قانونی تحت شرایط موجود در ذیل ثبت اصلی شرکت مزبور قرار گیرد. اگر پس از ثبت شعبه اصلی، شعبه‌های دیگر دایر شود تقاضای ثبت شعبه باید طبق اظهارنامه ثبت شده انجام شود که در این صورت برای تصدیق به شرکت اصلی که در ایران وجود دارد داده می‌شود.

در ادامه انجام ثبت شعبه‌های متعدد خارجی می‌توان بیان کرد که دو آگهی تأسیس شعبه از سوابق مربوط به شعبه اصلی، به مکانی که قصد دایر شدن شعبه وجود دارد، فرستاده می‌شود تا آگهی در روزنامه‌های محلی همان منطقه منتشر شود.

[f]

بررسی تکالیف قانونی متقاضی ثبت شعبه شرکت خارجی در ایران

در هنگام ثبت شعبه شرکت خارجی و همچنین ادامه روند حیات و فعالیت این گونه شرکت‌ها باید بیان کرد که یک سری تکالیف قانونی وجود داشته که نمایندگان و وکلای شرکت مادر باید بتوانند به تعهدات داده شده به صورت قانونی عمل کنند. برخی از تکالیف قانونی شعبه‌های خارجی موجود در ایران به شرح زیر است:

  • نماینده شرکت خارجی باید بتواند تعهداتی را که قانون بر عهده وی گذاشته است به صورت کامل رعایت کند، در غیر این صورت ممکن است روند فعالیت شرکت به مرور زمان دچار مشکل شود.
  • شروع فعالیت تجاری شرکت باید به گونه‌ای باشد که حداکثر ظرف مدت 4 ماه از تاریخ ثبت گذشته باشد در غیر این صورت هر گونه فعالیت قانونی انجام شده تخلف شناخته می‌شود. در زمان تعیین شده باید اوراق لازمه به اداره ثبت تحویل داده شود تا مدارک به شکل کامل در اختیار اداره ثبت قرار گیرد.
  • پس از ثبت یک شعبه شرکت خارجی مدیران آن وظیفه دارند تا به صورت سالیانه گزارش‌های مختلفی را از شرکت مادر که شامل گزارش‌های مالی حسابرسی است به اداره ثبت تحویل کنند. گزارش ارائه شده توسط حسابرسان مستقل مقیم در کشور ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  • شرکت خارجی وظیفه دارد هر سال یک نسخه از ترازنامه‌ی خود را به اداره ثبت تحویل دهد تا صورت‌های مالی به صورت شفاف بررسی شود.

عدم رعایت موارد بالا باعث می‌شود تا بتوان مجوز فعالیت شعبه را از طریق مراجع قضایی لغو کرد که این امر ممکن است منجر به انحلال و تصفیه شرکت شود. در صورتی که فعالیت شرکت در مدت زمان مشخص شده تمدید نشود می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

سخن پایانی

با توجه به این که شخصیت‌های حقوقی زیادی قصد دارند تا در ایران فعالیت خود را دنبال کنند، قانون زمینه امور تجاری را با شرایط خاص برای آن‌ها مشخص کرده است. شرکت‌های خارجی برای فعالیت و داشتن شعبه‌های مختلف در ایران تحت قوانین مشخص باید با طی کردن مراحل مختلف بتوانند مجوزهای قانونی را کسب کنند. وجود پتانسیل رشد و سرمایه گذاری‌های اقتصادی باعث می‌شود تا شرکت‌های خارجی از حضور در ایران استقبال کنند.

ثبت شعبه شرکت خارجی در ایران با توجه به قوانین بیان شده قابل انجام است و قراردادهای متقابلی بین شرکت‌ها ثبت می‌شود که این امر باعث افزایش همکاری شده و می‌تواند امتیازهای مختلفی برای طرفین داشته باشد. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا در مورد ثبت شعبه شرکت خارجی مطالب مهم و جالب توجهی را برای شما قرار دهیم. امید است با مطالعه مقاله بالا توانسته باشید اطلاعات خود را در زمینه ثبت شعبه شرکت‌های خارجی افزایش داده باشید.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.

استعلام رایگان برند

استعلام  برند


می دانید که برای داشتن یک فعالیت تجاری و قانونی باید بتوانید علاوه بر ثبت شرکت، برند مورد علاقه خود را به شکل رسمی به ثبت برسانید. ثبت برند به عنوان یک موضوع کلیدی برای شرکت‌های مختلف محسوب شده که از نظر قانونی دارای اهمیت است. ثبت برند دارای مزایای زیادی برای صاحبان کسب و کارهای مختلف بوده که این موضوع می‌تواند باعث انجام فعالیت‌های تجاری و بین‌المللی شود. استعلام ثبت برند از موضوعات جذاب ثبت برند است و باید به آن توجه شود.

