Hanasabtseo

ثبت شرکت، ثبت برند،

Hanasabtseo

ثبت شرکت، ثبت برند،

ثبت موسسه ترک اعتیاد

از مشکلات هر جامعه ای، اعتیاد خانمان سوز است. اعتیاد در هر قشر و جامعه ای که جوانان آن به دلایل مختلف، انگیزه ای برای انجام کارهای بزرگ نداشته باشند، به سرعت رشد کرده و یکی پس از دیگری، افراد بیشتری را آلوده‌ی خود می کند. مشکلات روحی و روانی، مشکلات خانوادگی و بالطبع آن کمبود مهر و محبت، نداشتن ثبات در شخصیت و یا حتی کنجکاوی از دلایل اولیه ورود افراد با سنین مختلف به اعتیاد است. با مصرف مواد مخدر بدن فرد روز به روز ضعیف تر شده، تا جایی که تنها درمان این بدن مریض، مصرف خودِ مواد مخدر خواهد بود.

در این بین افراد زیادی سعی بر شناساندن خطرات مصرف مواد مخدر به افراد جامعه را دارند و برای رهایی جوانان از شر چنین خطر هولناکی، دست به برپایی و ثبت موسسه ترک اعتیاد می زنند تا از این رو و با بکارگیری افراد متخصص، اقدام به ریشه کن کردن این معضل اجتماعی کرده باشند. در هر حال اگر شما هم به تازگی چنین تصمیمی گرفته اید، حداقل باید شناخت نسبتاً خوبی از چگونگی کارکرد این‌گونه موسسات داشته باشید و اصلاً باید بدانید که موسسات ترک اعتیاد چه خدماتی را باید ارائه دهند.

خدمات موسسه ترک اعتیاد

در موسسات ترک اعتیاد خدماتی از جمله سم زدائی بیمار، پیشگیری از بروز مجدد بیماری و همچنین درمان های غیرداروئی انجام می شود. ناگفته نماند که اگر موسسه ای دارای مجوز درمان وابستگی به مواد مخدر باشد، می تواند با استفاده از داروهای آگونیست نیز درمان و سم زدایی بیمار را انجام دهد. با این حال تمامی خدمات گفته شده، باید موازی با پروتکل هایی باشد که از سوی معاونت سلامت به همه‌ی موسسات ابلاغ شده است. در نظر داشته باشید زمانی که کار ثبت موسسه ترک اعتیاد به پایان می رسد، مراکزهای زیادی زیر نظر همان مرکز به ارائه خدمات به بیماران می پردازند که از جمله‌ی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- واحد درمانی بستری

- واحد کاهش بیماری

- واحد سرپایی (وابستگی مواد)

- واحد بهبودی

- واحد اجتماع درمان مدار

- واحد درمان با استفاده از داروهای آگونیست

- واحد درمانی پلیس مدار

- واحد درمان اجباری

- واحد کاهش آسیب

- واحد یاری گروه های همتا


همانطور که عرض کردیم برای ثبت موسسه ترک اعتیاد باید یک‌سری اطلاعات اولیه از چگونگی پیشبرد این‌گونه موسسات داشته باشید. لذا تصمیم گرفته ایم که در ادامه این مقاله، توضیحات خوبی را در خصوص بعضی از اصطلاحات مهم موسسات ترک اعتیاد به شما عزیزان دهیم:

  • مرکز قمر: به مراکزی گفته می شود که در منطقه های سخت (از لحاظ دسترس) مانند روستاها که از هیچ‌گونه مراکز درمانی دولتی بهره نمی برند، ایجاد می شوند و با توجه به پروتکل های درمان وابستگی به بیماران رسیدگی می کنند.
  • سم زدائی از نوع بازگیری: به فعالیت هایی گفته می شود که به جهت از بین بردن وابستگی به مواد مخدر بر روی بیمار انجام می شود.
  • سم زدائی از نوع سریع: در این روش از سم زدائی، استفاده از داروهای آنتاگونیست و رخوت زائی در دستور کار قرار می گیرد.
  • پیشگری از عود: همانطور که از اسمش پیداست به فعالیت هایی گفته می شود که برای جلوگیری از برگشت بیماری انجام می شود.
  • درمان نگهدارنده: در این روش از درمان، که تقریباً تا چند سال به طول خواهند انجامید، استفاده از داروهای شبه مواد مخدر در دستور کار خواهد بود تا از این طریق از مصرف موادهای غیر قانونی افیونی توسط بیمار جلوگیری شود.

با تمامی این اوصاف باید برای ثبت موسسه ترک اعتیاد شرایطی را در نظر گرفت که توسط مراجع ذی صلاح در چارچوب مقرارت مصوب شده، آنها را برای اشخاص متقاضی در نظر می گیرند که در ادامه به یک‌سری از این قوانین می پردازیم:

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران و معتقد بودن به دین اسلام (یا یکی از ادیان مورد تأیید قانون کشورمان)
  • داشتن کارت پایان خدمت برای آقایان (یا معافیت)
  • نداشتن سو پیشینه و مدرکی دال بر عدم اعتیاد
  • ارائه مدرک گذراندن دوره های آموزشی
  • ارئه مدرک دال بر اینکه شخص مورد متخصص یا دوره دیده روانپزشکی است.

ضمن اینکه شخصی که قصد دارید ثبت موسسه ترک اعتیاد انجام دهد باید یک روانشناس بالینی دوره دیده باشد تا بتواند وظایف زیر را به نحو مناسبی انجام دهد:

- مشاوره اعتیاد و راهنمای بسیار خوب به جهت پیشگیری از عود بیماری

- مشاوره کاهش آسیب

- مشاوره خانواده ها

- هدایت گروه درمانی به نحو احسنت

- مشاوره قبل و بعد آزمایش HIV

مسئول فنی موسسه ترک اعتیاد باید به صورت قرارداد یکساله با موسسه همکاری کند. همچنین بنا به شرایط اگر الزام به تغییر موسس یا مسول فنی حس شد، باید ططبق قوانین و دستورالعمل اجرا شود.


دیگر شرایط جهت ثبت موسسه ترک اعتیاد و امکان بهره برداری از موسسه

زمانی مجوز بهره برداری موسسه ترک اعتیاد داده می شود که تجهیزات عمومی و دیگر الزامات پزشکی به صورت کامل فراهم شود. همچنین باید سایر اصول مطابق با آیین نامه توسط مراجع ذی صلاح مورد تأیید قرار گیرد.

شرایط تجهیزاتی و ساختمانی

زیربنای ساختمان مد نظر حداقل باید 70 متر باشد که از این متراژ، حداقل 8 متر برای اتاق معاینه، اتاق روانشناس با حداقل 8 متر، اتاق دارو با متراژ 8 ، اتاق مراقبت های پرستاری با حداقل متراژ 10 و نهایتاً اتاق انتظار با حداقل 16 متر باشد.

مقررات عمومی

در نظر داشته باشید که حداقل ساعت کاری موسسه ترک اعتیاد باید در یکی از دو نوبت صبح یا عصر باشد. ناگفته نماند که نوبت کاری شب در این‌گونه از موسسات غیرمجاز است.

با توجه به شرایط گفته شده اگر قصد دارید که اقدام به ثبت موسسه ترک اعتیاد کنید، باید تمامی شرایط بالا را فراهم کرده تا توسط مراجع ذی صلاح مورد تأیید قرار بگیرید.

