ثبت علائم تجاری در ایران دارای مراحل مختلف بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به این که روزانه حدود چندین نشان تجاری در وب سایت ثبت علائم تجاری ثبت میشود اهمیت این موضوع را افزایش میدهد که اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. علائم تجاری به عنوان یک نشان مخصوص برای یک شرکت محسوب میشود که از نظر اقتصادی دارای اهمیت است.
اگر بخواهید به صورت قانونی محصولات خود را در بازارهای جهانی و بازار داخلی عرضه کنید و از خدمات و مزایای علائم تجاری استفاده کنید باید بتوانید نحوه ثبت آن را فرا بگیرید. وجود برند تجاری باعث خدمات رسانی بهتر به مشتریان شده و میتواند بازدهی مالی زیادی برای مدیران کسب و کارهای مختلف داشته باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد شیوه ثبت علائم تجاری در ایران مطالب مفیدی را قرار دهیم.
[f]
باید بیان کرد که مراحل ثبت علائم تجاری در ایران از طریق سامانه اینترنتی ثبت نشان تجاری قابل انجام بوده و بهتر است قبل از ثبت نام، مدارک خود را به صورت کامل تکمیل کنید. فرآیند ثبت نام متنوع بوده و شما پس از تکمیل فرمهای در نظر گرفته شده میتوانید با دریافت کد رهگیری در مراحل بعدی از روند ثبت نشان تجاری خود مطلع شوید. پس از ثبت درخواست، کارشناسان مربوطه علائم تجاری ثبت شده را بررسی کرده و نتیجه درخواست شما را اعلام میکنند.
تنوع موجود در مراحل ثبت علائم تجاری در ایران باعث شده است تا افراد قبل از هر اقدامی بخواهند اطلاعات خود را در زمینه ثبت نشان تجاری افزایش دهند. اگر برند شما مورد تأیید کارشناسان قرار بگیرد میتوانید با طی کردن سایر مراحل به یک نشان تجاری مخصوص دست پیدا کنید.
طبق قانون ثبت برند تجاری متقاضیان میتوانند برای ثبت علائم تجاری خود از کلمه یا حرف، عدد، شکل، رنگ، تصویر و یا برچسبهای ترکیبی برای ثبت برند تجاری خود استفاده کنند. هر کدام از موارد بیان شده باید به گونهای باشد که با موازین شرعی جمهوری اسلامی ایران منافات نداشته باشد. شخص پس از یک طراحی گرافیکی میتواند درخواست خود را به ثبت برساند تا درخواست ثبت شده توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار بگیرد.
[f]
برخی از علائم و تصاویر وجود داشته که با توجه به حساسیت قوانین در نظر گرفته شده نمیتوان از آن برای ثبت علائم تجاری در ایران استفاده نمود. این موضوع شامل موارد زیر است:
برای این که بتوانید برند را به صورت قانونی در ایران به ثبت برسانید باید مدارک خود را قبل از ثبت، آماده کنید. اشخاص حقیقی و حقوقی برای ثبت برند نیاز به مدارک مختلف داشته که به شرح زیر است:
ثبت برند دارای مزایای زیادی برای فعالیت شرکتهاست که میتواند باعث افزایش سودآوری در بلند مدت شود. اگر بخواهید محصولات و خدمات خود را در سطح بین المللی عرضه کنید نیاز دارید تا یک برند معتبر و مناسب داشته باشید. از مزایای ثبت برند میتوان به موارد زیر اشاره داشت:
برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.