افراد و مدیران کسب و کارهای مختلف سعی می‌کنند تا به دنبال ثبت برند مورد علاقه خود باشند. یکی از مواردی که در هنگام ثبت برند دارای اهمیت بوده موضوع استعلام رایگان برند است، در واقع افراد باید بتوانند قبل از ثبت برند با استعلام برند مورد نظر خود از آزاد بودن آن اطمینان کامل پیدا کنند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد موضوع ثبت برند و استعلام رایگان برند مطالب جالب توجهی را قرار دهیم.

استعلام رایگان برند

برای ثبت برند باید بتوانید قبل از ثبت آن و طی کردن مراحل قانونی، از برند مورد نظر خود استعلام بگیرید تا متوجه این موضوع شوید که آیا نام انتخابی برند شما قابل ثبت است یا خیر. در واقع استعلام رایگان برند این امکان را به افراد می‌دهد که به صورت برخط بتوانند از آزاد بودن نام برند خود اطمینان حاصل کنند. باید توجه داشته باشید که نشان تجاری به عنوان یک دارایی با ارزش برای مدیران کسب و کارهای مختلف محسوب می‌شود و می‌تواند نقش بسیاری مهمی در درآمدزایی و کسب و کار داشته باشد.

مدیران شرکت‌های مختلف باید توجه کنند که بعد از ثبت شرکت و شروع فعالیت به صورت رسمی باید به دنبال ثبت نشان تجاری خود باشند. ثبت نشان تجاری به شرکت کمک می‌کند تا بتواند محصولات خود را به شکل مشخص به بازار روانه کند و از این رو مشتریان می‌توانند از محصولات و خدمات شرکت به صورت مشخص استفاده کنند.

[f]

اهمیت ثبت برند تجاری

بیان این نکته خالی از لطف نیست که نشان تجاری در دنیای امروزی دارای نقش‌های زیادی است و می‌تواند باعث افزایش ارزش گذاری شرکت شود. نشان تجاری به افراد و مؤسسات مختلف کمک می‌کند تا در بازارهای رقابتی حرفی برای گفتن داشته باشند. تمام مزایا و ویژگی‌های یک نشان تجاری باعث می‌شود تا به اهمیت آن پی ببرید و به دنبال ثبت قانونی نشان تجاری باشید. باید بدانید که اگر برند به درستی ثبت نشده باشد نمی‌توان از آن به شکل قانونی استفاده کرد.

ثبت برند تجاری می‌تواند از سوءاستفاده های احتمالی جلوگیری کند چرا که افراد سعی دارند تا از محصولات و خدمات متنوع به سود خود استفاده کنند. مدیران مؤسسات و شرکت‌های مختلف باید توجه کنند که قوانین دقیقی برای ثبت نشان تجاری وجود دارد که از مهم‌ترین آن تکراری نبودن نام برند انتخابی است. وجود استعلام برند تجاری باعث می‌شود تا شما قبل از ثبت نشان تجاری خود از آزاد بودن نام آن مطمئن شوید. برای آشنایی با مراحل ثبت برند مطلب "مراحل ثبت برند" را مطالعه کنید.

شیوه استعلام رایگان برند

برای این که برند خود را ثبت کنید باید به دنبال استعلام آن باشید چرا که روزانه تعداد زیادی از برندهای مختلف در سامانه در نظر گرفته شده ثبت می‌شوند. با توجه به مراحل متنوع ثبت نشان تجاری و برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه بهتر است قبل از هر کاری به دنبال استعلام رایگان برند خود باشید. وجود وب سایت اداره مالکیت معنوی که مسئولیت ثبت برند تجاری در ایران را بر عهده دارد باعث شده است تا شما پس از ورود به سامانه ipm.ssaa.ir بتوانید به راحتی استعلام رایگان برند خود را دریافت کنید.

با ورود به سامانه فوق می‌توانید با جستجوی نام برند انتخابی خود، از بین برندهای ثبت شده متوجه شوید که آیا برند انتخابی شما از قبل ثبت شده است یا خیر. سامانه فوق جهت کمک به متقاضیان ثبت برنده بوده که می‌تواند بسیار مؤثر باشد اما باید بیان کرد که نتیجه اعلام درخواست ثبت برند شما توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه نهایی به شما اعلام می‌شود. علاوه بر تکراری بودن نام نشان تجاری انتخابی شما، عوامل زیر نیز می‌تواند باعث رد درخواست ثبت نشان تجاری‌تان شود:

  • برند انتخابی شما نتواند به شکل صحیح تمایز بین کالاهای مختلف شرکت‌های دیگر را نشان دهد
  • برند انتخابی شما از نظر موازین شرعی دارای اشکال باشد
  • نام نشان تجاری شما به گونه‌ای باشد که باعث گمراه کردن مصرف کنندگان از نظر مبدأ جغرافیایی شود
  • نشان تجاری انتخابی شما قبلاً توسط شرکت یا موسسه دیگری که کالای غیرمشابه تولید می‌کند ثبت شده باشد
  • کلمه انتخابی شما برای برند مورد نظر به گونه‌ای باشد که باعث گمراه کردن مصرف کنندگان شده و یا ترجمه آن باعث یادآوری برند شرکت‌های دیگر شود

[f]

سخن پایانی

شما به عنوان یک مدیر کسب و کار باید به دنبال ثبت برند تجاری خود باشید. برای این که بتوانید برند تجاری را ثبت کنید ابتدا باید استعلام رایگان برند را از طریق وب سایت اداره مالکیت معنوی دریافت کنید. استعلام برند به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید قبل از طی کردن مراحل مختلف از آزاد بودن نام انتخابی خود اطمینان حاصل کنید. باید بیان کرد که داشتن یک نشان تجاری دارای اهمیت بوده و می‌تواند باعث رونق کسب و کار شود.

اگر بخواهید برند خود را به ثبت برسانید بهتر است یک نام و طراحی خلاقانه برای خود انتخاب کنید چرا که این امر باعث می‌شود تا به یک نتیجه مطلوب دست پیدا کرده و به راحتی نشان تجاری خود را با طی کردن مراحل قانونی ثبت کنید.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.

مراحل و روشهای استعلام ثبت شرکت

استعلام شرکت ثبت شده


شرکت در تعریف عام از زمانی تشکیل می شود که دو یا چند نفر قصد تشکیل آن را با نیت و اهداف متفاوت داشته باشد. اما براساس قوانین و ضوابط اداری بایستی مراحلی طی گردد تا شرکت در دفاتر ثبت اداره ثبت شرکت ها ثبت شود. قانون تجارت طبق ماده 5، ثبت تمامی شرکت های تجاری را الزامی اعلام کرده است. اداره ثبت شرکتها توانسته است همانند دیگر سازمانهای ثبت سیستم اینترنتی را راه اندازی نماید تا موسسات غیر تجاری و شرکتها مراحل ثبت شرکت را به راحتی انجام دهند به نحوی که جستجوی شرکت های ثبت شده، اطلاعات اصلی و صورتجلسات تغییرات آنها و به طور کلی استعلام ثبت شرکت امکانپذیر است.

چگونه می توان استعلام ثبت شرکت ها را انجام داد؟

اگر قصد دارید شرکت خود را رسمیت بخشیده و شخصیت حقوقی پیدا نماید، بایستی در اداره ثبت شرکتها به ثبت برسانید. برای ثبت شرکت می توان بصورت آنلاین در سامانه http://irsherkat.ssaa.ir قسمت پذیرش، درخواست ثبت شرکت را داد. در این قسمت فرمی قرار داده شده که باید به صورت مرحله به مرحله تکمیل گردد. اطلاعات شخصی فرد متقاضی، اطلاعات شخص حقوقی، اسامی پیشنهادی برای شرکت مورد تقاضا وارد می گردد.

 5 شرط انتخاب اسم شرکت

  • نام شرکت باید ریشه فارسی داشته باشد.
  • تکراری نباشد.
  • واژه بیگانه و لاتین نباشد.
  • با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات نداشته باشد.
  • دارای اسم خاص باشد.
  • حداقل دارای سه سیلاب باشد

جستجوی شرکت های ثبت شده در سامانه اداره ثبت شرکتها

تمام شرکت هایی که در اداره ثبت شرکتها ثبت می گردد، دارای نام مخصوصی هستند که مشخصه و هویت آنها را نشان می دهد. پس از ثبت نهایی نام شرکت، قانون نام و نوع شرکت را به عنوان شخص حقوقی تحت حمایت خود قرار می دهد و از امتیازات خاصی برخوردار می شوند. در واقع از آنجایی که شخصیت حقیقی شرکاء با شخصیت حقوقی و تجاری آن ها متفاوت است. بنابراین نام شرکت از اسم حقیقی افراد یا شرکای تجاری مجزا خواهد بود.

امروزه به دلیل حجم زیاد شرکت های ثبت شده، باعث گردیده انتخاب نام شرکت براحتی گذشته نباشد. اگر بخواهید نام شرکتی را ثبت کنید یا قصد کسب اطلاعات در رابطه با فعالیت شرکتهای مجاز و قانونی را داشته باشید که مدارکشان در اداره ثبت شرکتها ثبت گردیده یا خیر، نیازمند استعلام ثبت شرکت هستید. اطلاعات ثبت شرکتها همواره بروز رسانی شده و آخرین تغییرات اداره ثبت در آن لحاظ می گردد.

