Hanasabtseo

ثبت شرکت، ثبت برند،

Hanasabtseo

ثبت شرکت، ثبت برند،

پیگیری ثبت شرکت؛ مراحل و مدارک مورد نیاز


پیگیری ثبت شرکت


تمامی شرکتها و موسساتی که قصد راه اندازی و ثبت را به صورت قانونی و رسمی دارند، بایستی در سامانه اداره ثبت شرکتها، مدارک مورد نیاز را ارسال نموده و مراحل تعیین شده را طی نمایند. در این مقاله در رابطه با درخواست و نحوه پیگیری ثبت شرکت توضیحات کاملی را ارائه خواهیم داد.

چه مدارک و مراحلی برای ثبت شرکت موردنیاز است؟

با مکانیزه شدن امور اداری در تمامی سازمانها، دیگر نیاز به مراجعه حضوری، بسیار کمرنگ تر شده است. اداره ثبت شرکتها با راه اندازی سامانه اینترنتی به آدرس https://irsherkat.ssaa.ir سعی نموده که راه را برای متقاضیان ثبت شرکت هموار نماید. بنابراین با طی نمودن مراحل و ارسال مدارک در این سامانه، می توان به طور رسمی و قانونی شرکت یا موسسه مورد نظر را براحتی و بدون دغدغه ثبت کرد.

مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها

تمامی شرکتها  و موسساتی که می خواهند حرفه یا خدمات ویژه فعالیتشان را در دنیای تجارت به مخاطبان خود معرفی کنند، باید مراحل تعیین شده از سوی اداره ثبت شرکتها را طی کنند. این کار باعث می شود هم متقاضیان ثبت شرکت و هم مشتریان با خیالی آسوده از معتبر بودن روال کاری مورد نظرشان، همکاریهای دوجانبه و مستمری با یکدیگر داشته باشند. در این مطلب به اختصار مراحل ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکتها را برایتان نام می بریم.

  • وارد کردن نام، تلفن و آدرس شرکت
  • ثبت نام شرکا و میزان درآمد اولیه شروع کار
  • تعیین سمت و سهام هر یک از اعضای شرکت
  • مشخص کردن حدود و اختیارات اعضا
  • ارائه و انتخاب روزنامه مالی- سالی
  • وارد کردن مطالب صورت جلسه
  • تکمیل و ارائه اساسنامه و تقاضانامه
  • ارائه خلاصه تقاضانامه
  • جمع آوری و ارائه مدارک موردنیاز

مدارک ثبت شرکت کدامند؟

نوع شرکتها در چگونگی نوع مدارک ارائه شده موثر هستند اما در کل مدارکی که برای ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکتها از متقاضیان درخواست می شوند، عبارتند از:

  • اظهار نامه و اساسنامه شرکت
  • صورتجلسه (هیات مدیران و موسسین اصلی شرکت)
  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی هریک از اعضای شرکت
  • گواهی پرداخت از بانکی که حساب شرکت تازه تاسیس در آن افتتاح شده است (حداقل ۳۵ درصد)
  • تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری
  • ارائه اصل سند مالکیت شرکت
  • گواهی عدم سوءپیشینه هریک از اعضای شرکت
  • اقرارنامه اعضای شرکت مبنی بر عدم همکاری رسمی
  • امضای وکالتنامه و ارائه اصل قیم نامه اعضاء
  • چنانچه اعضای شرکت جزو سهامداران شخصی حقوقی باشند (اصل و کپی آگهی تاًسیس، روزنامه رسمی براساس آخرین تغییرات، کپی شناسنامه و کارت ملی ارائه اصل و کپی ثبت شرکت و ترجمه آن) و اگر فرد سهامدار خارجی شخصی حقیقی باشد، ارائه اصل و کپی پاسپورت و ترجمه آن الزامی است.
  • ارائه مجوز فعالیت اصلی شرکت و تعیین میزان و حدود اختیارات اعضای شرکت

نحوه پیگیری ثبت شرکت

نحوه پیگیری ثبت شرکت به چه صورت امکانپذیر است؟

پس از طی نمودن مراحل و ارائه مدارک درخواستی برای ثبت شرکت، اداره ثبت شرکتها یک شماره پیگیری به متقاضیان ارائه می دهد. این شماره باعث می شود که با نحوه پیگیری ثبت شرکت از طریق سامانه های مختلف مربوطه اقدام نمایید.