برای مشورت میتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا صحبت کنید.

ثبت موسسه داوری چگونه است؟

اختلاف نظر و سلیقه در بین تمامی افراد وجود دارد و اگر اختلاف پیش آمده در مسائل مهم مالی، اقتصادی و فعالیت‌های تجاری باشد باید یک موسسه برای رفع آن اقدام کند. بسیاری از افراد برای حل مشکلات خود ترجیح می‌دهند تا از موسسه داوری استفاده کنند چرا که رسیدگی اختلافات در دادگاه‌های بزرگ به دلیل اتلاف زمان و هزینه بر بودن آن توصیه نمی‌شود. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند مشکلات خود را در موسسه‌های داوری حل کنند.

ثبت موسسه داوری دارای شرایط مخصوص به خود بوده و به دلیل این که این موسسه برای انجام کارهای حقوقی ثبت می‌شود به صورت کلی تحت نظر مراجع قانونی قرار دارد. اگر می‌خواهید در مورد ثبت موسسه داوری و شرایط ثبت آن اطلاعات  خود را تکمیل کنید بهتر است تا انتهای نوشته همراه ما باشید.

موسسه داوری

موسسه داوری به عنوان یک موسسه کاملاً حقوقی شناخته می‌شود که می‌تواند تحت نظارت دو یا چند وکیل و تحت نام‌های مختلف تشکیل شود. طبق ضوابط تعیین شده تنها وکلای دادگستری مجاز به ثبت موسسه داوری هستند چرا که موسسه فوق به عنوان یک موسسه حقوقی برای مشاوره و وکالت، تنظیم کردن قراردادها و تعیین مقررات قانونی تشکیل می‌شود.

در موسسه داوری می‌توان تمامی امور مرتبط با داوری‌های بین‌المللی و داخلی را توسط وکلای دادگستری انجام داد و برای تعیین حق و حقوق افرادی که بر سر موضوعات مختلف دچار اختلاف شده‌اند بسیار مؤثر است. افرادی که دچار اختلافات قراردادی و مالی هستند می‌توانند برای رفع مشکلات خود به موسسه داوری مراجعه کنند. ثبت موسسه داوری به مانند ثبت شرکت ها از طریق اداره ثبت به صورت آنلاین قابل انجام است.

[f]

ثبت موسسه داوری

برای ثبت موسسه داوری شرایط و الزامات به خصوصی وجود داشته که اگر قصد ثبت این گونه مؤسسات را دارید باید به درستی پیش نیازهای آن را رعایت کنید. برای ثبت این گونه مؤسسات یکی از مؤسسین شرکت باید پروانه وکالت داشته باشد تا بتواند با تشکیل گروه مناسب، اقدام به ثبت موسسه نماید. موسسه داوری به عنوان یک موسسه غیرتجاری شناخته می‌شود که برای ثبت آن نیاز است تا به اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه شود. در ثبت این گونه مؤسسات حداقل باید دو نفر حضور داشته باشند تا بتوان موسسه را به صورت قانونی و رسمی ثبت نمود.

انتخاب نام موسسه داوری به عنوان بخش مهم ثبت موسسه داوری است که باید به آن توجه شود. وجود نام مناسب باعث می‌شود تا مراجعه کنندگان به راحتی بتوانند وجه تمایز این گونه موسسه‌ها را با سایر موسسه‌هایی که در زمینه حقوقی فعالیت دارند تشخیص دهند. به صورت کلی مدارک مورد نیاز جهت ثبت موسسه داوری به شرح زیر است:

  • تهیه و تکمیل فرم تقاضانامه‌ی مؤسسات غیرتجاری
  • تهیه و تکمیل اساسنامه مؤسسات غیرتجاری
  • کپی و اصل مدارک شناسایی تمامی اعضاء هیئت مدیره
  • کپی و اصل کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره
  • ارائه اصل وکالت‌نامه یا کپی برابر اصل آن
  • ارائه اصل قیم نامه یا کپی برابر اصل آن

[f]

شرایط لازم برای ثبت موسسه

برای ثبت موسسه باید برخی از شرایط را به صورت کامل داشته باشید تا بتوانید به سراغ ثبت موسسه از طریق اداره ثبت شرکت‌ها بروید. برخی از شرایط ثبت موسسه به شرح زیر است:

  • نداشتن محکومیت‌های کیفری و انتظامی
  • عضو نبودن در مؤسسات حقوقی مشابه
  • ارائه گواهی تأسیس که از قوه قضائیه قابل استعلام است
  • عدم محرومیت از وکالت و فعالیت‌های حقوقی

داشتن شرایط بالا باعث می‌شود تا شما بتوانید پس از تکمیل مدارک خواسته شده برای ثبت نام از طریق اداره ثبت شرکت‌ها اقدام کنید. به مانند ثبت سایر شرکت‌ها، مراحل کار از طریق وب سایت آنلاین قابل انجام است.

مدت زمان ثبت موسسه داوری

برای این که بتوانید ثبت این موسسه را طبق مدارک و شرایط خواسته شده انجام دهید باید توجه داشته باشید که پس از ارائه مدارک به صورت کامل و انجام مراحل ثبت موسسه، مدت زمان مورد انتظار برای ثبت آن به صورت کامل حدود 12 الی 20 روز کاری است که این مدت زمان برای ثبت یک موسسه در این زمینه مناسب به نظر می‌رسد.

همان طور که بیان شد برای ثبت موسسه به صورت قانونی حداقل باید دو وکیل یا بیشتر، حضور داشته باشند تا بتوانند موسسه را ثبت کنند. زمان ثبت این نوع موسسه این امکان را به افراد می‌دهد تا پس از ثبت به صورت کامل بتوانند به حل اختلافات دیگران در زمینه حقوقی و مالی رسیدگی کنند.

سخن پایانی

قطعاً رشد فعالیت‌های اجتماعی باعث شده است تا مشکلات و اختلافات مختلفی بین افراد رخ دهد که در برخی از موارد باعث ایجاد تنش‌های مختلف می‌شود. برای رفع اختلافات ایجاد شده موسسه داوری می‌تواند مفید باشد. برخی از افراد به دلیل داشتن شرایط ثبت، به دنبال ثبت موسسه داوری هستند که باید در چارچوب قوانین تعیین شده مراحل آن طی شود.

این موسسه به عنوان یک موسسه غیرتجاری شناخته می‌شود که می‌تواند موضوعات مختلف را پوشش دهد. موسسه داوری می‌تواند در زمینه‌های مختلف نظیر فعالیت‌های حقوقی و تجاری، مالی و غیره به عنوان یک شورای حل اختلاف عمل کند. تشریفات شکل گیری موسسه داوری به گونه‌ای است که باید طبق قوانین مشخص شده انجام شود و اگر قصد ثبت موسسه را دارید بهتر است به موارد گفته شده توجه کنید.

برای مشورت میتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا صحبت کنید.

