Hanasabtseo

ثبت شرکت، ثبت برند،

Hanasabtseo

ثبت شرکت، ثبت برند،

ثبت برند مواد غذایی

طبیعتاً در اکثر زمینه های شغلی بخصوص شرکت‌هایی که ارائه خدمات (محصولات) را در پیش گرفته‌اند رقابت تنگاتنگی وجود دارد. حال این موضوع در زمینه مواد خوراکی بیشتر نمود پیدا می کند چرا که خوراک را نمی توان از زندگی روزمره‌ کنار گذاشت. با توجه به اینکه مواد غذایی به طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است، انتخاب نوع باکیفیت آن از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل شرکت‌هایی که در این خصوص مشغول به فعالیت هستند یا به تازگی قصد ورود به آن را دارند، تلاش می کنند تا محصولات غذایی خود را با به ثبت رساندن برند دلخواهشان، اعتبار دهند.

برند مواد غذایی یکی از موضوعاتی است که در حال حاضر به آن فکر می کنید و از خود می پرسید که برای به ثبت رساندن برند مواد غذایی باید چه کارهایی را انجام دهید. امروز و در این مقاله تیم متخصص و باتجربه هانا ثبت می خواهد به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهد.


ثبت برند مواد غذایی

طبقه بندی محصولات غذایی به جهت ثبت برند حداقل در 4 طبقه (طبقات 29 تا 32) انجام می شود. در واقع هر نوع مواد غذایی باید در طبقه مخصوص به خود به ثبت برسند. در ادامه، این 4 طبقه را مورد بررسی قرار می دهیم و مدیر عامل شرکت مواد غذایی که قصد ثبت برند محصول خود را دارد، باید دسته‌ی صحیح مواد غذایی را به جهت ثبت برند انتخاب کند.

طبقه 29: اینطبقه مواد غذایی مختص گوشت (ماهی و ماکیان و شکار)، عصاره گوشت، میوه و سبزیجات (پخته، منجمد یا کنسرو)، انواع ژله، روغن های خوراکی، شیر و محصولات وابسته، تخم مرغ و مرباجات می باشد.

طبقه 30: این طبقه نیز به یخ و بستنی، شکر، نان، نمک، ادویه ها، چای و کاکائو، پودر شیرینی پزی، آرد و فرآورده های دیگر غلات، عسل، مخمر، شکر، برنج، نشاسته، قهوه مصنوعی اختصاص پیدا می‌کند.

طبقه 31: جوانه جو، موادهای غذایی مخصوص حیوانات، غلات، محصولات کشاورزی، میوه و سبزیجات تازه، حیوانات زنده، گیاهان طبیعی، گل ها و بذرها نیز در این طبقه قرار دارند.

طبقه 33: این طبقه شامل آب معدنی، نوشابه، ماءالشعیرها، آب میوه ها، شربت خواهد بود.

طبقه 39: در این طبقه هم حمل و نقل و بسته بندی کالاهای مواد غذایی، انبارسازی و غیره قرار دارند.

طبقه 43: و نهایتاً در طبقه آخر مختص به ثبت برند مواد غذایی خدمات مرتبط با عرضه مواد غذایی و غیره وجود دارد.

چه مراحلی باید برای ثبت مواد غذایی انجام داد

ثبت برند مواد غذایی هم مانند دیگر موارد ثبت برند از اقدامات اولیه ای تشکیل می شود که ناگزیر به بررسی آن هستیم. هانا ثبت که خود یکی از بهترین شرکت های ثبت برند می باشد در ادامه توضیحات مفصلی را در خصوص چگونگی پشت سر گذاشتن مراحل ثبت برند مواد غذایی خواهد داد.