  1. سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور

دسترسی به این سامانه از طریق آدرس اینترنتی http://ilenc.ir  امکان پذیر است که یکی از مهمترمین شیوه ها برای استعلام اشخاص حقوقی کشور محسوب می شود. برای جستجو در این پایگاه اینترنتی بایستی یکی از موارد زیر را وارد کرده تا اطلاعات موردنظرتان را مشاهده نمایید:

  • شناسه ملی
  • شماره ثبت
  • نام شخصیت
  1. سامانه اینترنتی روزنامه رسمی کشور

جهت دسترسی به جزئیات آگهی منتشره شده شرکت در روزنامه رسمی، می توانید به پایگاه اینترنتی http://rooznamehrasmi.ir مراجعه فرمائید. دقت کنید که حتما باید یکی از موارد ذیل را در قسمت جستجوی سامانه روزنامه رسمی وارد نمایید.

  • نام شرکت
  • شماره ثبت
  • شماره ملی شرکت
  1. سامانه اداره ثبت شرکتها

اداره ثبت شرکتها  برای جلوگیری از هدر رفتن وقت و هزینه متقاضیان ثبت شرکت و رفت و آمدهای مکرر، سامانه اینترنتی را در نظر گرفته می توانید بصورت غیرحضوری اقدام کنید. در این سامانه، تمامی اطلاعات در زمینه چگونگی تنظیم درخواست، مدارک موردنیاز، بخشنامه ها و شیوه های اجرایی ثبت شرکت و اطلاع رسانی ها قابل پیگیری است. پس از ثبت اطلاعات شرکت، شماره پیگیری به شما داده می شود که از طریق آن می توانید مراحل مختلف بررسی ثبت شرکت خود را مشاهده کنید. همچنین درخواست کننده های ثبت شرکت می توانند با مراجعه به قسمت پیگیری درخواست در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی http://www.irsherkat.ssaa.ir از طریق درج شماره پیگیری و تعیین نوع درخواست خود از تصمیمات اخذ شده و محتویات آن اطلاع یابند.

اطلاع رسانی حالتهای پرونده توسط اداره ثبت شرکتها

بعد از آشنایی با نحوه پیگیری ثبت شرکت، سه حالت برای پرونده شرکت، پیش رو دارید که توسط اداره ثبت شرکتها به متقاضیان اطلاع رسانی می شود. بنابراین در پایان مطلبِ نحوه پیگیری ثبت شرکت به حالتهای احتمالی پرونده اشاره می کنیم.

  • ایرادات پرونده شرکت

بعد از اینکه مدارک و فرمهای ارسالی به اداره ثبت شرکتها کامل شد، در صورتی که صورتجلسه شرکت ایرادی داشته باشد، پیام رفع نقص برای متقاضی ارسال می گردد. در این مواقع، برای رفع نقص پرونده اقدام کرده و مستندات رفع ایراد پرونده را در پاکت و پوشه مخصوص آن قرار دهید و به اداره ثبت شرکتها ارسال نمایید.

  • صدور چاپ آگهی

در این حالت، چنانچه صورتجلسه شرکت تایید گردد، برای چاپ آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار ارسال می شود. سپس وکیل دادگستری رسمی شرکت یا فرد متقاضی باید برای دریافت مدارک ثبتی و امضاء دفاتر مربوطه به صورت حضوری به اداره ثبت شرکتها مراجعه کند.

  • رد پرونده شرکت

در حالتی دیگر این احتمال وجود دارد که صورتجلسه شرکت تایید نگردد که با دریافت پیام مردود بودن صورتجلسه مواجه خواهید شد. در چنین مواقعی برای ارائه صورتجلسه جدید شرکت اقدام کنید. در صورت نیاز به مشاوره می توانید از کارشناسان هاناثبت سوالات خود را بپرسید.