ثبت برند چگونه است؟

ثبت برند , ثبت علامت تجاری (علائم تجاری)

ثبت برند و علامت تجاری در اداره مالکیت صنعتی ثبت می‌شود که از زیر مجموعه های سازمان ثبت اسناد و املاک می‌باشد. وظیفه این اداره ثبت علامت‌های تجارتی و اختراعات است. مطابق با قانون ثبت علائم و اختراعات مصوب سال ۱۳۱۰ و آئین نامه اجرایی این قانون، ثبت برند مبنای حمایت قانون از محصولات یک شرکت می‏باشد. زمانی که برند یا علامت تجاری به نام یک شرکت به ثبت رسیده است، می‏تواند از علامت تجاری استفاده کند

ثبت برند مزایای زیادی دارد که در ادامه به بخشی از آن‌ها اشاره می‌کنم. ثبت علامت تجاری تضمین می‌کند که مشتریان می‌توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند. همچنین شرکت‌ها را قادر می‌سازد محصولات‌شان را از یکدیگر متمایز سازند. علائم تجاری ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت‌ها هستند و اجازه استفاده از  آنها به اشخاص ثالث داده می‌شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می‌باشند. باید توجه داشت که برند ثبت‌شده جزء ضروری موافقت‌نامه‌های اعطای نمایندگی است.

با اینکه اکثر کسب و کارها به اهمیت استقاده از علائم تجاری به منظور تمیز دادن محصولات‎شان از محصولات رقبا پی برده‌اند، همه آنها اهمیت حمایت از علائم تجاری از طریق ثبت را درک نکرده‌اند.

پس از ثبت برند طبق قانون ثبت علائم تجاری شخص/شرکت حق انحصاری پیدا می‌کند، بموجب آن می‌توانید از عرضه کالاهای یکسان یا مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده‌ای مشابه علامت تجاری شما هستند جلوگیری نماید. اگر علامت تجاری ثبت نشود، شرکت‌های رقیب از همان علامت یا علامتی که شباهت آن با علامت مزبور به اندازه‌ای است که موجب گمراهی خواهد شد برای همان کالا یا کالاهای مشابه استفاده خواهند کرد و در نتیجه سرمایه‌گذاری در بازاریابی یک محصول ممکن است به هدر رود.

مدارک مورد نیاز ثبت برند , ثبت علامت تجاری (علائم تجاری)

مدارک ثبت برند اشخاص حقیقی:

  • اصل شناسنامه و کپی کارت ملی
  • امضای وکالت نامه و فرم تقاضای علامت
  • داشتن جواز کسب و یا جواز تاسیس از صنایع
  • ارائه شکل و نام تجاری در ابعاد ۱۲×۱۲ سانتیمتر
  • داشتن کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن نام تجاری)

مدارک ثبت برند اشخاص حقوقی (شرکتی):

  • کپی شرکتنامه و روزنامه رسمی و آخرین تغییرات
  • کپی شناسنامه و کارت ملی افرادی که در شرکت حق امضا دارند.
  • داشتن کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن نام تجاری)
  • ارائه شکل و نام تجاری در ابعاد ۱۲×۱۲ سانتیمتر
  • داشتن جواز تاسیس (جواز صنایع)

[f]

مراحل ثبت برند , ثبت علامت تجاری (علائم تجاری)

  • سه برگ اظهار نامه ثبت علامت تجارتی ( علائم تجاری ) از دایره فروش اوراق بهادار خریداری و مطابق نمونه پیوستی تکمیل شود.
  • اگر علامت مورد درخواست بصورت تصویر یا نوشته خاصی باشد ۱۰ قطعه از تصویر یا نوشته مذکور بهمراه اظهارنامه تحویل اداره مالکیت صنعتی گردد.
    • تذکر ۱:به تعداد هر طبقه اضافه یک قطعه تصویر مذکور باید اضافه گردد.
    • تذکر ۲:سه قطعه از تصاویر مذکور در محل مخصوص اظهار نامه اظهار نامه ثبت علامت تجارتی الصاق گردد.
    • تذکر ۳:اندازه نمونه ها نباید از ده سانتی متر از هر طرف تجاوز نماید .
  • مدارک ابرازی توسط مسئول اداره مورد بررسی اولیه قرار گرفته و جهت پداخت حق الثبت اظهار نامه ، متقاضی به حسابداری اداره هدایت می شود و کارشناس تعیین می گردد.
  • متقاضی به حسابداری اداره مراجعه و اظهار نامه را ارائه و فیش بانکی صدور می یابد . پرداخت وجه باید در شعبه بانک ملی مستقر در ساختمان ثبت صورت گیرد و پس از پرداخت وجه فیش به حسابداری ارائه گردد . مسئول حسابداری با ملاحظه فیش ضمن انعکاس در دفاتر مربوطه اظهار نامه را ممهور نموده و تحویل متقاضی میدهد.
  • مدارک (اظهار نامه و تصاویر)تحویل اداره شود . اظهار نامه در دفتر ثبت اظهار نامه ثبت شده و به مهر ساعتی همراه با روز و ماه و سال ممهور می گردد. برگ اول اظهار نامه ثبت علامت تجارتی تحویل متقاضی می گردد . برگ دوم اظهار نامه ضبط در سوابق شده و برگ سوم جهت بررسی در اختیار کارشناس معینه قرار می گیرد .
  • کارشناس مربوطه در ظرف ۱۵ روز به تقاضای وارده رسیدگی و در صورت عدم ملاحظه سابقه ثبت و یا مشابهت با علایم ثبت شده و تعیین طبقه کالا اقدام به تهیه پیش نویس آگهی تقاضای ثبت علامت تجارتی می نماید .
    • تذکر ۱:در صورتی که کارشناس در موقع رسیدگی ملاحظه نماید که علامت متقاضی قبلا ثبت شده یا مشابهت باعلایم ثبت شده دارد اخطار رد علامت را تهیه و بنظر مسئول اداره می رساند.
    • تذکر ۲:در صورت رد تقاضای ثبت علامت تجارتی از ناحیه اداره ، متقاضی می تواند ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ از این تصمیم به دادگاه های حقوقی تهران شکایت نماید .
  • مسئول اداره پیش نویس آگهی تقاضای ثبت علامت تجارتی را امضا و به ماشین نویسی ارجاع و پس از تحریر آگهی مذکور آن را امضا می نماید . این آگهی که یک نمونه از علامت درخواستی به آن الصاق شده ضمن ثبت در دفتر اندیکاتور توسط مسئول این امر ، تحویل متقاضی می گردد تا به روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران(به نشانی تهران پارک شهر خیابان بهشت ساختمان دادگستری جمهوری اسلامی ایران )برده شود.
    • تذکر : متقاضی قبل از مراجعه به روزنامه رسمس باید اقدام به تهیه کلیشه تصویر علامت مربوط نماید و سپس کلیشه مذکور را بهمراه آگهی تحویل روزنامه رسمی نماید .
  • پس از اینکه آگهی تقاضای ثبت علامت تجارتی در روزنامه رسمی درج و منتشر گردید متقاضی ۳۰ روز(با احتساب دو روز اضافه)بعد از تاریخ انتشار با در دست داشتن یک نسخه از روزناه مذکور به اداره مالکیت صنعتی مراجعه نماید و ضمن تقدیم یک برگ تقاضای ثبت علامت(بشرح نمونه)و یک نسخه از روزنامه فوق تقاضای ثبت علامت تجارتی را بنماید .
  • مسئول اداره پس از وصول تقاضا و روزنامه رسمی دستور ضمیمه شدن به پرونده را صادر و به کارشناس مربوطه ارجاع می نماید . کارشناس معینه پرونده را بررسی و در صورت عدم وصول اعتراص نسبت به تقاضای ثبت علامت تجارتی دستور پرداخت حق الثبت علامت تجارتی راصادر و اقدام به تهیه آگهی ثبت علامت تجارتی می نماید و ضمن گواهی مراتب را به نظر مسئول اداره رسانده و مسئول اداره پس از بررسی و امضا به ماشین نویسی ارجاع میدهد.
  • متقاضی به حسابداری مراجعه و مسئول حسابداری با ملاحظه پرونده و محاسبه فیش مبلغ حق الثبت را صادر و متقاضی برای پرداخت به شعبه بانک ملی مستقر در سازمان ثبت رجوع نموده و پس ا ز پرداخت وجه به حسابداری مراجعه و یک نسخه از فیش را تحویل حسابداری می دهد. مسئول حسابداری با ملاحظه فیش انعکاس در دفاتر مربوطه اظهار نامه را ممهور نموده و تحویل متقاضی میدهد.
  • متقاضی یک برگ تصدیق ثبت علامت تجارتی را از قسمت فروش اوراق خریداری و به اداره مراجعه و مدارک پرداخت حق الثبت و برگ تصدیق را ارائه و مسئول اداره دستور ضم به پرونده و ادامه عملیات ثبتی را صادر می نماید . یک قطعه از علامت در دفتر ثبت علایم و دفتر طبقات کالا الصاق و ثبت می شود .
    مراتب در برگ تصدیق ثبت علامت در ج و ضبط پرونده شده و آگهی ثبت علامت تجارتی تحریر شده توسط مسئول اداره امضا و پس از ثبت در دفتر اندیکاتور جهت درج در روزنامه رسمی تحویل متقاضی می گردد.
  • متقاضی به روزنامه رسمی مراجعه و آگهی ثبت علامت تجارتی را جهت درج در روزنامه ارائه میدهد.
  • متقاضی با در دست داشتن یک نسخه از روزنامه رسمی منتشره مذکور به اداره مالکیت صنعتی مراجعه و روزنامه رسمی را جهت ضبط در پرونده ارائه می دهد . مسئول اداره باوصول روزنامه رسمی حاوی درج آگهی ثبت علامت تجارتی تصدیق ثبت علامت تجارتی را امضا و دستور تحویل آن را به متقاضی صادر می نماید . تصدیق ثبت پس از احراز هویت و اخذ رسید تحویل صاحب علامت می شود .
  • تصدیق ثبت علامت تجارتی از تاریخ اظهار نامه مربوط بمدت ده سال اعتبار دارد . در صورتی که صاحب علامت تمایل به استمرار سابقه ثبت داشته باشد می تواند حداکثر ظرف ۶ ماه از انقضای اعتبار تصدیق ثبت اقدام به تجدید علامت نماید . در صورتی سپری شدن مدت ۶ ماه علامت ثبت شده دیگر اعتبار قانونی نخواهد داشت .