  • اولین اقدام برای این کار بررسی و یا استعلام ثبت برند یا لوگو است چرا که اگر تکراری و یا حتی به برندهای دیگر شبیه باشد، اجازه ثبت به شما داده نخواهد شد. لذا توصیه می کنیم که اگر در این مورد تصمیمی نمی توانید بگیرید از همکاران ما در تجربه خوبی در طراحی برند دارند کمک بگیرید.
  • بعد از آنکه احراز برند با موفقیت انجام شد، مدیران شرکت باید مدارک لازم برای ثبت برند مواد غذایی شرکت‌شان را تهیه کنند. (تهیه این مدارک کار چندان سختی نیست که در ادامه این مورد را نیز توضیح خواهیم داد)
  • در وهله بعدی باید اظهارنامه را تهیه کنید. پیشنهاد می کنیم برای این منظور و راهنمایی بیشتر با کارشناسان هانا ثبت در ارتباط باشید. تهیه اظهارنامه پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.
  • زمانی که اظهارنامه تهیه شد، پرونده را به کارشناسان علائم تجاری ارسال خواهید کرد و چنانچه ثبت برند مورد نظرتان، بلامانع باشد باید در اسرع وقت به اداره مالکیت معنوی مراجعه کرده تا هزینه های ثبت برند که شامل پرداخت هزینه 2 نوبت روزنامه رسمی ثبت علامت و همینطور پرداخت هزینه حق الثبت برند خواهد بود را پرداخت نمایید.
  • نهایتاً پس از انجام این موارد مجدداً به اداره مالکیت معنوی جهت دریافت سند علامت مورد نظرتان مراجعه کنید.


چه مدارکی برای ثبت برند مواد غذایی لازم است

بسته به این که شخص حقیقی باشید یا حقوقی مدارک لازم برای به ثبت رساندن برند مواد غذایی با تفاوت هایی روبرو خواهد بود. شرکت هانا ثبت در ادامه به بررسی این موضوع پرداخته است تا به صورت کامل در جریان کار قرار داشته باشید:

مدارک لازم برای شخص حقیقی

- تسلیم اصل شناسنامه و کپی برابر اصل آن

- تسلیم اصل کارت ملی و کپی برابر اصل آن

- تسلیم اصل کارت بازرگانی و کپی برابر اصل آن

- تسلیم مجوز فعالیت و کپی برابر اصل آن

- تسلیم 10 نمونه از برند در اندازه های 6 در 6 سانتی متر

مدارک لازم برای شخص حقوقی

- تسلیم کپی روزنامه اصلی ثبت شرکت

- تسلیم کپی آخرین روزنامه رسمی تغییرات شرکت (این مورد ممکن است وجود نداشته باشد و فقط برای شرکت‌هایی است که اقدام به تغییراتی در شرکت کرده باشند)

- تسلیم اصل شناسنامه و اصل کارت ملی همه افراد هیئت مدیره بهمراه کپی برابر اصل آن

- تسلیم اصل مجوز فعالیت شرکت و کپی برابر اصل آن

- تسلیم اصل کارت بازرگانی و کپی برابر اصل آن

- 10 نمونه از برند در اندازه های 6 در 6 سانتی متر


هزینه ثبت برند مواد غذایی چقدر است؟

گفتنی است که برای به ثبت رساندن برند باید ابتدا نوع طبقه و محصول‌تان مشخص شده باشد، چرا که در هر طبقه هزینه های ثبت برند متفاوت خواهد بود.

سخن آخر

توصیه می کنیم که اگر در حال حاضر قصد دارید برای شرکت مواد غذایی خود برندی را به ثبت برسانید، همین حالا با کارشناسان زبده‌ی هانا ثبت ارتباط بگیرید. در نظر داشته باشید که تجربه کارشناسان ما می تواند در کیفیت اجرا و کاهش مدت زمان اجرای ثبت برند شرکت‌تان بسیار موثر باشد. برای مشاوره رایگان از شماره های موجود در سایت هانا ثبت استفاده کنید تا همکاران ما در اولین فرصت در خدمت شما عزیزان باشند.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.