ثبت ایده و ثبت علامت تجاری

ثبت ایده و ثبت علامت تجاری

صاحبان کسب و کارهای مختلف باید توجه داشته باشند که همزمان با شروع یک فعالیت تجاری بهتر است به دنبال ثبت علامت تجاری خود باشند، این موضوع از نظر کارشناسان مربوطه دارای اهداف مختلفی است که می‌تواند از مشکلات آینده جلوگیری کرده و باعث مدیریت بهتر هزینه‌ها شود. اگر شما به عنوان یک مدیر کسب و کار اینترنتی، می‌خواهید کسب و کار خود را آغاز کنید بهتر است به دنبال ثبت ایده و ثبت علامت تجاری خود باشید.

صاحبان کسب و کارهای تولیدی و فروشگاهی و دیگر کسب و کارهای تجاری مختلف باید به این نکته توجه داشته باشند که برای داشتن یک فعالیت تجاری مؤثر و مناسب بهتر است همزمان با تشکیل یک شرکت یا موسسه، باید به دنبال پیگیری کارهای ثبت علامت تجاری خود باشند چرا که پس از شروع فعالیت و پس از گذشت مدت زمان مشخصی ممکن است برای ثبت علامت تجاری دچار مشکلات فراوان شوند. در این نوشته قصد داریم تا در مورد ثبت ایده و ثبت علامت تجاری مطالب مهمی را برای شما عزیزان همیشه همراه قرار دهیم.

ثبت علامت تجاری

پس از ثبت شرکت به صورت قانونی و قبل از شروع فعالیت خود بهتر است به دنبال ثبت علامت تجاری باشید. با توجه به نوع فعالیت خود بهتر است به دنبال انتخاب یک برند تجاری برای خود باشید تا بتوانید کسب و کار خود را در آینده به صورت مؤثر رونق ببخشید. وجود علامت تجاری به منظور جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی از محصولات و خدمات شرکت شماست که می‌تواند به راحتی از کالاها و خدمات شما محافظت کند.

ثبت علامت تجاری می‌تواند به فعالیت شما سمت و سوی دیگری بخشیده و باعث رسمیت شناختن کسب و کار شود. صاحبان کسب و کارهای مختلف بهتر است همزمان با شروع فعالیت تجاری خود به دنبال ثبت ایده و ثبت علامت تجاری خود باشند تا همزمان بتوانند به یک لوگوی مناسب برای محصولات و خدمات شرکت خود دست پیدا کنند.

[f]

هزینه ثبت اظهارنامه علامت

هزینه ثبت علامت تجاری می‌تواند شامل هزینه ثبت اظهارنامه باشد که این مورد شامل پرداخت هزینه حق‌الوکاله، حق المشاوره و حق اظهارنامه است که هزینه پرداختی باید به دفتر مربوطه پرداخت شود. هزینه پرداخت شده به عنوان فیش مرحله اول شناخته می‌شود که این کار باعث می‌شود تا درخواست شما برای کارشناسان مربوطه ارسال شود. کارشناس مربوطه پس از پرداخت هزینه اولیه، برند و علامت تجاری شما را مورد بررسی قرار می‌دهد که آیا برند تجاری درخواست شده برای این طبقه درخواستی قابل ثبت شدن هست یا خیر که این فرآیند می‌تواند به عنوان ثبت اظهارنامه شناخته شود.

کارشناسان مربوطه پس از بررسی علامت تجاری از نظر تشابه آن با کالا و خدمات شرکت‌های دیگر می‌توانند مجوز صدور مراحل بعدی را صادر کنند. اگر کارشناسان تاییده اولیه را صادر کنند آگهی برای دفتر مربوطه ارسال می‌شود که به آگهی تقاضا معروف است ولی در صورت عدم موافقت کارشناسان با درخواست ثبت برند تجاری، اخطار رد مشروط صورت می‌گیرد که در این بین دلایل عدم تأیید برند تجاری شما به وضوح مشخص است و شما می‌توانید دلایل آن را از دفتر مربوطه پیگیری کنید. در بیشتر مواقع علت رد درخواست ثبت علامت تجاری به خاطر تشابه آن با برندهای دیگر است.