نبایدهای اسم برند

واژه‌های عام. برای مثال، اگر شرکت شما قصد دارد علامت تجاری «صندلی» را برای فروش صندلی ثبت کند، تقاضانامه ثبت این علامت مردود خواهد شد چون «صندلی » واژه‌های عام برای این محصول است.

واژه‌های توصیف کننده. اینها کلماتی هستند که معمولآ در تجارت به منظور توصیف محصول مورد نظر بکار می‌روند. برای مثال، ثبت کلمه شیرین برای شکلات قابل قبول نخواهد بود چون محصول را توصیف می‌کند.

علائم گمراه کننده (فریب دهنده): علائم تجاری هستند که مصرف کننده را نسبت به ماهیت، کیفیت یا مبداء جغرافیایی محصول گمراه می‌کند یا فریب می‌دهند.

علائمی که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه هستند. بطور کلی کلمات یا تصاویری که موازین و هنجارهای اخلاق حسنه و مذهبی که عمومآ پذیرفته شده‌اند را نقض کنند بعنوان علامت تجاری قابل ثبت نیستند.

پرچم‌ها نشان‌های سلطنتی، علائم رسمی دولتی و نشان‌های کشورها و سازمان‌های بین المللی که نمونه‌ای از آنها به دفتر بین‌المللی سازمان جهانی مالکیت معنوی (wipo) اعلام شده است معمولاً قابل ثبت نیستند.

طبق ماده ۳۲ قانون علامت درموارد زیر قابل ثبت نیست‌:

الف ـ نتواند کالاها یا خدمات یک مؤسسه را از کالاها و خدمات مؤسسه دیگر متمایز سازد.

ب ـ خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه باشد.

ج ـ مراکز تجاری یا عمومی را به ویژه درمورد مبدأ جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آنها گمراه کند.

د ـ عین یا تقلید نشان نظامی‌، پرچم‌، یا سایر نشانهای مملکتی یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمانهای بین‌الدولی یا سازمانهایی که تحت کنوانسیونهای بین‌المللی تأسیس شده‌اند، بوده یا موارد مذکور یکی از اجزاء آن علامت باشد، مگر آن که توسط مقام صلاحیتدار کشور مربوط یا سازمان ذی‌ربط اجازه استفاده از آن صادر شود.

هـ ـ عین یا به طرز گمراه‌کننده‌ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به مؤسسه دیگری در ایران معروف است‌.

و ـ عین یا شبیه آن قبلاً برای خدمات غیرمشابه ثبت و معروف شده باشد مشروط بر آن که عرفاً میان استفاده از علامت و مالک علامت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک علامت قبلی لطمه وارد سازد.

ز ـ عین علامتی باشد که قبلاً به نام مالک دیگری ثبت شده و یا تاریخ تقاضای ثبت آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی است که به‌لحاظ ارتباط و شباهت موجب فریب و گمراهی شود.

[f]

نکات ثبت برند

ثبت برند با ثبت اظهارنامه علامت تنها از طریق فایل الکترونیکی امکان پذیر بوده و متقاضیان ثبت علامت می‌توانند از طریق این آدرس http://ip.ssaa.ir/BSigns/Steps.aspx  اظهار نامه خود را تسلیم اداره علامت نمایند.

درخواست ثبت برند و علامت تجاری

تقاضا یا درخواست ثبت برند و علامت تجاری باید به زبان فارسی و در سه نسخه روی نمونه‌های چاپی مخصوصی که از طرف اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی در اختیار متقاضیان گذارده می‌شود به عمل آید. تقاضای مزبور ممکن است شخصاً از طرف متقاضی یا از طرف وکیل او تسلیم گردد و دارای تاریخ و امضاء حاوی نکات زیر باشد:

  1. اسم و اقامتگاه و تابعیت صاحب علامت و مرکز اصلی موسسه او.
  2. اسم و اقامتگاه وکیل او در تهران در صورتی که اظهارنامه توسط وکیل داده شده باشد.
  3. رشته تجارت یا نوع صنعت یا فلاحیت
  4. تاریخ ثبت و محل و شماره ثبت علامت در کشور مبدا در صورتی که علامت خارج ایران به ثبت رسیده باشد.
  5. اقامتگاهی که صاحب علامت در تهران انتخاب می‌نماید.
  6. اسم اقامتگاه شخص یا اشخاصی که در تهران صلاحیت دریافت ابلاغ‌ها و اخطارها را دارند.
  7. شرح و نوع کالا یا محصولاتی که علامت برای تشخیص آن بکار می‌رود با تعیین طبقات درخواست شده طبق طبه‌بندی ضمیمه آیین‌نامه.
  8. شرح و توصیف علامت درخواست شده و طرز مخصوص استعمال آن اگر مورد داشته باشد.
  9. تعیین ضمایم
    تنظیم نام و نشانی درخواست کننده مقیم خارجه باید علاوه بر فارسی به حروف لاتین باشد و با همان حروف نیز ثبت و آگهی خواهد شد.