آیا استعلام شرکت های ثبت شده از طریق شماره ثبت امکان پذیر است؟

استعلام ثبت شرکت

تمامی شرکت ها اعم از سهامی عام، سهامی خاص، مختلط سهامی، مختلط غیر سهامی، شرکت های  تضامنی، شرکت های تعاونی تولید و مصرف و شرکت های با مسئولیت محدود در سامانه اداره ثبت شرکتها ثبت می گردند. طبق قانون این شرکتها، بعد از طی کردن مراحل ثبت، شماره ثبت دریافت می کنند که قابل پیگیری بوده و می توانید به آسانی استعلام شرکت های ثبت شده را انجام دهید. اگر به هنگام استعلام ثبت شرکت ها، متوجه شدید که اطلاعات مجموعه درخواستی شما یافت نمی گردد به دلیل عدم ثبت قانونی آن شرکت می باشد.

3 روش جستجوی شرکتهای ثبت شده در سامانه اداره ثبت شرکتها

سامانه اداره ثبت شرکتها یکی از معتبرترین سایتهای برای استعلام ثبت شرکت ها می باشد که به سه روش قابلیت جستجو را برای متقاضیان فراهم کرده است:

  • شناسه ملی شرکت

شناسه ملی شرکت، همان نقش شماره ملی برای هر فرد را ایفاد می کند که یک کد 11 رقمی می باشد و به طور اختصاصی به شرکت ها و اشخاص حقوقی داده می شود. هر کدامیک از این اعداد نشانگر اطلاعات مشخصی است که از قبل تعیین شده است. 4 رقم اول از سمت چپ، نشانگر کد شهرستان محل ثبت ، 6 شش عدد دوم مشخص کننده شخص حقوقی است که در اداره ثبت اسناد دارای شناسه حقوقی بوده و رقم آخر شناسه ملی تشکیل شده از ده رقم قبلی است که به عنوان رقم کنترلی در نظر گرفته میشود. این شماره تا زمان انحلال شرکت متعلق به آن است. حتی اگر زمانی از لحاظ حقوقی فعالیت نداشته باشد برای آن شرکت باقی می ماند و به شرکت دیگری اختصاص نمی یابد.

شناسه ملی مشتمل بر اطلاعاتی از قبیل شخص حقیقی که نام شرکت را ثبت کرده، عدد 5 رقمی شماره ثبت شرکت ، کدپستی و آدرس شرکت، تاریخ ثبت، نام شرکت که دارای شخصیت حقوقی است، نوع شرکت و قالب آن، واحد ثبت شرکت می باشد.

  • شماره ثبت شرکت

اداره ثبت شرکتها بعد از اینکه تمامی مراحل ثبت را به طور کامل انجام دادید، یک شماره ثبت به نام شرکت شما اختصاص می دهد که دارای اهمیت بسیاری می باشد. شرکت ثبتی شما از این زمان، با این شماره شناسایی می شود. جالب است بدانید استعلام ثبت شرکت از طریق شماره ثبت به دلیل ثابت و بدون تغییر بودن، شناسنامه شرکت محسوب می گردد و تا زمانی که شرکت دایر است با این شماره قابل شناسایی می باشد. درواقع شماره ثبت شرکت مهمترین و شاخص ترین مشخصه در استعلام ثبت شرکتها است.

مزیتهای استعلام شماره ثبت شرکت

  • امکان بررسی نوع شرکت
  • امکان بررسی محل کار آن
  • امکان بررسی قانونی بودن شرکت
  • امکان بررسی نام شخصیت

در اولین قسمت ثبت اطلاعات شرکت ، اطلاعات شخصیت های حقوقی نیز ثبت می گردد که میتوانید استعلام ثبت شرکت ها را انجام دهید. جستجوی اشخاص حقوقی به تفکیک سازمان هایی که آنها را ثبت کرده اند، امکان پذیر است.

اداره ثبت شرکتها به دلیل مشغله های کاری افراد، جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، تعداد بالای مراجعین، سامانه اینترنتی https://irsherkat.ssaa.ir را راه اندازی کرده که براحتی می توانید جستجوی شرکتهای ثبت شده را از طریق آن انجام دهید. همچنین تمامی سوالات رایج در رابطه با ثبت شرکتها و موسسات، جستجوی شرکتهای ثبت شده در سایت اینترنتی www.ssaa.ir متعلق به اداره ثبت اسناد و املاک کل کشور به طور کامل توضیح داده شده است.