باید توجه داشته باشید که تشابه علامت تجاری با دیگر شرکت‌ها باعث می‌شود تا درخواست اولیه شما توسط کارشناسان مربوطه لغو شود. اگر اسامی و عناوین انتخابی شما مشابه نام‌های معروف باشد و یا مانند اسامی شعرا باشد احتمال زیاد اخطار رد مشروط دریافت می‌کند که این امر نشان از این دارد که باید در لوگوی تجاری خود تجدیدنظر کنید.

اعتراض به ثبت علامت تجاری

پس از تأیید اولیه کارشناسان در مرحله نخست، آگهی تقاضا مورد تأیید قرار می‌گیرد و دفتر مربوطه تقاضای شما را برای چاپ روزنامه رسمی که در مرحله اول فیش آن پرداخت شده است مورد بررسی قرار می‌دهد. پس از گذشت ده روز کاری تقاضای شما در روزنامه مربوطه چاپ شده که شما می‌توانید طی یک ماه آینده نسبت به پرونده علامت تجاری خود اعتراض کنید. در صورتی که هر شخص یا موسسه‌ای نسبت به تقاضای آگهی خود اعتراض دارد می‌تواند اعتراض خود را به صورت رسمی ثبت کند.

اگر اعتراض از طرف صاحبان کسب و کار تأیید شود پرونده موجود در بخش آگهی تقاضا به کمیسیون مربوطه منتقل می‌شود که کارشناسان بالاتری نسبت به تعیین تکلیف پرونده اقدام می‌کنند و در اسرع وقت نتیجه کمیسیون را به دفتر و صاحبان کسب و کار اعلام می‌دارند.

[f]

ثبت ایده

در زمینه ثبت ایده نیز باید توجه داشته باشید که برای ثبت ایده‌ی مناسب باید شرایط ثبت آن را رعایت کنید. هر ایده جهت ثبت باید دارای شرایط مخصوص به خود باشد که این شرایط طبق ضوابط و مقررات تعیین می‌شود. جدید بودن ایده می‌تواند به عنوان یکی از نشانه‌های ثبت آن مورد بررسی قرار گیرد. در ایده‌های ذهنی قابل ثبت، توجه داشتن به ابتکار و خلاقیت دارای اهمیت است و برای این که بتوانید ایده خود را ثبت کنید باید نوآوری در آن دیده شود.

مراحل ثبت ایده نیز با توجه به ایده‌های ذهنی شما متفاوت بوده و می‌تواند دارای مراحل مختلف باشد. در زمان ثبت ایده نیز باید توجه داشته باشید که هزینه‌های مختلفی در مراحل کار از شما دریافت می‌شود.

سخن پایانی

در پایان باید بیان کرد که هر کسب و کاری برای این که بتواند در مسیر درست خود قرار بگیرد باید پس از ثبت شرکت و شروع فعالیت خود به دنبال ثبت علامت تجاری باشد. ثبت علامت تجاری در شروع کار به صاحبان کسب و کارهای مختلف این امکان را می‌دهد که در صورت عدم توافق با ایده‌ی ذهنی آنان، به دنبال تغییرات گسترده باشند تا قبل از گرفتار شدن در هزینه‌های سنگین بتوانند وضعیت خود را به درستی سر و سامان دهند.

ثبت علامت تجاری می‌تواند به عنوان یکی از نشانه‌های رسمیت بخشیدن به کسب و کار باشد و تمامی صاحبان کسب و کارهای تجاری باید در اسرع وقت به دنبال ثبت نشان تجاری خود باشند.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا صحبت کنید.