برای آگاهی از قیمت و میزان هزینه ثبت برند و علامت تجاری با مشاورین ما در هانا ثبت تماس حاصل فرمایید.

اعتراض به ثبت برند

سیستم ثبت برند و علامت تجاری در ایران طریقه اعلامی است. رسیدگی اداره ثبت محدود است به اینکه علامت مخالف مقررات قانونی نباشد و شباهتی با علامات ثبت شده قبلی نداشته باشد. چون تشخیص شباهت بین دو علامت امری است نظری، ممکن است علامت طوری معرفی شده باشد که در بدو امر شباهت با علامت ثبت شده قبلی معلوم نگردد یا اینکه صاحب علامت قبلی راجع‌به درجه شباهت با اداره ثبت موافق نباشد. زیرا قانون ثبت علایم تصریح می‌کند که شباهت علامت با علامت دیگری که ثبت شده است به اندازه‌ای باشد که مصرف‌کنندگان عادی یعنی اشخاصی را که اطلاعات مخصوصی ندارند به اشتباه اندازد. علاوه بر آن ممکن است شخصی هنوز تقاضای ثبت علامت خود را ننموده باشد و قبل از آنکه او اقدام کند شخص دیگری همان علامت را بخواهد به نام خود ثبت کند به این جهت ماده ۱۱۶ ثبت برند و علامت تجاری مقرر می‌دارد:
اشخاص ذیل می‌توانند نسبت به علامتی که تقاضای ثبت آن شده یا به ثبت رسیده است اعتراض کنند:

  1. کسانی که آن علامت را علامت تجاری خود می‌دانند.
  2. کسانی که آن علامت با علامت آن‌ها به اندازه‌ای شباهت دارد که مصرف‌کنندگان عادی را به اشتباه می‌اندازد.

در هریک از دو حالت فوق اگر معترض کسی باشد که علامت قبلاً به اسم او ثبت نشده است باید در حین اعتراض برای علامت خود مطابق مقررات این قانون تقاضای ثبت کرده حق‌الثبت و تمام مخارج مربوط به آن را قبلاً تادیه نماید. در مورد کسانی که موسسه آن‌ها در خارج از ایران واقع است حق اعتراص مشروط به شرط معامله متقابل مذکورره در فقره دوم ماده ۴ می‌باشد)).
بنابراین اعتراض به ثبت برند و علامت تجاری ممکن است قبل از ثبت به عمل آید و یا بعد از ثبت آن.

[f]

