با توجه به اهمیت برند تجاری در کسب و کارهای مختلف امروزی، یکی از مواردی که در بحث نشان تجاری وجود دارد انتقال برند آماده است. برای ثبت یک نشان تجاری باید مراحل پیچیده و مختلفی را طی کرد تا پس از تأیید توسط کارشناسان، برند ثبت و به متقاضی آن تحویل داده شود. وجود مراحل مختلف و سختی کار باعث میشود تا عدهای به دنبال خرید برند آماده باشند. انتقال برند آماده نیز دارای شرایط مخصوص به خود بوده که در این مقاله به آن میپردازیم.
برندهایی که به صورت کاملاً قانونی ثبت شده و مورد تأیید قرار گرفتهاند قابل انتقال هستند. صاحب برند میتواند برند را برای فروش و واگذاری در اختیار افراد دیگر قرار دهد. شاید به جرات بتوان گفت که یکی از سریعترین و مطمئنترین راههای دریافت یک برند تجاری انتقال برند آماده است. اگر میخواهید در این باره اطلاعات خود را افزایش دهید بهتر است تا انتها همراه ما باشید.
شاید بتوان گفت که برند آماده میتواند صرفه جوییهای زیادی در زمان و هزینه داشته باشد. در واقع برند به ثبت رسیده آماده استفاده بوده و افراد میتوانند با خرید یک برند مناسب به فعالیت تجاری خود بپردازند. اگر بخواهید سریعتر از روال اداری، محصولات خود را با یک برند روانه بازار کنید بهتر است به دنبال خرید برند ثبت شده باشید. انتقال برند آماده میتواند یک راه مطمئن و ساده برای داشتن یک نشان تجاری اختصاصی باشد.
مراحل ثبت برند به صورت معمول به 5 ماه زمان نیاز دارد تا در صورت فراهم بودن شرایط، ثبت و مورد استفاده قرار گیرد، در صورتی که برند آماده تمامی مراحل ثبت و اداری آن طی شده است. شما به عنوان صاحب کسب و کار اگر میخواهید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید میتوانید به دنبال انتقال برند آماده باشید.
[f]
شاید یکی از مهمترین سؤالاتی که در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد این است که هزینه برند آماده چقدر است و آیا برای داشتن یک نشان تجاری روش خرید برند آماده به صرفهتر است یا ثبت برند. باید بیان کرد که قیمت برند آماده با توجه به شرایط مختلف تعیین میشود و نمیتوان یک قیمت ثابت را برای یک نشان تجاری در نظر گرفت. برند آماده با توجه به شرایط زیر دارای قیمتهای متفاوت است:
در انتقال برند آماده میتوان به دو صورت عمل کرد که تفاوتهای زیادی در بین آنها مشاهده میشود. برند به صورت جزئی و کلی قابل انتقال است که در ادامه به آن میپردازیم.
برای نقل و انتقال یک نشان تجاری ابتدا باید از سامانه مرکز مالکیت معنوی استعلام حاصل شود که این کار توسط دفترخانههای رسمی قابل انجام است. پس از اعلام نتیجه استعلام، صلح نامهای بین فروشنده و خریدار در دفتر خانه رسمی ایجاد شده و انتقال صورت میپذیرد. در این زمان باید نقل و انتقال انجام شده در روزنامههای رسمی کشور به صورت عمومی منتشر شود تا عموم مردم از انتقال انجام شده آگاهی پیدا کنند.
[f]
به صورت کلی برای انتقال یک برند آماده به مدارک زیر نیاز است:
یکی از راههای دست یابی سریع به یک لوگوی تجاری، انتقال برند آماده است. برند آماده تمامی مراحل ثبت و اداری را به خوبی پشت سر گذاشته است و میتواند به عنوان یک راه سریع در رسیدن به یک نشان تجاری محسوب شود. بسیاری از صاحبان کسب و کارهای مختلف برای مدیریت در وقت و هزینههای خود از برند آماده استفاده میکنند که دارای مراحل انتقال بوده که در بالا به آن اشاره شده است.
اگر بخواهید برند آماده را خریداری کنید میتوانید از شرکتهای مختلف که در این زمینه فعالیت دارند کمک بگیرید، چرا که استفاده از افراد متخصص باعث میشود تا در انجام کارهای اداری و حقوقی موفقتر عمل کنید.
برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.