انتقال برند آماده چگونه است؟

با توجه به اهمیت برند تجاری در کسب و کارهای مختلف امروزی، یکی از مواردی که در بحث نشان تجاری وجود دارد انتقال برند آماده است. برای ثبت یک نشان تجاری باید مراحل پیچیده و مختلفی را طی کرد تا پس از تأیید توسط کارشناسان، برند ثبت و به متقاضی آن تحویل داده شود. وجود مراحل مختلف و سختی کار باعث می‌شود تا عده‌ای به دنبال خرید برند آماده باشند. انتقال برند آماده نیز دارای شرایط مخصوص به خود بوده که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

برندهایی که به صورت کاملاً قانونی ثبت شده و مورد تأیید قرار گرفته‌اند قابل انتقال هستند. صاحب برند می‌تواند برند را برای فروش و واگذاری در اختیار افراد دیگر قرار دهد. شاید به جرات بتوان گفت که یکی از سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌های دریافت یک برند تجاری انتقال برند آماده است. اگر می‌خواهید در این باره اطلاعات خود را افزایش دهید بهتر است تا انتها همراه ما باشید.

انتقال برند آماده دارای چه مزایای است

شاید بتوان گفت که برند آماده می‌تواند صرفه جویی‌های زیادی در زمان و هزینه داشته باشد. در واقع برند به ثبت رسیده آماده استفاده بوده و افراد می‌توانند با خرید یک برند مناسب به فعالیت تجاری خود بپردازند. اگر بخواهید سریع‌تر از روال اداری، محصولات خود را با یک برند روانه بازار کنید بهتر است به دنبال خرید برند ثبت شده باشید. انتقال برند آماده می‌تواند یک راه مطمئن و ساده برای داشتن یک نشان تجاری اختصاصی باشد.

مراحل ثبت برند به صورت معمول به 5 ماه زمان نیاز دارد تا در صورت فراهم بودن شرایط، ثبت و مورد استفاده قرار گیرد، در صورتی که برند آماده تمامی مراحل ثبت و اداری آن طی شده است. شما به عنوان صاحب کسب و کار اگر می‌خواهید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید می‌توانید به دنبال انتقال برند آماده باشید.

[f]

هزینه برند آماده چقدر است

شاید یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد این است که هزینه برند آماده چقدر است و آیا برای داشتن یک نشان تجاری روش خرید برند آماده به صرفه‌تر است یا ثبت برند. باید بیان کرد که قیمت برند آماده با توجه به شرایط مختلف تعیین می‌شود و نمی‌توان یک قیمت ثابت را برای یک نشان تجاری در نظر گرفت. برند آماده با توجه به شرایط زیر دارای قیمت‌های متفاوت است:

  • وجود نام برند تجاری که شامل نام فارسی یا لاتین است تعیین کننده بوده و می‌تواند بخش مهمی از قیمت را مشخص کند
  • تعداد کالاها، داشتن سابقه فعالیت، داشتن وب سایت و دامنه اینترنتی از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت برند آماده است
  • داشتن لوگو و استفاده از یک زیبایی بصری نیز می‌تواند باعث افزایش قیمت برند آماده شود

انتقال برند آماده چگونه است

در انتقال برند آماده می‌توان به دو صورت عمل کرد که تفاوت‌های زیادی در بین آن‌ها مشاهده می‌شود. برند به صورت جزئی و کلی قابل انتقال است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  • در انتقال جزئی برخی از ویژگی‌های نشان تجاری مانند طبقات، کالاها و غیره به شخص خریدار انتقال داده می‌شود. حتی در این نوع انتقال ممکن است استفاده کننده جدید از برند، فقط بتواند از نشان تجاری خریداری شده در یک منطقه جغرافیایی خاص استفاده کند.
  • در انتقال کلی تمامی ویژگی‌ها و امتیازات برند به صورت کامل به خریدار منتقل می‌شود و فروشنده دیگر نمی‌تواند هیچ ادعایی در مورد برند واگذار شده داشته باشد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که نقل و انتقال برند توسط مرکز مالکیت معنوی قابل انجام است.