لیست طبقات ثبت برند و علائم تجاری

  • طبقه ١ – مواد شیمیائی مورد استفاده در صنایع علوم عکاسی و همچنین کشاورزی باغبانی و جنگلبانی رزینهای مصنوعی پردازش نشده پلاستیکهای پردازش نشده کودهای گیاهی ترکیبات اطبائ حریق مواد آبکاری و جوشکاری فلزات مواد شیمیائی برای نگهداری مواد غذائی مواد دباغی چسبهای صنعتی .
  • طبقه ٢- رنگ روغن جلا لاک مواد ضد زنگ زدگی و جلوگیری کننده از فاسد شدن چوب مواد رنگی مواد تثبیت رنگ رزین یا صمغ های خام طبیعی فلزات به صورت پودر یا ورق برای نقاشان ساختمان چاپگرها و هنرمندان.
  • طبقه ٣- ترکیبات سفید کننده و سایر مواد مخصوص شستشوی لباس مواد مخصوص تمیز کردن براق کردن لکه گیری و سائیدن صابون عطریات روغن های اسانس مواد آرایشی لوسیونهای مو گرد و خمیردندان .
  • طبقه۴- روغنها و گریسهای صنعتی روان کننده ها ترکیبات گردگیری مرطوب کردن و جذب رطوبت انواع سوخت ( شامل سوخت موتور) و مواد روشنائی انواع شمع و فتیله چراغ.
  • طبقه ۵- مواد داروئی و بیطاری مواد بهداشتی برای مصارف پزشکی مواد رژیمی برای مصارف پزشکی غذای کودکان انواع گچ شکسته بندی لوازم زخم بندی مواد پرکردن دندان موم دندان سازی ضدعفونی کننده ها مواد نابود کننده حشرات موذی قارچ کش مواد دفع نباتا هرزه .
  • طبقه ۶- فلزات عادی و آلیاژهای آنها مواد ساختمانی فلزی ساختمانهای فلزی قابل حمل مواد فلزی خطوط مجراهای فلزی گاوصندوق اجناس ساخته شده از فلزات عادی که در طبقات دیگر ذکر نشده اند سنگهای معدنی فلزات .
  • طبقه ٧- انواع ماشین و ماشینهای افزار انواع موتور ( استثنائ موتور وسائط نقلیه زمینی) قفل وبست و حلقه های اتصال قطعات ماشینها و قطعات انتقال قوه ( به غیر از اتصالات و اجزائ انتقال قوه وسائط نقلیه زمینی) لوازم و ابزار کشاورزی ( به استثنای ابزارهای دستی ) ماشین جوجه کشی .
  • طبقه ٨- انواع ابزار و لوازم دستی ( که با دست کارمی کنند) سرویس کارد و قاشق و چنگال سلاح کمری تیغ.
  • طبقه ٩- اسباب و آلات علمی دریانوردی مساحی عکاسی سینمایی بصری وزن کردن اندازه گیری علامت دادن کنترل ومراقبت (نظارت) نجات و آموزش اسباب و لوازم هدایت قطع و وصل تبدیل ذخیره سازی تنظیم یا کنترل جریان برق آلات واسباب ضبط ماشینهای فروش خودکار و مکانیسم دستگاههایی که با سکه کار می کنند صندوق های ثبت مبلغ دریافتی ماشینهای حساب تجهیزات داده پردازی و رایانه ای دستگاه آتش نشانی .
  • طبقه ١٠- آلات و ابزار جراحی پزشکی دندانسازی وبیطاری اندام های مصنوعی دندان و چشم مصنوعی اقلام ارتوپدی مواد بخیه زنی .
  • طبقه ١١- دستگاههای روشنائی حرارتی مولد بخار طبخ خنک کردن تهویه تامین آب بهداشتی .
  • طبقه ١٢- وسایط نقلیه دستگاههای حمل و نقل زمینی دریائی و هوائی .
  • طبقه ١٣- اسلحه گرم مهمات و انواع پرتابه ( از قبیل موشک خمپاره و غیره) مواد منفجره مواد وسایل آتش بازی .
  • طبقه ١۴- فلزات گرانبها و آلیاژهای آنها و کالاهائی که با فلزات گرانبها ساخته شده یا با آنها روکش شده اند و درسایر طبقات ذکر نشده اند جواهرات سنگهای گرانبها اسباب و لوازم ساعت سازی و زمان سنجی .
  • طبقه ١۵- آلات موسیقی .
  • طبقه ١۶- کاغذ مقوا و کالاهای ساخته شده از آنها که در طبقات دیگر ذکر نشده اند مطاب چاپ نشده مواد صحافی عکس نوشت افزار چسب برای مصارف تحریری یا خانگی لوازم نقاشی قلم مو نقاشی ماشین تحریر و لوازم ملزومات دفتری ( به استثنای مبلمان) مواد آموزشی و تدریس ( به استثنائ دستگاها) مواد پلاستیکی برای بسته بندی ( که در سایرطبقات ذکر نشده اند) حروف و کلیشه چاپ.
  • طبقه ١٧- لاستیک کائوچو صمغ آزبست ( پنبه نسوز) میکا ( سنگ طلق) و کالاهای ساخته شده از این مواد که در طبقات دیگر ذکر نشده اند پلاستیک دارای شکل و قالب خاص برای استفاده در تولید سایر کالاها مواد بسته بندی در پوش گذاری انسداد و عایق بندی لوله های قابل ارتجاع غیر فلزی .
  • طبقه ١٨- چرم و چرم مصنوعی و کالاهای ساخته شده از آنها که در طبقات دیگر ذکر نشده اند پوست حیوانات چمدان کیسه و کیفهای مسافرتی چتر چترآفتابگیر و عصا شلاق یراق و زین و برگ.
  • طبقه ١٩- مواد و مصالح ساختمانی )( غیر فلزی) لوله های غیر فلزی سخت و غیر قابل انعطاف برای استفاده در ساختمان آسفالت غیرو قطران ساختمانهای متحرک غیر فلزی بناهای یادبود غیر فلزی .
  • طبقه ٢٠- مبلمان و اثاثیه آئینه قاب عکس کالاهای ساخته شده از چوب چوب پنبه نی حصیر شاخ استخوان عاج استخوان آرواره نهنگ صدف کهربا صدف مروارید کف دریا وبدل کلیه این مواد یا ساخته شده از پلاستیک ( که در سایر طبقات ذکر نشده اند) .
  • طبقه ٢١- ظروف خانگی یا لوازم آشپزخانه ( که از فلزات قیمتی ساخت یا روکش نشده اند) شانه و ابر و اسفنج انواع برس و قلم مو ( به استثنای قلم موهای نقاشی ) مواد ساخت برس لوازم نظافت و تمیزکاری سیم ظرف شویی شیشه کارشده یا نیمه کارشده ( به استثنای شیشه مورد استفاده در ساختمانها) شیشه آلات اشیائ ساخته شده از چینی و سفال که در طبقات ذکر نشده اند.
  • طبقه ٢٢- طناب ریسمان تور چادر سایبان برزن ( تارپولین ) بادبان وشراع ریسه و گونی که در طبقات دیگر ذکر نشده است مواد لائی و لایه گذاری و پوشال ( به استثنائ لاستیک و پلاستیک ) مواد خام لیفی برای نساجی.
  • طبقه ٢٣- انواع نخ و رشته برای مصارف پارچه بافی و نساجی .
  • طبقه ٢۴- محصولات نساجی و پارچه ای که در طبقات دیگر ذکر نشده اند انواع روتختی و رومیزی .
  • طبقه ٢۵- انواع لباس و پوشاک پاپش و پوشش سر.
  • طبقه ٢۶- انواع توری و قلاب دوزی روبان بند (نوار) حاشیه وقیطان دگمه قزن قفلی سنجاق و سوزن ته گرد گلهای مصنوعی .
  • طبقه ٢٧- انواع فرش قالیچه حصیر وزیرانداز لینویوم و سایر کف پوشها آویزهای دیواری ( غیر پارچه ای ).
  • طبقه ٢٨- انواع بازی و اسباب بازی لوازم ورزشی و ژیمناستیک که در طبقات دیگر ذکر نشده اند تزئینات درخت کریسمس.
  • طبقه ٢٩- گوشت گوشت ماهی گوشت طیور وشکار عصاره گوشت سبزیجات ومیوه جات به صورت کنسرو خشک شده و پخته شده انواع ژله مربا و کمپوت تخم مرغ شبر و محصولات لبنی روغنها و چربیهای خوارکی .
  • طبقه ٣٠ – قهوه چای کاکائو شکر برنج نشاسته نشاسته کاساریا مانیوک ( تاپیوکا) نشاسته نخل خرما ( ساگو) بدل قهوه آرد و فراورده های تهیه شده از غلات نان نان شیرینی شرینی جات شیرینی یخی عسل ملاس یا شیره قند مایه خمیر گرد مخصوص شیرینی پزی یا پخت نان نمک خردل سرکه انواع سس ( چاشنی ) ادویه جات یخ .
  • طبقه ٣١- محصولات کشاورزی باغداری و جنگلبانی و دانه هایی که در طبقات دیگر ذکر نشده اند حیوانات زنده میوه و سبزیجات تازه بذر گیاهان و کلهای طبیعی غذای حیوانات مالت ( جو سبز خشک شده ) .
  • طبقه ٣٢- مائ الشعیر آبهای معدنی و گازدار و سایر نوشیدنیهای غیر الکلی آب میوه و شربتهای میوه ای شربت و ترکیبات مخصوص ساخت نوشابه.
  • طبقه ٣٣- …………………….
  • طبقه ٣۴- تنباکو لوازم تدخین کبریت .
  • طبقه ٣۵- تبلیغات مدیریت تجاری امور اداری تجارت کارهای دفتری و اداری .
  • طبقه ٣۶- بیمه امور مالی امور پولی امر مربوط به معاملات املاک و مستغلات .
  • طبقه ٣٧- ساختمانسازی تعمیرو بازسازی خدمات نصب.
  • طبقه ٣٨- مخابرات از راه دور.
  • طبقه ٣٩- حمل و نقل بسته بندی و نگهداری کالاها تهیه مقدمات و ترتیب دادن مسافرتها .
  • طبقه ۴٠- بهسازی و عمل آوری مواد.
  • طبقه ۴١- آموزش و پرورش دوره های کارآموزی و تعلیمی تفریح و سرگرمی فعالیت های ورزشی و فرهنگی .
  • طبقه ۴٢- خدمات عملی و فن آوری و تحقیق و پژوهش و طراحی در این زمینه خدمات تجزیه و تحیل و تحقیقات صنعتی طراحی و توسعه نرم افزار و سخت افزار رایانه ای خدمات حقوقی .
  • طبقه ۴٣- خدمات عرضه اغذیه و نوشابه تامین مسکن و محل اقامت موقت.
  • طبقه ۴۴- خدمات پزشکی خدمات بیطاری مراقبت های بهداشتی و زیبائی برای انسانها یا حیوانات خدمات کشاورزی باغداری و جنگلداری .
  • طبقه ۴۵- خدمات شخصی یا اجتماعی که توسط دیگران برای رفع نیازهای افراد ارائه می شوند خدمات امنیتی برای محافظت از افراد اموال و دارائیها

برای مشورت میتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا صحبت کنید.

هزینه ثبت برند چقدر است؟

برای این که بتوانید برند مورد علاقه خود را ثبت کنید باید هزینه‌های آن را در چارچوب قوانین مشخص شده پرداخت کنید. در هر مرحله از مراحل ثبت برند با توجه به نوع درخواست شما اعم از شخص حقیقی یا حقوقی باید هزینه های مصوب را پرداخت کنید. به این نکته توجه کنید که هزینه ثبت به صورت مشخص اعلام شده است و شما به غیر از هزینه‌های اعلام شده، نیازی به پرداخت هزینه‌های جانبی دیگر ندارید.