مراحل انتقال برند آماده چگونه است

برای نقل و انتقال یک نشان تجاری ابتدا باید از سامانه مرکز مالکیت معنوی استعلام حاصل شود که این کار توسط دفترخانه‌های رسمی قابل انجام است. پس از اعلام نتیجه استعلام، صلح نامه‌ای بین فروشنده و خریدار در دفتر خانه رسمی ایجاد شده و انتقال صورت می‌پذیرد. در این زمان باید نقل و انتقال انجام شده در روزنامه‌های رسمی کشور به صورت عمومی منتشر شود تا عموم مردم از انتقال انجام شده آگاهی پیدا کنند.

[f]

مدارک مورد نیاز برای انتقال برند

به صورت کلی برای انتقال یک برند آماده به مدارک زیر نیاز است:

  • ارائه اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی خریدار
  • ارائه اصل و کپی وکالت نامه و مدارک شناسایی وکیل (این مورد در صورتی نیاز است که خرید توسط وکیل انجام شود)

سخن پایانی

یکی از راه‌های دست یابی سریع به یک لوگوی تجاری، انتقال برند آماده است. برند آماده تمامی مراحل ثبت و اداری را به خوبی پشت سر گذاشته است و می‌تواند به عنوان یک راه سریع در رسیدن به یک نشان تجاری محسوب شود. بسیاری از صاحبان کسب و کارهای مختلف برای مدیریت در وقت و هزینه‌های خود از برند آماده استفاده می‌کنند که دارای مراحل انتقال بوده که در بالا به آن اشاره شده است.

اگر بخواهید برند آماده را خریداری کنید می‌توانید از شرکت‌های مختلف که در این زمینه فعالیت دارند کمک بگیرید، چرا که استفاده از افراد متخصص باعث می‌شود تا در انجام کارهای اداری و حقوقی موفق‌تر عمل کنید.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.

مراحل ثبت اضافه کالا و طبقه و تغییر علامت تجاری

در هر کسب و کاری که باشید ممکن است بر اساس رخ دادن یک‌سری اتفاقات مجبور به تغییراتی در برند کسب و کارتان شوید. برای این منظور صاحبان کسب و کار باید با روند تغییر در علامت تجاری‌شان آگاه باشند که در این مسیر اداره مرکزی مالکیت معنوی نیز این شرایط را تبیین کرده است تا مدیران کسب و کار با انجام آن بتوانند به خواسته‌ی خود یعنی تغییر علامت تجاری دست پیدا کنند. لازم به ذکر است که روند تغییرات برند به گونه های مختلفی تقسیم بندی می شود که ما در این مقاله قصد داریم در خصوص دو تغییر کاربردی‌تر صحبت کنیم.

تغییرات برند کسب و کار در طبقه بندی

بسته به اینکه مالکیت حقیقی یا حقوقی داشته باشید، مدارکی که باید برای تغییرات برند در طبقه ارائه دهید، متفاوت خواهد بود. در واقع افراد حقوقی برای ایجاد چنین تغییری باید مدارک زیر را به مراجع ذی صلاح تسلیم کنند:

  • کپی گواهینامه ثبت علامت تجاری
  • ارائه مدارک دارندگان حق امضا و مدارک همه‌ی مالکان برند (مطابق با آخرین تغییرات روزنامه رسمی)
  • ارائه کپی علامت برند در اندازه 6 در 6 سانتی‌متر
  • کپی روزنامه رسمی تأسیس برند وتغییرات برای اشخاص حقوقی

حال اگر مالکیت حقیقی هستید و می خواهید برای تغییر طبقه و یا اضافه کردن طبقه بندی اقدام کنید باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • ارائه کپی کارت ملی صاحب برند تجاری بهمراه کپی شناسنامه
  • ارائه کپی علامت برند در اندازه 6 در 6 سانتی‌متر
  • ارائه کپی گواهینامه ثبت علامت تجاری