اگر شما در این روزها قصد دارید برند مورد علاقه خود را ثبت کنید و می‌خواهید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید بهتر است تا انتهای مقاله  همراه باشید چرا که ما قصد داریم تا در این مقاله، در مورد هزینه های ثبت برند مطالب مهمی را برای شما عزیزان همیشه همراه قرار دهیم.

به صورت کلی هزینه های ثبت برند به دو گروه اصلی تقسیم بندی می‌شود که هر کدام دارای مراحل متنوع و هزینه‌های مختلف است. برای ثبت برند شما باید هزینه اولیه را پرداخت کنید و پس از ورود به مرحله بعدی می‌توانید هزینه‌های ثبت را پس از تأیید اولیه کارشناس انجام دهید. در واقع هزینه‌ ثبت برند به دو گروه هزینه اولیه ثبت و هزینه ثانویه برند پس از تأیید کارشناس تقسیم بندی می‌شود.

[f]

هزینه پرداختی ثبت برند در تهران با سایر شهرهای ایران تفاوتی نداشته و تمامی مراحل ثبت برند در سامانه اداره مالکیت معنوی قابل انجام است. اگر در شهرستان و استان‌های دیگر قصد ثبت برند خود را دارید باید بدانید که مطابق هزینه‌های اعلام شده، باید از طریق اداره مالکیت معنوی هزینه خود را پرداخت و مراحل ثبت برند را تکمیل کنید. به صورت کلی پرداخت هزینه ثبت شامل موارد زیر است:

هزینه ثبت اظهارنامه

یکی از مراحل انجام ثبت برند، پرداخت هزینه ثبت اظهارنامه در وب سایت اداره مالکیت معنوی است که باید طبق نرخ مصوب پرداخت شود. اظهارنامه مربوطه باید طبق ضوابط مشخص شده تکمیل شود تا بتوان به مرحله بعد ورود کرد لذا این هزینه به حساب هانا ثبت واریز می‌گردد و متقاضیان باید این مرحله را با دقت بیشتری طی کنند. هزینه ابتدایی ثبت اظهارنامه شامل موارد پرداختی برای حق‌الوکاله، حق المشاوره و ثبت اظهارنامه است.

هزینه جستجوی مقدماتی

این هزینه شامل هزینه جستجوی مقدماتی است که این هزینه برای بررسی آزاد بودن نام و نشان لوگوی انتخابی شما است که در این صورت می‌توانید مراحل ابتدایی ثبت برند خود را تکمیل کنید. برند انتخابی شما زمانی قابل ثبت خواهد بود که از قبل ثبت نشده باشد، در این غیر این صورت شما نمی‌توانید برند انتخابی خود را ثبت کنید.

هزینه ادارهثبت (فیش مرحله اول)

برای ثبت رسمی برند باید فیش مرحله اول را پرداخت و ارائه دهید، این پرداختی به عنوان هزینه اداره محسوب شده و در روند ثبت برند ضروری است.

[f]

فیش روزنامه رسمی آگهی تقاضا

در مرحله هزینه ثبت، فیش روزنامه رسمی آگهی تقاضا وجود دارد که اگر علامت تجاری به مرحله آگهی تقاضا برسد، آگهی تقاضا جهت درج در روزنامه رسمی ارسال می‌گردد و شخص موظف است هزینه روزنامه رسمی آگهی تقاضا را پرداخت کرده و فیش آن را ارائه دهد. اگر علامت تجاری به هر دلیلی اظهار رد مشروط بخورد در همان مرحله متوقف می‌شود.

فیش مرحله دوم (حق الثبت 10 ساله)

فیش مرحله دوم به عنوان حق الثبت 10 ساله برند شما انجام می‌شود که پس از تأیید نهایی و گذارندن دوره‌ی اولیه، می‌توانید به مدت 10 سال برند خود را به صورت رسمی و قانونی ثبت کنید که در این مرحله ارائه فیش پرداختی حق الثبت 10 ساله ضروری است.

فیش روزنامه رسمی آگهی رسمی

برای قرار گیری آگهی رسمی برند مورد نظر و انتخابی شما در روزنامه‌های کشور باید هزینه‌های آن را به صورت مجزا پرداخت کنید. این امر به صاحب برند اجازه خواهد داد تا در چارچوب قوانین مشخص شده بتواند آگهی رسمی خود را در روزنامه‌های رسمی کشور منتشر کند.

با توجه به موارد بیان شده آشنایی کلی با مراحل هزینه ثبت پیدا کرده اید و باید بدانید برای ثبت نشان تجاری خود باید هزینه های مختلف را پرداخت کنید. تمامی مراحل ثبت برند به صورت رسمی از طریق وب سایت اداره مالکیت معنوی قابل انجام خواهد بود و شما می‌توانید درخواست خود را از طریق وب سایت اداره مالکیت معنوی ثبت کنید.

  • سایر هزینه ها در سال 99 به شرح جدول زیر است:
ردیفعـنوانمتقاضی حقیقیمتقاضی حقوقی
1حق ثبت انتقال قراردادی و قهری به ازاء هر طبقه (با هر تعداد کالا و خدمات)100.000200.000
2حق ثبت انتقال برای هر طبقه اضافی50.000100.000
3حق ثبت مجوز بهره‌برداری یا فسخ و خاتمه آن به ازاء یک طبقه (با هر تعداد کالا و خدمات)100.000200.000
4حق ثبت اجازه بهره‌برداری یا فسخ و خاتمه آن به ازای هر طبقه اضافی50.000100.000
5هزینه هر بار اصلاح اظهارنامه و ضمائم آن50.000100.000
6حق ثبت انتقال اظهارنامه یا اجازه بهره‌برداری از آن50.000100.000
7حق ثبت تغییرات (غیر از انتقال مالکیت و اجازه بهره برداری)50.000100.000
8هزینه صدور گواهی المثنی100.000200.000
9هزینه رونوشت مصدق5.00010.000
10هزینه اخذ تاییدیه تسلیم اظهارنامه یا صدور گواهی نامه15.00030.000
11هزینه رسیدگی به اعتراض به رد ثبت (کمیسیون)500.000750.000
12هزینه رسیدگی به اعتراض به تقاضای ثبت (کمیسیون)1.500.0003.000.000
13ودیعه تسلیم دادخواست ابطال به دادگاه3.000.0004.500.000
14هزینه بررسی اظهارنامه ثبت بین‌المللی به عنوان اداره مبدأ200.000400.000



برای مشورت میتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا صحبت کنید.


چگونه می توان اسم شرکت ثبت شده را تغییر داد؟

مهمترین مرحله در ثبت شرکت، تعیین اسم آن است که بیانگر فعالیتها و خدمات ویژه آن در حوزه های مختلف کاری و تجاری می باشد. حال ممکن است پس از مدتی صاحبان شرکت بنابر تغییر شرایط تصمیم بگیرند که اسم شرکت را تغییر دهند که در این مطلب به طور مفصل درباره آن صحبت خواهیم کرد.

صاحبان و موسسین شرکت بایستی در ابتدای کار ثبت در سامانه اداره ثبت شرکتها، اسم شرکت را انتخاب کنند تا مخاطبان بتوانند به طور قانونی با آنها همکاری کنند. اسم شرکت نباید تکراری بوده و طبق قوانین و شرایط تعیین شده، انتخاب می شوند. در برخی موارد، بنابر شرایط پیش آمده و دلایل گوناگون نیاز به تغییر اسم شرکت احساس می شود. متقاضیان و صاحبان شرکتها می توانند با گذراندن مرحله های اداری و رعایت شرایط رسمی و قانونی اقدام به تغییر اسم شرکت نمایند. اطلاعات مرتبط با تغییر اسم شرکت مانند شماره ثبت، تاریخ ثبت و دیگر موارد تغییر خاصی نخواهد کرد. مسئولین شرکتها این امکان را دارند که در هر مرحله از ثبت نام اولیه نام شرکت با کسب مجوزهای مربوطه اقدام به تغییر اسم شرکت نمایند.

برای تغییر اسم شرکت چه مراحلی را باید طی کرد؟

همان طور که برای اولین مرحله ثبت نام شرکت در سامانه اداره ثبت شرکتها مراحل مختلفی را باید طی کرد، جهت تغییر مجدد اسم شرکت نیز همان مراحل باید گذرانده شود.

مرحله اول : تشکیل مجمع عمومی فوق العاده برای اخذ تصمیمات در زمینه تغییر اسم شرکت

مرحله دوم: تنظیم صورت جلسه با امضای شرکای شرکت و تعیین میزان سهام این افراد

مرحله سوم : تهیه مدارک موردنیاز و گذراندن مراحل تشریفات دعوت براساس قانون تجارت و اساسنامه شرکت متقاضی

مرحله چهارم: انتخاب هیئت نظارت با حضور شرکای بیش از 12 نفری شرکت

مرحله پنجم: امضای صورتجلسه تنظیم شده توسط اعضای هیئت نظارت

اسم شرکت

مرحله ششم: حضور وکیل رسمی دادگستری شرکت یا یکی از شرکاء در مدت زمان یک ماه در اداره ثبت شرکتها و پرداخت هزینه های مرتبط با تغییر اسم شرکت

مرحله هفتم: ارائه صورتجلسات امضاء شده توسط اشخاص ذی سمت بر روی سربرگ شخصیت حقوقی و دفاتر ثبت

مرحله هشتم : رعایت دعوت شرکت براساس قانون تجارت یا اساسنامه و ارائه مستندات با حضور شرکاء در صورت تشکیل جلسه

مرحله نهم : ارایه وکالت رسمی با کپی برابر اصل به عنوان امضای وکالتی و امضای صورتجلسه با ذکر عنوان سمت شرکا در صورت اصالتی یا ولایتی بودن

مرحله دهم : تعیین هیئت نظارت مشتمل بر سه نفر از شرکای شرکت

مرحله یازدهم : تحویل صورتجلسه و امضای اعضای هیئت مدیره در سه نسخه، ارسال نسخه پذیرش نهایی شده طی مدت زمان سه روز بعد از تایید به اداره ثبت شرکتها از طریق اداره پست.

مرحله دوازدهم : ثبت بارکد پستی در سامانه اداره ثبت شرکتها

مرحله سیزدهم: پیگیری و انجام تمامی مراحل پذیرش صورتجلسات در سامانه اداره ثبت شرکتها به آدرس اینترنتی www.irsherkat.ir برای تغییر اسم شرکت.

مدارک لازم جهت تغییر اسم شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص شرکتی است که تمام سرمایه آن از طریق موسسین تامین می شود. از آن جایی که تشکیل شرکت های سهامی عام همراه با تشریفاتی طولانی است، مواد اصلاحی قانون تجارت برای امور ساده تری که طبعاَ شرکای کمتری دارد، یک نوع شرکت سهامی مقرر داشته که شرکت سهامی خاص نامیده می شود. مدارک و مراحلی که بایستی برای تغییر اسم شرکت سهامی خاص طی شوند، عبارتند از :

  1. تشکیل مجمع عمومی فوق العاده
  2.   تنظیم صورتجلسه و امضای هیأت رئیسه.
  3. انجام تشریفات دعوت مطابق اساسنامه شرکت و قانون تجارت.
  4.  ارائه اصل صورتجلسه و لیست سهامداران حاضر در جلسه که به امضای آنها رسیده به اداره ثبت شرکتها.
  5. پرداخت حق الثبت جهت تغییر نام و تحویل فیش به اداره ثبت شرکتها.
  6. تحویل اصل روزنامه حاوی آگهی دعوت و مجوز اخذ شده به اداره ثبت شرکتها.
  7.  تأیید نام انتخابی توسط مسؤل تعیین نام اداره ثبت شرکتها بعد از ارائه مدارک.

مدارک مورد نیاز جهت تغییر اسم شرکت با مسؤلیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود توسط دو یا چند نفر براساس میزان سرمایه شخصی جهت انجام امور تجاری تشکیل می گردد که نسبت به بدهکاریها و دیگر موارد متعهد می شوند. چنانچه اعضای شرکت یا هیئت مدیره قصد داشته باشند، پس از مدتی اقدام به تغییر اسم شرکت با مسئولیت محدود نمایند باید مراحل ذیل را انجام دهند:

  1. تشکیل مجمع عمومی فوق العاده.
  2. تنظیم صورتجلسه با امضای کلیه شرکا و تعیین میزان سهام خود در شرکت.
  3. انتخاب و عنوان نمودن اسامی اعضای هیأت نظار در صورت جلسه در صورتی که تعداد شرکا بیش از دوازده نفر باشد.
  4. امضای صورتجلسه توسط هیأت نظارت.
  5. حضور یکی از شرکا یا وکیل شرکت در واحد تعیین نام اداره بعد از یک ماه.
  6. ثبت آگهی بعد از تعیین اسم شرکت و اخذ موافقت مسئول مربوطه.

چگونه می توان تغییر نام شرکت سهامی عام را انجام داد؟

شرکت سهامی عام شرکتی است که صاحبان تاسیس آن قسمتی از سرمایه ی شرکت را از طریق سهام جهت انجام اموری از قبیل استخراج معادن، تجارت با کشورهای دیگر، تاسیس کارخانه، ایجاد سدها و تاسیس بانک ها برای تأمین می کند. نام شرکت سهامی عام از طریق ثبت نام در سامانه اداره ثبت شرکتها انتخاب می شود که می توان بعد از مدتی در صورت تمایل اقدام به تغییر اسم شرکت سهامی عام نمود. مراحل و اقدامات لازم برای درخواست تغییر نام در سامانه اداره ثبت شرکتها عبارتند از :

  1. تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده و امضای صورتجلسه توسط هیات مدیره شرکت
  2. پرداخت هزینه تغییر نام شرکت و حق الثبت، مراجعه به واحد تعیین نام برای ثبت نام جدید
  3. انجام تشریفات دعوت براساس قانون تجارت و اساسنامه شرکت
  4. اصل صورتجلسه و فهرست سهامداران حاضر در جلسه و امضای آن، فیش پرداخت هزینه تغییر نام شرکت
  5. اصل روزنامه آگهی دعوت و تحویل مجوز دریافت شده به اداره ثبت شرکتها

در صورتی که در هر کدام از مراحل ذکر شده سوال و یا مشکلی داشتید، می توانید با همکاران ما در هاناثبت در میان بگذارید.