مراحل ثبت برند

شرایط اظهارنامه ثبت اضافه کالا و طبقه

نکته قابل ذکر اینکه اگر برای ثبت اضافه کالا و همچنین طبقه بندی از سامانه الکترونیکی کمک نگرفته اید، باید 3 نسخه از اظهارنامه ثبت علامت برند را از اداره مالکیت درخواست کرده و بعد از تکمیل کردن آن، به این اداره تسلیم نمایید. با این حال برای به ثبت رساندن اظهارنامه به روش ثبت برند، می توانید به سامانه اداره ثبت مالکیت معنوی رجوع کنید و سپس اظهارنامه را ایجاد نمایید. دقت کنید که بعد از ورود به سامانه و ایجاد فرم اظهارنامه کالا یا خدمات باید همه کادرهای (فیلد) موجود در فرم را به طور کامل تکمیل نمایید. سپس باید بهمراه مدارکی که در بالا اشاره کرد به سامانه تحویل دهید. در مرحله بعدی باید منتظر بمانید تا کارشناس، پرونده مورد نظر را بررسی و حق الثبت را تعیین کند.

بعد از مشخص شدن حق الثبت باید به بانک ملی مراجعه کرده و فیش مد نظر را پرداخت کنید و بعد از انجام این کار فیش پرداختی را به بخش حسابداری تحویل داده تا بعد از تأیید و بررسی های لازم، اظهارنامه‌ی مهر شده را تحویل بگیرید. بعد از دریافت اظهارنامه باید آن را به اداره مالکیت ببرید تا بعد از به ثبت رسیدن آن، اظهارنامه برای بایگانی شدن به قسمت مربوطه ارسال شود. نهایتاً نسخه‌ی سوم اظهارنامه نیز به شخص شما داده خواهد شد تا مواردی چند، مانند عدم شباهت برند با برندهای دیگر و یا دیگر مسائل مورد بررسی‌تان قرار بگیرد. در آخر نیز بعد از حدود 2 هفته پیش نویس آگهی تهیه شده تا در روزهای آتی در روزنامه رسمی کشور به ثبت برسد.

[f]

تغییر علامت تجاری برند

لوگو یا شکل برند یک شرکت از اهمیت خاصی برخوردار است. لذا به دلایل زیادی ممکن است که صاحبان برند تصمیم به تغییر شکل تجاری برند داشته باشند. این دلایل می تواند شکل قدیمی لوگو باشد و یا اصلاً لوگوی طراحی شده از لحاظ مفهوم ناکارآمد تشخیص داده شود. حال برای اینکه صاحب برند بتواند لوگو شرکت را تغییر دهد ابتدا باید این نکته را در نظر بگیرد که اگر هنگام ثبت برند از روش حضوری استفاده کرده است، ملزم به تکمیل کردن مدارک موجود در پرونده خواهد بود و بعد از آن می تواند برای تغییر دادن لوگو اقدام کند.

حال برای تغییر دادن لوگو، اگر تصویر جدیدی که انتخاب شده است شامل نوشته باشد، ابتدا باید آن را به دفتر روزنامه رسمی ارسال کرد و سپس بعد از ایجاد تغییرات در روزنامه رسمی نهایتا تا 1 ماه مهلت وجود دارد که با ارائه دادن برگ تقاضای ثبت برند علامت تجاری و همچنین روزنامه رسمی و اصل تصدیق ثبت به اداره ثبت مالکیت منتظر تأیید لوگوی جدید بمانید. در این میان مسئول اداره مدارک تسلیم شده را مورد بررسی قرار می دهد و بعد از تأیید، اقدام به مشخص کردن مبلغ واریزی با عنوان حق الثبت خواهد کرد که باید آن را به بانک ملی برده و پرداخت کنید. دقت کنید که بعد از پرداخت و ارائه فیش، اظهارنامه مهر خواهد شد.

بعد از مهر شدن اظهارنامه، آن را به واحد ماشین نویسی ارسال می کنند تا امضا شود و سپس به روزنامه رسمی کشور برای درج شدن در آن اطلاع می دهند. زمانی که در روزنامه رسمی درج شد، نسخه ای از آن را به ادامه مالکیت ارسال می کنند تا در پرونده قرار داده شود. در نهایت مسئول مربوطه پرونده اجازه ثبت لوگو را اعلام و رسید احراز هویت به صاحب برند داده می شود.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.